[iPhone 3GS] accu blaast zich zelf op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 21:31
Na jaren trouwe dienst zonder enige problemen heb ik in november 2013 mijn iphone 3GS in een lade gelegd in een kast bij me in de woonkamer, ik kreeg toen een 4S. Vorige week had ik tijdelijke een toestel nodig voor een prepaid kaartje dus ik dacht: ik pak de 3GS even uit de lade. Toen ik hem vast pakte schrok ik toch wel een beetje: hij stond helemaal bol en de display was gedeeltelijk omhoog gekomen !

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/10352283_291967280965745_739293812429747939_n.jpg

Jaren terug had je verhalen van ontploffende batterijen maar dat waren een aantal incidenten. En omdat hij jaren altijd goed heeft gewerkt had ik dit niet verwacht. Zat zelfs een scheur in de display! Dus ik heb hem opgeschroefd en daar zag ik de enorme kracht die een zichzelf-opblazende-accu heeft. Een printplaatje was helemaal krom gebogen, toen ik een paar schroeven van die print los had, schoot er een schroef aan de andere kant met geweld los van de print, brak gewoon een stuk af.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/10352740_293266897502450_1335264478269984491_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10336844_293266914169115_910138041918111133_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10250229_293266937502446_9192795217040667024_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10339636_293266954169111_2378970898361775970_n.jpg

Eenmaal alles uit elkaar vroeg ik me af , waar laat ik die opgeblazen accu ?! is zwaar chemisch afval en wat als ie straks echt ontploft? ik heb hem maar voorzichtig omwikkeld met ducttape, in een stevig blik gedaan en dat goed dicht gemaakt, als ie klapt dan zal ie zo geen schade aanrichten (denk ik).

Dus... ik zou zeggen check nog even voor de zekerheid je kasten, lades, dozen of waar je ook maar een oude iphone hebt liggen of hij niet bol staat voordat ie uit elkaar klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 22:07
even bij apple melden?
er is dan ook een kans aanwezig dat ze je een nieuwe geven.
Hebben ze ook wel eens met de 1e ipod mini gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
sharkzor schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:29:
even bij apple melden?
er is dan ook een kans aanwezig dat ze je een nieuwe geven.
Hebben ze ook wel eens met de 1e ipod mini gedaan.
In contact komen met apple valt niet mee, al twee berichten verstuurt via contactformulieren enzo maar 0,0 reactie tot nu toe en het is al weer bijna een week geleden. Ik verwacht niet dat ik een nieuwe iphone krijg maar ben wel benieuwd naar hun reactie (als ze al reageren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor zover ik weet is dit vrij "normaal" voor Apple telefoons als ze een tijdje niet aan de oplader liggen. Een soort veilige failure, waarbij de accu niet in brand vliegt maar de telefoon sloopt.

Wellicht is dit de reden dat vrijwel elk apparaat zegt dat je de batterijen (ook gewoon penlites) moet verwijderen als je het ding langere tijd niet gebruikt. Alleen zijn ze die mogelijkheid "vergeten"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
RemcoDelft schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:37:
Voor zover ik weet is dit vrij "normaal" voor Apple telefoons als ze een tijdje niet aan de oplader liggen. Een soort veilige failure, waarbij de accu niet in brand vliegt maar de telefoon sloopt.
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
RemcoDelft schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:37:

Wellicht is dit de reden dat vrijwel elk apparaat zegt dat je de batterijen (ook gewoon penlites) moet verwijderen als je het ding langere tijd niet gebruikt. Alleen zijn ze die mogelijkheid "vergeten"...
Zou een veilige feauture niet zijn dat de accu gewoon niks doet en leeg loopt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 13:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Normaal is het niet hopelijk dat dit gebeurd. Stel dat die accu was ontploft 8)7

Jaren terug, een tijdje na de introductie is dit probleem inderdaad werledwijd maar dat was volgens mij bij iphones die gewoon in gebruik waren en regelmatig ook opgeladen werden. Die van mij lag gewoon in de lade te "slapen" en ik had hem pas weg gelegd toen hij helemaal leeg was.

Mijn oude nokia 3310 ligt al jaaaaren met accu in de lade in een kast op zolder en blaast zich niet op.

Ik blijf het gevaarlijk vinden en het moet niet kunnen. Moet iedereen dan maar zelf de 3GS uit elkaar schroeven en accu verwijderen voordat je hem een tijd weg legt omdat je hem niet gebruikt? lijkt me niet de bedoeling. Ik ga Apple nog eens mailen (3e poging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik weet niet waar je woont,maar is het niet sneller om langs zo'n icentre te gaan (in amsterdam?) :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als dit zo'n probleem is dan vind ik wel dat Apple op zijn minst een nieuwe Iphone moet geven zeker als je scherm etc scheurt. Je kan toch als consument niet weten dat als die een tijd niet aan de lader ligt of andere dingen zijn dat de batterij gewoon zijn eigen leven gaat leiden met gevolg van. Daar heb je dan zoveel geld aan uitgegeven. Zelfs mijn oude Nokia 6150 (14 jaar oud nu en werkt nog)/8210/8310 / Sony Ericsson T68(i) hebben daar zelfs geen last van.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 20:05

nexhil

BAM!

Is dit toestel wel eens gerepareerd geweest? Normaal word er toch niks aan de binnenkant geschreven door Apple? Ik heb dit wel vaak gezien bij onderdelen die ik uit het buitenland bestelde om toestellen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
mrsar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:20:
ik weet niet waar je woont,maar is het niet sneller om langs zo'n icentre te gaan (in amsterdam?) :)
Geen Apple-centre in de buurt, alleen Ivizi (Apple reseller/store) in Maastricht maar dan zijn een stel heikneuters, het eerste wat die me gaan zeggen is: hij is buiten garantie en neem maar contact op met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
nexhil schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:34:
Is dit toestel wel eens gerepareerd geweest? Normaal word er toch niks aan de binnenkant geschreven door Apple? Ik heb dit wel vaak gezien bij onderdelen die ik uit het buitenland bestelde om toestellen repareren.
Nooit gerepareerd geweest, heeft altijd perfect gewerkt. Nooit gevallen of andere gekke dingen mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 09:57
[verwijderd]

[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Mar.tin schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:47:
Je kunt apple natuurlijk ook gewoon even bellen 0800 0201581 Of via de website is er ook een mogelijkheid om te chatten
Klopt, maar daar heb ik nog geen tijd/zin in gehad, ze kunnen ook gewoon reageren op mijn mails en officieel ingediende formulieren/contactforms. Maar ja, misschien bel ik maandag effe, heb dan de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Na een mail gestuurd te hebben naar media.nl@apple.com afgelopen week heb ik een reactie gehad via email. Apple gaat me vandaag bellen, ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zit dus kennelijk een LiPo accu in.. Als deze onder een bepaald voltage komen gaan ze stuk.
Zo ziet dus een stukke accu eruit.

Er zitten kleine gaatjes/ventieltjes in zodat ze niet echt exploderen maar de druk een klein beetje op een andere manier wegkan. Waarschijnlijk heeft dat hier pas heel laat gewerkt waardoor de telefoon stuk is gegaan.

Te diep ontladen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 14:53
Vandaar wordt bij zulke accu's het advies gegeven deze 50% opgeladen weg te leggen. Ditzelfde advies wordt gegeven voor de accu's van Macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Apple belde terug, vanuit Ireland, gesprek in het Engels maar dat is geen probleem. Vriendelijke vent legde alles uit, dat het met dit soort batterijen kan gebeuren. Verhaal TjardE klopt en zou een gaatje/ventieletje moeten zitten zodat een deel van druk zou weglopen. Er ontstaat een chemische reactie in de batterij na x jaar, in mijn geval 4 jaar, 3GS is van 9-2009. Maar ja, ding is buiten garantie, hji zou gerepareerd kunnen worden voor 168 euro misschien, dat is zowiezo te duur voor zo'n oud ding en display is ook kapot en dat is niet eens mee geteld. Dus End Of Life.

Ik kon er nog mee naar Apple Centre in Amsterdam, maar dat is te ver weg voor me zij ik, wat ze toen aanboden was netjes, de reis en 1 nacht verblijf zouden ze betalen voor me! Maar dan moest ik wel hem of laten maken en inruilen voor een andere iphone. Aanbod afgeslagen omdat ik al een werkende 4S heb, maar dit viel me echt mee, toch net aanbod.

Dus hij kan bij het chemisch afval. Of als iemand hem wil voor spare-parts :) let me know, mag je hem voor nop hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Petje72 op 19-05-2014 17:17 . Reden: typootjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Petje72 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:21:

Ik kon er nog mee naar Apple Centre in Amsterdam, maar dat is te ver weg voor me zij ik, wat toen aanboden was netjes, de reis en 1 nacht verblijf zouden ze betalen voor me! Maar dan moest ik wel hem of laten maken en inruilen voor een andere iphone. Aanbod afgeslagen omdat ik al een werkende 4S heb, maar dit viel me echt mee, toch net aanbod.
Seriously? 8)7
Totaal onpraktisch, maar wel geniaal :D

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 19-05-2014 16:23 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
Ik had precies hetzelfde met mijn 3GS en viel van mijn stoel toen ze zeiden dat het een veiligheids feature was van het toestel (Apple medewerker). LOL!!!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcPower
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 13:57
hmm raar, een iphone 3gs 32gb is ook onlangs overleden van mijn nicht. batterij was niet zo fel opgezwollen maar je kon het wel duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:27
Komt is probleem voornamelijk voor bij de iPhone 3G(S) of ook gewoon bij de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
larsiey schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:35:
Komt is probleem voornamelijk voor bij de iPhone 3G(S) of ook gewoon bij de 5?
Dat kan bij alle accu's van het type Lithium Polymeer, van alle merken voorkomen.

Het is een feature: volgende stap als je hiermee door gaat laden is zelfontbranding.

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 19-05-2014 18:40 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1