Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inbraak: verzekering vergoedt "nieuwwaarde". Hoeveel is dat?

Pagina: 1
Acties:

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Een tijdje terug is er bij ons ingebroken. Hierbij is onder andere onze Dell Studio 1555 gestolen. De doorverkoopwaarde van dat ding is natuurlijk niet veel meer, maar het was vooral frustrerend dat er veel persoonlijke gegevens verdwenen waren.

Nu keert mijn inboedelverzekering (ING) de nieuwwaarde uit, echter verstaat een verzekeraar hieronder de waarde van een vervangend, gelijkwaardig apparaat. Dit model is nu uiteraard niet meer verkrijgbaar bij Dell, dus ING gaat een bedrag bepalen.

Omdat ik wel een normale laptop wil kunnen kopen van het bedrag dat ING bepaalt, zou ik graag van jullie willen horen wat de onderstaande configuratie nu zou moeten kosten, rekeninghoudend met vergelijkbare componenten uiteraard.

Ik heb zelf gekeken in de pricewatch, en kom bij vergelijkbare schermdiagonaal, harddiskgrootte, geheugengrootte en een dedicated videokaart op ongeveer 600-800 euro.

Bedankt voor jullie schattingen.

Dell Studio 1555
  • Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
  • 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
  • 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
  • 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
  • Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands (incl. upgrade naar Windows 7)
  • Intern dvd+/-rw-station
  • Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
  • Dell Wireless 370 Bluetooth-module
  • 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
  • 2,0 megapixel webcam
  • 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Totaalprijs: € 744,79 (september 2009)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
Ik denk dat 600 tot 800 euro wel veel is. Je moet niet vergeten dat de techniek al een stuk verder is en dat de Intel GPU's ook al een stuk beter zijn. Daarnaast heb je meestal nu standaard minimaal 500GB hardeschijven in de laptops zitten. Ik denk dat je eerder iets van 400 euro kan verwachten wat al absoluut niet verkeerd is.

Om even een vergelijking te maken heb ik laatst mijn Dell Insprion 14z verkocht. I5 3240m AMD Radeon 7650(ofzoiets) dedicated videokaart 500GB hardeschijf 32 gb SSD. Resolutie 1366x768. De laptop was ook nog een ultrabook. Nieuwprijs 650 euro. Verkocht voor 400. 1 jaar oud.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Minder dan 400 euro. Deze laptop heeft een krachtigere CPU en een krachtigere GPU: pricewatch: Lenovo IdeaPad G505-01351 Op zich was die Dell Studio toen wel een premium product toen dacht ik, maar denk niet dat nu nog meespeelt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 20:23 ]

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties. Ik zal idd rekening houden met een flink lager bedrag.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Je kan beter naar de tweedehandswaarde kijken ben ik bang...

Onze verzekering schreef een laptop af naar 10% restwaarde na 3 jaar, dus bereid je voor op een deceptie

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Topicstarter
Heb ik ook bekeken, maar nergens in de voorwaarden van ING vind ik dat ze laptops afschrijven. Ze promoten het juist als een USP van hun verzekering: "wij keren 10 jaar lang nieuwwaarde uit". De medewerker die ik sprak bevestigde ook dat ze een vergelijkbare configuratie vergoeden. Ik hoop het. 75 euro zou heel zuur zijn idd.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Afschrijving geld in de meeste gevallen alleen bij een "dagwaarde" verzekering. (deze verzekeringsvorm is meestal ongunstiger)

Als je voor "nieuwwaarde" bent verzekerd betekend dit niet dat je het aankoopbedrag of een nieuw product terug krijgt, je krijgt een bedrag terug waarmee je het te vervangen product met gelijkmatige specificaties kan terug kopen.

Edit: aanvulling uit de polisvoorwaarden
Voor spullen die niet ouder zijn dan 10 jaar, wordt de schade
vastgesteld op basis van de nieuwwaarde. Met dat bedrag
kunt u een nieuw object kopen van dezelfde soort en
kwaliteit. Dat heet nieuwwaarde. Het eigen risico komt wel
voor uw rekening.
In jouw geval verwacht ik dat ze uitgaan van ongeveer €150 aangezien je deze laptop voor dit bedrag kan kopen op MP.

Als je veel geluk hebt krijg je: pricewatch: Acer Aspire E1-510-28202G32Dnkk maar de ING kennende>> reken er maar niet op.

De ellende is dat je niet om dit soort dingen vraagt maar je wordt er financieel een stuk slechter van.

[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 12-05-2014 22:56 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Hopen dat TS dan ook het uiteindelijk vergoede schadebedrag hier meldt, lijkt me wel interessant voor toekomstige gevallen. Zo heb ik zelf geen dergelijke verzekering, maar als de afhandeling hier positief is, wil ik het misschien ook overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Royeboi op 13-05-2014 20:41 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Topicstarter
Royeboi schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:40:
Hopen dat TS dan ook het uiteindelijk vergoede schadebedrag hier meldt, lijkt me wel interessant voor toekomstige gevallen. Zo heb ik zelf geen dergelijke verzekering, maar als de afhandeling hier positief is, wil ik het misschien ook overwegen.
Zal ik zeker doen. Ik moet eerst nieuwe paspoorten aanvragen en betalen want die vergoeden ze niet zonder bonnetje.

De verzekering is overigens een gewone inboedelverzekering van ING, niets bijzonders. Veel verzekeraars vergoeden volgens deze methode.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57
fast-server schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:43:

In jouw geval verwacht ik dat ze uitgaan van ongeveer €150 aangezien je deze laptop voor dit bedrag kan kopen op MP.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat een verzekering zich bij nieuwwaarde niet baseert op een tweedehands prijs van Marktplaats.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Topicstarter
Update: ING vergoedt €639 euro, vergelijkbaar met een Dell Latitude 3540.

Al met al tevreden!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Wow daar mag je zeker tevreden mee zijn! Of eigenlijk mag je in je handjes klappen met dat bedrag!

Veel hoger dan ik had verwacht

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
Tering, mag ik dat wel zeggen.
Kon ik mijn spul maar verkopen voor dat bedrag. Je moet ze hiervan niets vertellen dit is echt een hele goede deal voor jou.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Jesus, dat is lekker zeg. Daar kun je wel een nieuwe laptop mee kopen, ga je er zelfs flink op vooruit.

Verwijderd

Ben blij dat je bij ING bent verzekerd! Alle andere verzekeraars (behalve Nationale Nederlanden) vergoeden bijna niets meer bij een laptop van een paar jaar oud. Nationale Nederlanden vergoed maximaal €400 bij een laptop. Alle andere hanteren een forse afschrijving per jaar.

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:25
Padvinder schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:17:
Update: ING vergoedt €639 euro, vergelijkbaar met een Dell Latitude 3540.

Al met al tevreden!
Dan heb je inderdaad gewoon ongeveer de nieuwprijs gekregen, gecorrigeerd voor de inflatie.

Dus, prima verzekering denk ik zo.
Pagina: 1