Goedenavond allemaal,
Een tijd geleden heb ik al een topic aangemaakt in [DAA] maar heb helaas nooit de beslissing genomen om daadwerkelijk een nieuwe pc aan te schaffen. Bij deze wil ik dan ook jullie mening vragen omtrent onderstaande configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wat ik in gedachten heb wil ik voornamelijk gaan gamen en zo af en toe gopro filmpje's renderen. Verder is een harde eis dat het systeem goed genoeg is om te multiboxen. Op dit moment met mijn huidige pc kom ik niet verder dan 2 instances van het spel tegelijk.
In het kort:
- Multibox proof (minimaal 3x dezelfde game open)
- High-end gamen (hoeft niet persé op ultra maar toch minimaal op high)
- Gopro filmpje's renderen (dit zal zo af en toe eens gebeuren)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de computer ligt tussen de €900 - €1000
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn absolute maximumprijs is €1100 (assemblage zal door een vriend gebeuren)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik 2x een 23' scherm van Acer. Muis en toetsenbord allebei van Logitech dus die gaan ook mee. (gaming).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn configuratie die ik gemaakt heb is als volgt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet bepaald merk voorkeuren. Op dit moment heb ik een oude nvidia kaart die altijd prima zijn werk heeft gedaan. Daarom heb ik wederom gekozen voor een nieuwe nvidia kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen bepaalde eisen qua grootte / geluidsniveau en energieverbruik. Het hoeft natuurlijk niet te klinken als een vliegtuigmotor maar een beetje geluid geeft opzich niet.
Wel is een harde eis dat het systeem geschikt is om te multiboxen.
Ga je overklokken?
Dit was ik niet van plan.
Ik wil jullie alvast bedanken voor tip's / trick's en wellicht dingen waar ik niet aan gedacht heb. Het komt er eigenlijk op neer dat ik een goed systeem wil die prima geschikt is voor multiboxen en om zo af en toe een gopro shot te renderen.
---
Update: 1ste aangepaste lijst onderin topic
Een tijd geleden heb ik al een topic aangemaakt in [DAA] maar heb helaas nooit de beslissing genomen om daadwerkelijk een nieuwe pc aan te schaffen. Bij deze wil ik dan ook jullie mening vragen omtrent onderstaande configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wat ik in gedachten heb wil ik voornamelijk gaan gamen en zo af en toe gopro filmpje's renderen. Verder is een harde eis dat het systeem goed genoeg is om te multiboxen. Op dit moment met mijn huidige pc kom ik niet verder dan 2 instances van het spel tegelijk.
In het kort:
- Multibox proof (minimaal 3x dezelfde game open)
- High-end gamen (hoeft niet persé op ultra maar toch minimaal op high)
- Gopro filmpje's renderen (dit zal zo af en toe eens gebeuren)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de computer ligt tussen de €900 - €1000
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn absolute maximumprijs is €1100 (assemblage zal door een vriend gebeuren)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik 2x een 23' scherm van Acer. Muis en toetsenbord allebei van Logitech dus die gaan ook mee. (gaming).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn configuratie die ik gemaakt heb is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 253,99 | € 253,99 |
| 1 | Asus Z87-C | € 104,98 | € 104,98 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 272,95 | € 272,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
| 2 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,04 | € 116,08 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.034,31 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet bepaald merk voorkeuren. Op dit moment heb ik een oude nvidia kaart die altijd prima zijn werk heeft gedaan. Daarom heb ik wederom gekozen voor een nieuwe nvidia kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen bepaalde eisen qua grootte / geluidsniveau en energieverbruik. Het hoeft natuurlijk niet te klinken als een vliegtuigmotor maar een beetje geluid geeft opzich niet.
Wel is een harde eis dat het systeem geschikt is om te multiboxen.
Ga je overklokken?
Dit was ik niet van plan.
Ik wil jullie alvast bedanken voor tip's / trick's en wellicht dingen waar ik niet aan gedacht heb. Het komt er eigenlijk op neer dat ik een goed systeem wil die prima geschikt is voor multiboxen en om zo af en toe een gopro shot te renderen.
---
Update: 1ste aangepaste lijst onderin topic