Beste tweakeraars,
ik heb een missie gekregen van een vriend van me om een pc in elkaar te zetten die Autocad goed moet kunnen draaien, en ook nog eens af en toe een leuk spelletje op de juiste manier kan afspelen.
Het budget bedraagt uiterlijk 1500 euro, daarmee moeten de kast, met inhoud, en twee schermen gekocht worden. Ik persoonlijk denk dat dat wel haalbaar is. Hij heeft op dit moment een laptop, dus de enige randapparatuur die hij heeft is een muis, de rest moet allemaal gehaald worden maar dit topic gaat over de kast en de schermen, de rest komt wel.
Geen eisen/voorkeuren, ookal denk ik persoonlijk dat Intel processoren wel beter in dit systeem passen omdat het geld er voor is en omdat de kracht per core beter is bij Intel wat je waarschijnlijk wel nodig zult hebben voor autocad.
Voor de rest zijn er niet echt eisen, het liefst natuurlijk niet al te veel lawaai, maar dat kan later altijd nog verholpen worden, ook zal er niet worden overklockt.
Nu komt het belangrijkste deel, de pc zelf:
Ik had zelf al deze dingen bedacht:
En ik twijfel nog tussen een aantal dingen:
-De processor:
Ik dacht aan een van deze drie, maar als er nog verbeteringen zijn hoor ik die graag.
-De videokaart, voor autocad worden de Firepro en de Quadro serie aanbevolen maar voor gamen heb je daar natuurlijk helemaal niks aan, dus ik weet niet wat ik daar mee moet.
Ook weet ik niet of de voeding genoeg kracht heeft en of 16 Gb ram te veel is.
Bedankt voor je tijd om dit te lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
EDIT: ik zie dat ik nog niks over de schermen heb gezegd, ik zat te denken aan dit scherm twee keer, veel mensen raden deze aan, en hij kost niet veel:
ik heb een missie gekregen van een vriend van me om een pc in elkaar te zetten die Autocad goed moet kunnen draaien, en ook nog eens af en toe een leuk spelletje op de juiste manier kan afspelen.
Het budget bedraagt uiterlijk 1500 euro, daarmee moeten de kast, met inhoud, en twee schermen gekocht worden. Ik persoonlijk denk dat dat wel haalbaar is. Hij heeft op dit moment een laptop, dus de enige randapparatuur die hij heeft is een muis, de rest moet allemaal gehaald worden maar dit topic gaat over de kast en de schermen, de rest komt wel.
Geen eisen/voorkeuren, ookal denk ik persoonlijk dat Intel processoren wel beter in dit systeem passen omdat het geld er voor is en omdat de kracht per core beter is bij Intel wat je waarschijnlijk wel nodig zult hebben voor autocad.
Voor de rest zijn er niet echt eisen, het liefst natuurlijk niet al te veel lawaai, maar dat kan later altijd nog verholpen worden, ook zal er niet worden overklockt.
Nu komt het belangrijkste deel, de pc zelf:
Ik had zelf al deze dingen bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,93 | € 70,93 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 363,74 | |
En ik twijfel nog tussen een aantal dingen:
-De processor:
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,04 | € 167,04 |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 253,99 | € 253,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 601,02 | |
Ik dacht aan een van deze drie, maar als er nog verbeteringen zijn hoor ik die graag.
-De videokaart, voor autocad worden de Firepro en de Quadro serie aanbevolen maar voor gamen heb je daar natuurlijk helemaal niks aan, dus ik weet niet wat ik daar mee moet.
Ook weet ik niet of de voeding genoeg kracht heeft en of 16 Gb ram te veel is.
Bedankt voor je tijd om dit te lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
EDIT: ik zie dat ik nog niks over de schermen heb gezegd, ik zat te denken aan dit scherm twee keer, veel mensen raden deze aan, en hij kost niet veel:
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 145,15 | € 145,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 145,15 | |
[ Voor 8% gewijzigd door ReinierB99 op 12-05-2014 18:29 ]
Steam: Th3C00LGuy