Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:26
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik op mijn slaapkamer een bij elkaar gezocht setje met:
- JVC UX-G38 setje van zo'n 6 à 7 jaar oud
- Bose 2.1 set van ruim 20 jaar oud, destijds 1 van de betere als ik mijn ouders moet geloven :P

Deze 2 sets zijn gecombineerd tot 1 set wat natuurlijk verre van ideaal is. Dit samen met het geval dat de bose set langzamerhand rijp voor de sloop is ben ik opzoek naar een nieuwe set.

Ik heb me alleen nog digitaal ingelezen en heb nog geen audioboer opgezocht om specifieke modellen te beluisteren, ik wil me dmv dit topic namelijk eerst verder oriënteren.

Ik twijfel nu erg tussen 2 keuzen:

Keuze 1:
Een plug-and-play Logitech setje zoals deze: http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html
Voordelen:
+ Goedkoop
+ Direct klaar in 1 koop
Nadelen:
- Lelijk (Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is :X )
- Kwaliteit stukken lager dan een 'echt' 5.1 setje

Keuze 2:
Zelf een set bij elkaar zoeken met een receiver en 4/5 boxen en subwoofer.
Receivers zoals: http://tweakers.net/pricewatch/365628/pioneer-vsx-423-k.html of vergelijkbare van andere 'bekende' merken
Voordelen:
+ Kwaliteit stukken hoger
+ Naar eigen wens
Nadelen:
- Duur
- Weinig ervaring op dit gebied

Op dit moment heb ik alleen mijn pc aangesloten op de huidige set maar als ik mijn nieuwe set heb zou ik ook mijn tv aan willen sluiten. Hierdoor heb ik wel een probleem omdat mijn pc en tv niet 'dezelfde kant opgericht zijn' dwz dat als ik tv kijken de ene box linksachter kan zijn en als ik muziek luister als ik achter mijn pc zit dezelfde box opeens linksvoor kan zijn. Zie onderstaande paint voor duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/slaapkamer2.jpg

Graag zou ik jullie mening horen over welke keuze jullie het beste lijkt en daarnaast welke opzet jullie zouden kiezen in mijn situatie.

Groeten een redelijke noob op dit gebied :+

Edit: Ik zie dat ik helemaal vergeten ben mijn budget te vermelden, mijn budget ligt rond de 500 à 600 euro en ik wil (liever) geen tweedehands.

[ Voor 3% gewijzigd door Aquafreak op 12-05-2014 20:39 . Reden: Toevoeging ]

• Aquafreak
Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Aquafreak op 18-05-2014 15:27 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien een praktische overweging: kun je je bed en je tv niet omwisselen? Dan heb je al je apparatuur aan een kant. Wordt vast ook eenvoudiger om je geluid te integreren.

• Aquafreak
Helemaal niet in die richting gedacht, maar ook niet mogelijk helaas. Het bed is vergeleken met de paint groter dan aquarium 2, waardoor ik niet meer de deur van de kast open kan krijgen als ik het omwissel :p

• Kasj
En zoek je een compact systeem (melkpakjes) of mag het ook groter zijn? Je kan eventueel ook overwegen een soundbar voor je tv te combineren met een apart speakersetje voor je pc.

• Aquafreak
'melkpakjes' inderdaad. Grote zuilen heb ik (helaas) geen plek voor. 2 aparte systemen is te overwegen maar heb je wel weer 2 keer kosten en mijn budget is niet zo hoog.

• Kasj
Je zou eens naar de teufel sets kunnen kijken. Bijvoorbeeld in de aanbieding:

http://m.teufelaudio.nl/p...gital-5.1-set-p14934.html

of voor wat minder geld:

http://m.teufelaudio.nl/h...5-mk3-5.1-set-p13800.html

of misschien de consono 25.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je toch rekening moet houden met een niet al te groot budget, een wat lastige kamerindeling en de voorkeur uit gaat naar "melkpakjes". Zou ik zeggen ga voor keuze 1 uit je openingspost.

Als je met melkpakjes gaat werken is de geluidskwaliteit toch niet zo geweldig. Dan kun je beter voor een goedkopere oplossing gaan.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon even praktisch gezien zou ik ook voor de goedkopere oplossing gaan. Het ziet ernaar uit dat je bij je ouders woont en doorgaans is zo'n situatie eindig, dus het geld dat je nu uitspaart kun je straks gebruiken voor een wat dikkere set als je een eigen woning hebt, met de ruimte voor speakers groter dan melkpakjes.

• Aquafreak
Bedankt voor jullie input.

Melkpakjes is misschien wat kort door de bocht gezegd. Op dit moment zijn mijn boxen circa 15x20x25 (lxbxh). Iets groter dan dit moet nog geen problemen geven, maar echte vloerstaanders van laten we zeggen een meter hoog is geen optie.

@Kasj: Bedankt voor de links, ik ga eens wat meer opzoeken over die setjes!

• Aquafreak
Ik heb gister naar een aantal Home cinema sets zitten luisteren.
Deze twee sprongen eruit wat kwaliteit/prijsverhouding betreft.

Voor zover ik kan zien, voldoen beide sets aan mijn eisen. Klopt dit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Onkyo HT-S3505€ 449,-€ 449,-
1Onkyo HT-S6505€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 998,-

Overigens is de S3505 op dit moment €299,- bij Foka.nl ipv de €449,- die aangegeven staat in de pricewatch. Hierdoor is de S3505 zeer aantrekkelijk nu :9

[ Voor 5% gewijzigd door Aquafreak op 25-05-2014 16:41 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het blijft een systeem met melkpakjes maar voor dat geld kun je er niet snel een miskoop mee doen. Op deze manier heb je toch een losse receiver te pakken. Speakers (met name de fronts) zou je eventueel nog eens een upgrade kunnen geven.

• Aquafreak
Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels besloten inderdaad voor de S3505 te gaan :)
Pagina: 1