Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:46
Ik kan zo snel geen actueel topic vinden waarin dit echt besproken wordt, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar welk budget Tweakers beschikbaar hebben voor hun Tweakers hobbies en waaraan ze dit spenderen.

Ik vind het ontzettend leuk om nieuwe hardware te halen en hiermee te spelen, dat is niet anders dan mijn vriendin die een nieuw jurkje koopt denk ik.

Ik heb mijzelf een budget van 200 euro per maand gegeven, los van de dingen die ik eventueel nog bij verdien in V&A, dat is immers ook gewoon "computer geld". :+ Waar gaat al dat geld heen? Nou naar van alles eigenlijk en dat brengt mij bij het volgende lijstje. :)

Budget per maand (eventueel jaar budget grof omrekenen)
€ 200,- (Eventueel wat meer dankzij V&A.)

Is dit je volledige "hobby budget"?
Ja, dingen als kroeg, uit eten, bios etc. vallen onder het gezamenlijke "leuke dingen"-budget, ook als we het alleen doen. ;)

Heb je genoeg aan je budget?
Ja. Kijk, natuurlijk als ik de loterij win zal het budget ietwat omhoog gaan, maar in verhouding tot mijn huidige inkomen en uitgaven vind ik dit een fijn budget. Ik kan voor mijn gevoel kopen wat ik wil zonder er echt lang voor te moeten sparen. Het soms even moeten wachten met een aankoop heeft mij ook al van een hoop impuls aankopen behoed. ;)

Waar gaat het meeste geld heen?
De meeste euros zijn gegaan naar mijn game pc's en homeserver (incl. bijbehorende netwerk). De meeste manuren zitten denk ik momenteel in de Arduino.

Wat wordt de eerst volgende aankoop?
Een nieuwe TV met uiteindelijk daar weer een nieuw home cinema setje bij. Al mag ik daar nog even voor sparen. Om mijzelf tot die tijd zoet te houden haal ik nog wel even een MikroTik RouterBOARD RB2011UiAS.

Laatste aankoop?
Een Creative Sound Blaster Z overgenomen van een Tweaker ter upgrade van mijn X-Fi. Stiekem een impuls aankoop maar hij heeft mooie rode ledjes, shiny! O-)

Dus als iedereen zich nou even bereid voelt dit in te vullen is mijn nieuwsgierigheid ook weer gestild. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit lijkt me meer iets voor Werk en Inkomen, al weet ik niet of ze op opsomtopics zitten te wachten. Ik geef het een schopje over de schutting :)

SG >> WI

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb daarvoor geen budget.

Eigenlijk is de doelstelling "zo min mogelijk" er aan uitgeven. Dat mislukt soms uiteraard :+

Ik heb namelijk een vrij dure werkplek (Mac Mini + 24" scherm + KRK Rokit's), PfSense one armed router (Intel NUC + smart switch) en wat gitaren als hobby. Het idee is grotendeels "1 keer iets degelijks kopen en daar dan zolang mogelijk mee doen".

Al ben ik wel weer geneigd om ook een webservertje te kopen. Maar ja, daarna houdt het toch echt een keer op.

Mijn gitaren doe ik nu al ruim 3 jaar mee en heb bijv. totaal geen behoefte ze te vervangen. Het gaat immers om het bespelen ervan. Net zoals met mijn computer vooral het programmeren er op belangrijk is, en niet zozeer de machine zelf. En eenmaal een goed 24" IPS scherm gekocht, doe je daar ook weer jaren mee.

Dus misschien dat er nog een webserver komt van ongeveer 500 euro en daarna is het budget voor de komende 2 jaar 0 euro en worden er alleen dingen vervangen als ze kapot gaan. Wellicht dat ik hier en daar nog een boek koop om nieuwe dingen te leren :)

Misschien is het beter om te zeggen dat ik alleen een budget voor de noodzakelijke dingen heb. En dat hobby onder "overige uitgaven" valt die meestal te vermijden zijn, maar wat ik soms niet kan laten. Dat zal ook wel de leeftijd zijn. Ik ben nu 33 en meer bezig met sparen, om bijv. een aanbetaling op een huis te doen en dan is het kopen van speeltjes ineens niet meer zo boeiend.

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 13-05-2014 10:26 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:50
Probleem is dat ik last heb van 'koopziekte' :+ Zodra ik weer salaris binnen heb is het: buy all the things *O* :P

Nouja niet dat ik ineens allemaal onzin koop, maar vaak is het wel een impuls om weer rond te gaan struinen in pricewatch/V&A voor een leuke gadget :F

Natuurlijk wel eerst netjes de vaste lasten betalen, maar vaak geef ik datgene wat overblijft dan wel uit O-) (en een paar weken later staat het weer te koop in V&A :') ). Ik probeer wel altijd zoveel mogelijk 2ehands te kopen om de kosten te drukken.

Ik vind het gewoon heerlijk om mij in iets te verdiepen, dus vooraf veel uitzoekwerk, reviews lezen/benchmarks, dan iets kopen, lekker ermee prutsen. Maar na een tijdje ben ik er dan weer op uitgekeken :p

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Lethalis schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:19:
Ik heb daarvoor geen budget.
Het idee is grotendeels "1 keer iets degelijks kopen en daar dan zolang mogelijk mee doen".
Ja dat idee heb ik ook af en toe, om er een week later achter te komen dat het nog beter kan. Als het dan ook nog echt iets toevoegt, wil ik het hebben. :+
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:21:
Ik vind het gewoon heerlijk om mij in iets te verdiepen, dus vooraf veel uitzoekwerk, reviews lezen/benchmarks, dan iets kopen, lekker ermee prutsen. Maar na een tijdje ben ik er dan weer op uitgekeken :p
Ja precies, zo heb ik een tijdje geleden een RPi en Arduino gehaald en daar gaat mij toch een hoop tijd in zitten. :P Ik ben wel iets aan het maken dus er is een doel, maar zodra ik dat bereikt heb, gaat het door naar de persoon waar ik het voordoe en gaat het spul waarschijnlijk weer naar V&A. Of nouja, ik ben ondertussen wel gehecht aan de Arduino, dus misschien die niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Hier geen budget, wat ik wil hebben, haal ik op :)

Gelukkig ben ik niet "koop-verslaafd" ofzo, maar als ik iets wil hebben pluis ik het wel tot in detail uit, ik heb een hekel aan "rommel" :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Ook hier geen budget. Als een bestaand apparaat defect is, of als ik iets nodig heb ( lees: nodig denk te hebben) dan koop ik het.

Het meeste hardware is voor mij geen speelgoed (meer), maar materieel waarmee ik mijn geld verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

"Speel"budget per maand is zo'n 150 euro. Dat geef ik uit aan gadgets, eten in de kantine, bloemetje voor de vrouw, etc. Staat los van het huishoudbudget en dergelijke.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mmmm heb niet echt een budget als in dat ik het bijhoud maar denk dat ik rond de 200 a 300 wel per maand heb voor al dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Mijn budget 'dient zich aan' in de vorm van een belastingteruggaaf of iets dergelijks. Dat zijn dan vaak de momenten waarop ik een grote aankoop zoals een PC upgrade plan.

Structureel, maandelijks geld steken in mijn hobby limiteert zich momenteel tot een abo op Elder Scrolls Online, en sporadisch een game. Echt reserveren zie ik zo gauw niet gebeuren, al zou ik het wel prettig vinden - de ruimte is er helaas niet voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Vayra op 13-05-2014 13:04 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:34
+- 100 eu per maand en soms uitschieters naar 200eu
(ben tenslotte student he:p )

haal er vooral kleine dingen mee:
zoals USB3.0 32Gb ,koel pasta,fans en dat soort kleine dingen ;)
en als ik soms wat geld over hou dan haal leuke dingen (mechanische toetsenbord, Case, GPU,waterkoeling)

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
Geen budget, gemiddeld over de laatste 2 jaar wel een paar honderd per maand. Maar daar zit je al gauw aan bij een goede dolby surround, losse versterker ed. Het voordeel is wel dat ik er jaren mee kan en ga doen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Vayra schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:03:
Mijn budget 'dient zich aan' in de vorm van een belastingteruggaaf of iets dergelijks. Dat zijn dan vaak de momenten waarop ik een grote aankoop zoals een PC upgrade plan.
Ik denk ook niet dat je geld moet uitgeven wat je niet hebt. :) Zat mensen die over de kop zijn gegaan door een koop verslaving. :X
wuswug schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:02:
+- 100 eu per maand en soms uitschieters naar 200eu
(ben tenslotte student he:p )

haal er vooral kleine dingen mee:
zoals USB3.0 32Gb ,koel pasta,fans en dat soort kleine dingen ;)
en als ik soms wat geld over hou dan haal leuke dingen (mechanische toetsenbord, Case, GPU,waterkoeling)
Toen ik nog studeerde ging het ook zo. Dan zit je toch wel 2x achter je oren te krabben of je bier wilt dat weekend of toch maar eens een weekend thuis blijft zodat die videokaart er eerder was. :+
ephymerous schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:10:
Geen budget, gemiddeld over de laatste 2 jaar wel een paar honderd per maand. Maar daar zit je al gauw aan bij een goede dolby surround, losse versterker ed. Het voordeel is wel dat ik er jaren mee kan en ga doen :)
Ja het, probleem is ook niet het jaren er mee doen, maar dat je de volgende maand wel weer iets anders verzint om te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ook hier geen budget. De meerderheid hier is 25~30 jaar, is hoogopgeleid en heeft een goede baan. Dat zie je ook terug in dit soort topics.

Meestal koop ik om de 3 jaar een nieuwe game PC van ~€1000.
Daarnaast heb ik de afgelopen jaren geïnvesteerd in een 4-bays NAS en heb ik een tablet en een DSLR gekocht. Dat was het wel zo'n beetje, naast een paar games.

Al met al schat ik dat ik in 3 jaar tijd zo'n €3000~€3500 heb uitgegeven aan de computer-/gamehobby. Dat komt uit op €85~€100/maand. Whooptiedoo :)

Oh, als je de TV's (46" & 36"), zonder consoles, maar wel met HTPC meerekent mag je er nog zo'n €2000 bij optellen. Alleen had ik die apparaten nodig, omdat ik in die 3 jaar ook op mezelf ben gaan wonen. Misschien is dat een scheve vergelijking dan.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Privé koop ik nooit hardware of tweak-rotzooi. Zakelijk een nieuwe iPhone, Mac of iPad wanneer het nodig is. Gedreven uit noodzaak in plaats van op basis van "het budget opmaken".

Als ik de waarde optel en uitga van een afschrijving van 4 jaar kom ik op € 100 per maand. Misschien is het wel eerder afgeschreven, hoewel ik met de meeste spullen best lang doe.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
chaoscontrol schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:20:
Ja het, probleem is ook niet het jaren er mee doen, maar dat je de volgende maand wel weer iets anders verzint om te kopen. :P
Sinds ik niet meer bij mijn ouders woon (nu 28 jaar oud, dus al paar jaartjes) verzin ik nog steeds iedere maand iets om te kopen maar ik heb mezelf aangeleerd niet alles meer te kopen. Na een poosje sterft de behoefte in schoonheid ;) Ik kan zelfs 2 jaar met een smartphone doen tegenwoordig :*)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 13-05-2014 14:54 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
PromWarMachine schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:38:
Ook hier geen budget. De meerderheid hier is 25~30 jaar, is hoogopgeleid en heeft een goede baan. Dat zie je ook terug in dit soort topics.
Dat is ook, maar in mijn eigen omgeving zijn er meer "Tweakers" die een groter deel van hun budget uitgeven aan andere hobbies en zaken. Hierdoor hebben zij maar een klein budget per maand relatief voor Tweak-dingen. Ik vind het leuk om te zien dat ik niet enige ben die bijna al geld daarheen brengt.
ephymerous schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:
[...]

Sinds ik niet meer bij mijn ouders woon (nu 28 jaar oud, dus al paar jaartjes) verzin ik nog steeds iedere maand iets om te kopen maar ik heb mezelf aangeleerd niet alles meer te kopen. Na een poosje sterft de behoefte in schoonheid ;) Ik kan zelfs 2 jaar met een smartphone doen tegenwoordig :*)
Ik zit er voor het eerst aan te denken om mijn telefoon zelfs na deze 2 jaar nog te gaan gebruiken! :o Maar mij kennende ga ik tegen die tijd toch even kijken wat er uit is en ga ik een nieuwe overpowered facebook-station halen. ;)

Ik krijg soms zelfs het verwijt om eens wat nieuwe kleren te kopen i.p.v. een nieuwe TV o.i.d. Maar ik wil helemaal geen kleren. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
+- 100 euro per maand.

Ik repareer en knap graag ouwe Apple machine's op, en daarmee bedoel ik alles na de IBM G5 spullen.
Soms is het wat meer soms wat minder.
Koop ook niet altijd alles in 1 keer, soms ene maand dit andere maand weer wat anders.

Ook heb ik erg de drang om machine's te kopen ( gereedschap ) en alles wat in huis los en vast zit te vervangen te vernieuwen ( werk bij een Bouw leverancier )
Stappen en dergelijke doe ik eigenlijk zelden tot nooit.

het is bij mij altijd eigenlijk Hobby > Gereedschap & Auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ik gok dat ik als student zijnde de afgelopen 3 jaar ongeveer €5000 aan gadgets en meuk heb gekocht, wat neerkomt op zo'n €125 excuus, €140 p/m.

Qua telling heb ik de bijbetaling van mijn telefoons wel meegenomen, maandelijkse bedragen dan weer niet. Momenteel probeer ik aankopen rond de €100 p/m te houden, wat op zich prima gaat en ervoor zorgt dat ik niet al teveel uitgeef. Kan altijd wel wat bedenken wat ik wil hebben, gelukkig ga ik daardoor wat meer nadenken voor ik wat koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Niet echt een budget hier. Als ik iets duurder wil aankopen, wacht ik een half jaar tot een jaar af (afhankelijk van hoeveel het kost). Als ik het dan nog altijd wil, koop ik het. Dit heeft 3 voordelen: je kan rustig op je gemak bekijken welke versie het interessantst is, de voldoening is veel groter omdat je er lang naar uitgekeken hebt, en je vermijdt impulsieve aankopen.

Spullen kopen is niet anders dan de gemiddelde verslaving. Je koopt iets omdat het je een goed gevoel geeft. Hoe vaker je dat gevoel ervaart hoe minder intens dat gevoel wordt en dus hoe meer aankopen je gaat doen om datzelfde gevoel te ervaren.

Het budget dat ik de afgelopen 5 jaar als student heb uitgegeven aan hardware: +/- €3000 (vaste computer, laptop, smartphone, en wat randapparatuur).

[ Voor 10% gewijzigd door Daan5000 op 13-05-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 14:01
Interessant topic.

Ik denk dat ik me aan kan sluiten bij de meesten, ik heb eigenlijk geen vast budget. Ik heb sinds een half jaar een huis in mijn bezit en nu zijn mijn uitgaven eigenlijk beperkt tot hoeveel ik per maand overhoud naast vaste lasten.

En ja dan zijn fatsoenlijke meubels belangrijker dan een nieuwe videokaart voor PC.

Mijn geld gaat vooral uit naar eens in de 3 jaar een nieuwe game-PC van zo'n 1000 euro kopen, welke dienst doet als alleskunner (inclusief mediacenter), en verder heb ik veel cameraspullen (~2500 euro). Verder zijn kleine dingen als een NAS en een versterker met bijbehorende speakers onontbeerlijk. Als laatste is een beamer ook iets wat ik er wel bij op kan tellen.

Ik zit tezamen op zo'n 150 euro per maand aan electronish 'spul'. Echt spullen halen om te tweaken/prutsen doe ik niet (meer), ik koop nu vooral duurzame dingen, en het lukt me redelijk om geen inpulsaankopen te doen (ik heb geen laptop, tablet of andere 'luxury' devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik verdien sinds 2 jaar eindelijk een studenten loontje (ben 19).
Ik heb zelf total geen budget.

Omdat ik nog bij m'n ouders woon, is m'n budget natuurlijk groter. Ik denk dat ik met Games erbij, iets van 200 euro per maand uitgeef. Op dit moment geef ik allerdings alles uit aan m'n nieuwe PC die ik ga kopen met een 4790K samen met een 780. Ik moet ook nog sparen voor de komende Asus Swift PG278Q met G-Sync.
M'n strategie is, om mijn PC telkens te verkopen wanneer er een nieuwe CPU uitkomt (X79 en X99 weggelaten) en bij elke nieuwe GPU versie, m'n oude los te verkopen. Daardoor hoop ik elke 6 maanden 200 euro voor een nieuwe PC uittegeven + het geld van de verkochte PC. Dat komt neer op 2000 euro per 5 jaar, maar daarvoor heb ik wel altijd het nieuwste.

Gelukkig ben ik niet de enige met een verslaving voor techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik ben niet een echte tweaker met server etc maar heb goede computer etc.
M'n spellen collectie is redelijk groot dus hier gaat het nodige ook naar op.

Ben slechts 17 dus m'n budget is ook niet hoog omdat ik ook geen bijbaantje kan vinden.
Dus de ongv 30 euro per maand is wel het max als ik ook nog wil sparen. En dan natuurlijk wanneer mijn videokaart kapot is moet er wel een nieuwe komen en direct dus daar spaar ik dan voor dat ik wanneer ik wil ik altijd een redelijk bedrag heb mocht ik iets duurs willen/moeten kopen (denk hierbij aan 500 euro ongeveer).

Tevens heb ik een paar maanden geleden 2x 27inch led monitors gekocht van ongv 250 pst waar ik al een tijdje voor aan het sparen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Ik heb niet echt een vast budget. Maar als ik uitreken wat ik uitgeef aan "tweak"-speelgoed houdt het echt wel op met enkele (2-3?) tientjes per maand. En dat wordt dan vooral bepaald door "incidentele" uitgaven zoals een android tablet of computeronderdeel, wat je toch niet iedere maand koopt. Verder rommel ik wel wat met arduino's, raspberry pi's enz. maar dat zijn de kosten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Hier ook een klein budget, 10-20 euro pm voor besteed aan meuk.maarja wat moet je ook met €2,71 per uur en maar 1 dag per week werken. Note: Ik ben wel 15 dis misschien gaat dit budget in de volgende jaren omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24

Eris

-

Geen idee eigenlijk koop bijna nooit hardware / software hoogst waarschijnlijk in de buurt 40 euro per maand. Uitzonderingen zijn dan wel de grottere uitgaven zoals een Macbook Air, 4 bay nas

Gemiddeld kom ik wel uit op de 100 euro in de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb geen vast budget. De laatste keer dat ik een PC kocht was eind 2002, en die is sinds een jaartje enigszinds deaud :P
Sinds een paar jaar gebruik ik mijn werklaptop ook prive, dus dat was niet eens een probleem. Alleen vorig jaar een NAS gekocht, maar dat was gewoon omdat het nodig was.
Aan hobbies gaat er evenwel best het e.e.a. door hier; afgelopen jaar ca 1000 euro aan Lego uitgegeven :X Hifi is ook een hobby en autorijden ook, maar hifi heeft voorlopig geen upgrade nodig en ik heb een auto van de zaak., dus dat scheelt :)
Huidige luxeprobleem is dat ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Narigheid :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
-

[ Voor 127% gewijzigd door Lumics op 18-06-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik verdiende tot voor kort rond de €100,- per maand door een baan bij C1000.
Dat was ongeveer 16 uur per maand (2 x 2 uur per week). M'n uurloon was €6,54.

Nu (na de ombouw naar de Jumbo) heb ik tijdelijk geen werk.

Het geld dat ik heb geef ik uit aan treinreizen (m'n vriendin woont drie uur treinreizen weg), uitjes met m'n vriendin en al het andere standaardspul (frikandelbroodjes, verjaardagcadeau, etc.).

[ Voor 31% gewijzigd door Alphyraz op 13-05-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Wanneer ik weer een vaste baan heb zeker rond de 100 a 200 euro ben zeer verslaafd aan kleine gadgets o.a. van dealextreme, chinabuye en noem maar op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:11
Vroeger ging mijn geld uit naar pc upgrades, maar ik merk nu steeds meer dat de spullen die ik heb eigenlijk wel voldoen. Ik zou er wel geld in willen steken, maar me prioriteiten zijn ook wel veranderd. Hetzelfde geld ook voor mobiele telefoons. audio, nas/opslag, waterkoeling, gitaar, mtb etc. Vroeger wou ik het vooral gewoon hebben, en nu kijk ik veel meer naar de meerwaarde die het me op gaat leveren. Dus bijvoorbeeld % minder rendertijd of eventuele extra inkomsten die bepaalde spullen me opleveren.

Nu gaat mijn meeste geld overigens naar spullen voor foto en film. Is vaak vrij waarde vast spul en levert ook weer potentiële mogelijkheden in opdrachten op. Maar uiteindelijk loop ik hier ook tegen een zekere max aan omdat ik wel voldoende spullen in huis heb op gegeven moment. Misschien komt er op dat moment weer een andere hobbie naar boven.

Ben nu ook meer in staat om te sparen dan vroeger, dus als ik iets echt wil dan kan ik het ook vaak wel halen. Maar dan nog kijk ik naar de praktische kant ervan, en als het niet het juiste moment dan is dat jammer, maar dan heb ik nog altijd iets om naar uit te kijken tenminste ;)

Qua budget zit het ergens tussen de 150-250 per maand denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door StygMa op 13-05-2014 23:59 ]

Pagina: 1