Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAD Laptop

Pagina: 1
Acties:

• KurtH
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06-2022
Hallo allemaal,

als zelfstandig tekenaar ga ik regelmatig bij mijn klanten langs, waardoor een laptop de enigste optie is als systeem om te tekenen.
De laatste tijd hoor ik mijn laptop 'elektrische' geluiden maken, waarbij ze synchroon lijken te lopen met de beelden op het scherm. M.a.w. mijn beeldkaart lijkt stilaan te verslijten. Ik kan het niet riskeren om zonder systeem te vallen, dus een nieuwe is stilaan aan de orde.

Vereisten:
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Tekla Structures
Recommendation: Best performance
  1. Memory
    16+ GB
  2. Hard disk
    SSD
  3. Processor
    Intel® Core™ i7 CPU 3+ GHz
  4. Graphics card
    OpenGL support
    two monitor support
    e.g. NVIDIA GeForce GTX 770/780 OpenGL support
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Max 1400€
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar gewicht is geen probleem.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Huidige setup: Acer Aspire 7750G-2638G76BN Het is niet exact dezelfde, mijn laptop heeft een grotere batterij, waardoor deze ruim 4u meegaat. Een super pluspunt, maar dat is mogelijk teveel gewenst.
  • Een 17inch scherm is een must.
  • Geheugen mag ook 8Gb zijn, dit geeft momenteel geen problemen.
De BBG Laptop 2014 was best interessant, dus onderstaande laptops zijn al zeer interessant.
Acer Aspire v3 772g
Asus N750
HP Envy17 j120ed
Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Asus uit, ik kan perfect de SSD uit huidige laptop gebruiken.

Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom!

• KurtH
Nevermind.
Teveel twijfelachtige opmerkingen over BTO-laptops, dus geen optie. :)

[ Voor 95% gewijzigd door KurtH op 12-05-2014 23:21 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je bij zulke laptops eerst kijken welke GPU je wilt en daarna het model kiezen. Ik heb voor 2 gebruikers van SolidWorks daarom laatst deze laptop geleverd: pricewatch: HP Zbook 15 F0U63ET

Als ik het goed onthouden heb wil je voor dergelijke tekenprogramma's een kaart met goede OpenGL-ondersteuning. In die specifieke Zbook zit een nVidia Quadro K1100M. Volgens mijn korte onderzoek zijn die Quadro kaarten het beste in OpenGL. Voor de rest is zo'n Zbook vooral een degelijke desktop-vervanger.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• KurtH
Aike,

bedankt voor je opmerkingen en je hebt gelijk, een Quadro kaart wordt in principe aangeraden voor de beste prestaties, maar ik eindig met een 15,4inch scherm bij jouw suggestie.
Ik moet echter toegeven dat de resoluties hetzelfde zijn en heb persoonlijk geen idee of ik dit verschil ga merken... Iemand?
Ik zie dat er ook maar plaats is voor 1 HDD bij 15" laptops. Ik wil echter 1SSD voor het systeem en de programma's en 1 gewone HDD voor opslag...

[ Voor 18% gewijzigd door KurtH op 13-05-2014 16:36 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor mij persoonlijk gaat het alleen om de resolutie. 15 inch met 1920x1200 werkt voor mij prima. De Zbook is er ook in 17 inch, ook met 1920x1200 en een Quadro kaart. Het is niet precies dezelfde Quadro en je zou even moeten opzoeken wat de performace is. pricewatch: HP Zbook 17 F0V47EA

De Zbook15 heeft de mogelijkheid mogelijkheid om een msata ssd toe te voegen en de harddisk te laten zitten. Ideale combinatie wat mij betreft. Ik verwacht dat de Zbook17 dat ook kan.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• KurtH
Hoewel het interessant is om achter oplossingen met Quadro te zoeken, zal ik deze optie toch moeten negeren. Het budget is er niet op voorzien. Daarbij, momenteel draait mijn programma op een Radeon HD 6800M, dus elke Nvidia kaart in combinatie met een laatste generatie i7 gaat perfect aankunnen wat het moet doen. Alleen is eventueel de optie vrij gekomen om toch voor een 15" te gaan, zolang een tweede HDD geplaatst kan worden.
Uiteindelijk lijk ik terug bij Asus, maar een iets andere variant (betere GPU): Asus N750JK-T4095H-BE Azerty (belgische versie niet in pricewatch)

[ Voor 25% gewijzigd door KurtH op 13-05-2014 17:44 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 22:22

Steef

GoT's Most Eaten

Je meest recente keus lijkt mij zeer valide, je maakt daarbij ook gelijk de overstap van de NVIDIA Kepler chips in je BBG suggesties naar een GTX850 op basis van de nieuwere Maxwell architectuur.

Prima stukje hardware:
http://www.notebookcheck....ce-GTX-850M.107795.0.html

Pas bij eventuele bestellingen even goed op, de Asus N750JK bestaat in 2 uitvoeringen:

Asus N750JK-T4069H (250 GB SSD + 1 TB HDD)
Asus N750JK-T4068H (500 GB HDD + 1 TB HDD)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• KurtH
Thanks!

Ik was al vrij zeker van mijn keuze ondertussen, maar altijd interessant om bevestiging te krijgen.
Dan maar bestellen :)
Pagina: 1