(Hi) Opeens geen 3G/internet verbinding meer...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Hallo allemaal!

Sinds vorige week Vrijdag loop ik zonder internet op mijn mobiel... Is dit opeens? Ja! (IPHONE 5S)

Ik zal hier even kort uitleggen wat er is gebeurd:

Sinds ik Vrijdag van stage naar huis ging met de bus (daarvoor heb ik altijd internet verbinding gehad zonder problemen) werkte mijn 3G verbinding niet meer... Wat gebeurt er dan? Nou, Als ik naar een website ga dan zie ik dat de pagina probeert te laden maar hij komt niet verder dan 1/5 bij de laadbalk bovenin het scherm. Na enige tijd (30 sec proberen te connecten) kreeg ik een melding van: Mobiel netwerk activeren niet mogelijk. Toestel uit en aan gedaan mocht ook niet baten.

Nadat ik thuis kwam heb ik de netwerkinstellingen hersteld maar dat lukte ook niet. Simkaart uit en in het toestel gehaald en gedaan, maar dat hielp ook niet.. Misschien was het volgende week wel over en werkt mijn internet? Niet dus!

Vanmorgen heb ik mijn iPhone naar fabrieksinstellingen hersteld, ik zag 3g bovenin mijn toestel staan maar eenmaal als ik op internet ga (whatsapp, facebook noem maar op) blijft hij maar laden en laden... maar er gebeurd niks?

Toch maar even naar Hi gebeld en ze konden geen problemen vinden. Simkaart in een ander toestel gedaan en daar werkte internet ook niet!

In de middag een nieuwe simkaart gehaald maar zonder geluk... Internet werkt nog steeds niet?

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?

- APN instellingen gereset/veranderd
- Nieuwe simkaart erin gedaan
- simkaart in een ander toestel gedaan
- internet uit en aan gezet
- toestel gereset

Het rare is.. Dit had ik vorig jaar in september ook (iPhone 5) en toen besloot ik maar mijn abbo weer te gebruiken en twee maanden later werkte mijn Hi simkaart weer en had ik gewoon weer internet! (Toen hij weer werkte maakte ik gebruik van een Samsung toestel)
Tijdens de periode van mijn iPhone 5 waar mijn internet plots niet meer werkte wist Hi ook niks raars te vinden)

Tot sinds vorige week maandag had ik mijn Samsung toestel verkocht (6 maanden geen problemen met internet) en had ik een iPhone 5s aangeschaft. En 4 dagen later werkt mijn internet alweer niet!

Wat zijn de stappen nu die ik kan ondernemen?

- Hi weet niet wat het probleem is en zag ook niks raars bij mijn abbo
- nieuwe simkaart mocht ook niet baten...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

In een ander toestel proberen en in je iPhone een andere sim.

Werkt de andere sim in je iPhone niet en je eigen sim in het andere toestel is je iPhone kaduuk.

En de andere scenarios wijzen voor zich

[ Voor 54% gewijzigd door Barrycade op 12-05-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Barrycade schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:15:
In een ander toestel proberen en in je iPhone een andere sim.
Had ik al gedaan en vanochtend ook... (Toen ik mijn iPhone 5 had ook geprobeerd)

Op mijn simkaart geen internet in een ander toestel, wel internet op een andere simkaart in mijn toestel.
Maar ik snap het niet als ik al een ander simkaart heb gehaald (die al geactiveerd is natuurlijk) en Hi niks raars kon vinden met mijn verbinding...

Het lijkt alsof ik dingen kan verzenden maar niks kan ontvangen (dus bijvoorbeeld websites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 09:46
Welke APN's heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jesserr schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:18:
Welke APN's heb je geprobeerd?
Tijdens de reset van mijn toestel was het "iphonekpn.nl"

Heb "portalmmm.nl" ook al geprobeerd maar ik kom niet verder dan 1/5e van het laadbalkje... Er staat wel gewoon een 3G icoontje bovenin mijn balk en een rondje dat draait (laden) maar meer gebeurt er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Probeer is de APN "internet", dus zonder .nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jesserr schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:20:
Probeer is de APN "internet", dus zonder .nl
werkt helaas ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Hm. Meestal als ik hier problemen mee heb dan werkt internet altijd.

Je kunt nog "kpn4g.nl" proberen en "fastinternet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jesserr schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:26:
Hm. Meestal als ik hier problemen mee heb dan werkt internet altijd.

Je kunt nog "kpn4g.nl" proberen en "fastinternet"
Werkt ook jammergenoeg niet... Zal het niet aan iets anders liggen inplaats van mijn APN instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Ja alle keren dat ik op welke smartphone dan ook geen internet meer had, lag het aan de APN. Iphone van mijn vriendin bijvoorbeeld heeft er een handje van regelmatig automatisch teruggezet te worden naar iphonekpn.nl, terwijl die het helemaal doet.

Zegt natuurlijk niet dat het bij jou ook zo moet zijn, maar ik weet verder niet wat het probleem zou kunnen zijn.

Heb je trouwens niet andere dingen van die APN gewijzigd? En restart je de telefoon wel nadat je de APN gewijzigd hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door Jesserr op 12-05-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jesserr schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:33:
Ja alle keren dat ik op welke smartphone dan ook geen internet meer had, lag het aan de APN. Iphone van mijn vriendin bijvoorbeeld heeft er een handje van regelmatig automatisch teruggezet te worden naar iphonekpn.nl, terwijl die het helemaal doet.

Zegt natuurlijk niet dat het bij jou ook zo moet zijn, maar ik weet verder niet wat het probleem zou kunnen zijn.

Heb je trouwens niet andere dingen van die APN gewijzigd? En restart je de telefoon wel nadat je de APN gewijzigd hebt?
Ik restart hem inderdaad elke keer nadat ik de APN settings heb veranderd.

Verder staat alles op portalmmm.nl (zoals altijd)

Ik verander alleen de bovenste instellingen wat voor internet bedoeld is
Pagina: 1