Social Deal past voorwaarden aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
Onlangs heb ik via social deal 2 vouchers aangeschaft voor bowlen inclusief bittergarnituur. Op het moment van bestellen was deze deal goed voor 2 uur bowlen voor 8 personen. De naam van de deal was 50% korting op bowlen voor 4 tot 8 personen. De bonnen heb ik al uitgeprint en gisteren heb ik de reservering gemaakt. Ik heb 2 banen gereserveerd icm met de deal en 1 baan los ernaast. We gaan ongeveer met 22 mensen bowlen.

Zojuist heb ik een mailtje ontvangen dat social deal in overleg met de bowlingbaan de voorwaarden deels hebben aangepast waarin word aangegeven dat de voucher nu maar goed is voor 4 personen ipv 8.

Dus maw ik heb de "oude" bon uitgeprint waarop staat dat deze goed is voor 8 personen. De reservering is al onder deze voorwaarden gemaakt. Hoe kan ik dit op een nette manier toch voor elkaar krijgen om de deal door te laten gaan zoals ik deze oorspronkelijk gekocht heb!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
No shit, dat meen je niet?

Misschien heb je tips waarmee je dit op een fatsoenlijke manier met sterke argumenten aan kunt pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:26
Contact opnemen, en aangeven dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden destijds, en dat ze niet zomaar de voorwaarden mogen aanpassen? En dat ze:
- of geven waar je voor betaald hebt
- of je aankoopbedrag terug.

Beetje zelfde idee als bij abonnementen, als daar de voorwaarden gewijzigd worden = recht tot opzeggen.

Zou hier niet zomaar mee akkoord gaan iig. Dat het niet uit kan is niet jouw probleem, hadden ze maar eerder moeten bedenken toch :/ ?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Wildfire

Joy to the world!

Ze passen na de koop de voorwaarden aan, dat kan natuurlijk niet. Dus zoals al gezegd hier, of de koop ongedaan laten maken en je geld terug, of gewoon aan de overeengekomen deal voldoen.

Maar sowieso: bellen! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit past beter in het Shopping Forum :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 12-05-2014 22:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een groep van 22 kan je ook ter plaatse flink stennis schoppen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
DukeBox schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:35:
Met een groep van 22 kan je ook ter plaatse flink stennis schoppen ;)
Neefdave schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:12:
Hoe kan ik dit op een nette manier toch voor elkaar krijgen om de deal door te laten gaan zoals ik deze oorspronkelijk gekocht heb!?
Tevens lijkt het antwoord mij nogal een open deur. 'Bellen?' klinkt als een bot antwoord van toolkist, maar dat is natuurlijk wel waar het op neer komt.

Vooraf even bullets maken met argumenten, opbellen, en de bowlingbaan voorleggen wat de opties zijn wat jouw betreft. Ik neem aan dat de persoon aan de andere kant van de lijn ook menselijk is en zelf wel zal begrijpen dat je niet zomaar even de voorwaarden zodanig mag aanpassen dat de bon opeens de helft minder waard is dan waar jij het voor gekocht hebt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hebt overduidelijk iets gekocht, daar de voorwaarden van aanpassen kan simpelweg niet zonder de mogelijkheid te geven tot ontbinding van aankoop.

Maar ik zou als ik jou was voor de zekerheid ff het bowlingcentrum bellen, misschien schrokken ze wel van je reservering, maar laten ze verder die van jou staan aangezien die al afgesproken was.

En waar gaat het nu uiteindelijk over. Alleen om de korting over wat borrelhapjes, want het aantal banen blijft hetzelfde. Oftewel, ze hebben nu meer mensen die drank nemen, waardoor ze uiteindelijk die paar borrelhapjes van de makro er dik weer uithalen. Lijkt me toch dat het geen probleem is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou opzich wel raar zijn.. als ze de reservering annuleren dan missen ze 14 personen die wel 100% betalen.. Per persoon is dat minder korting dan 4 personen tegen 50%.. dus ze zouden wel gek zijn.
En hoe groter de groep (per baan) des te meer wachten.. dus des te meer drinken/eten..

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2014 23:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Je hebt toch een overeenkomst gesloten?
Je hebt geen argumenten nodig. Bel ze en geef ze aan dat je ze aan de voorwaarden/overeenkomst houdt.

Let wel: volgens mij heb je een overeenkomst met 'Social Deal' en niet met de bowling toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt twee dingen doen:
- vragen en eventueel erop aandringen dat de overeenkomst wordt nagekomen,
- de overeenkomst ontbinden. Let wel dat je schade loopt door het niet nakomen van de overeenkomst: dit bestaat niet alleen uit de prijs die je hebt betaald, maar ook uit de korting die je misloopt (en dat zou zogenaamd 50% zijn, dus nogmaals de prijs die je hebt betaald). In totaal zou je dus twee keer de prijs terug moeten krijgen.
Pagina: 1