Hallo allemaal,
als zelfstandig tekenaar ga ik regelmatig bij mijn klanten langs, waardoor een laptop de enigste optie is als systeem om te tekenen.
De laatste tijd hoor ik mijn laptop 'elektrische' geluiden maken, waarbij ze synchroon lijken te lopen met de beelden op het scherm. M.a.w. mijn beeldkaart lijkt stilaan te verslijten. Ik kan het niet riskeren om zonder systeem te vallen, dus een nieuwe is stilaan aan de orde.
Vereisten:
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Tekla Structures
Recommendation: Best performance
Max 1400€
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar gewicht is geen probleem.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Acer Aspire v3 772g
Asus N750
HP Envy17 j120ed
Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Asus uit, ik kan perfect de SSD uit huidige laptop gebruiken.
Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom!
als zelfstandig tekenaar ga ik regelmatig bij mijn klanten langs, waardoor een laptop de enigste optie is als systeem om te tekenen.
De laatste tijd hoor ik mijn laptop 'elektrische' geluiden maken, waarbij ze synchroon lijken te lopen met de beelden op het scherm. M.a.w. mijn beeldkaart lijkt stilaan te verslijten. Ik kan het niet riskeren om zonder systeem te vallen, dus een nieuwe is stilaan aan de orde.
Vereisten:
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Tekla Structures
Recommendation: Best performance
- Memory
16+ GB - Hard disk
SSD - Processor
Intel® Core™ i7 CPU 3+ GHz - Graphics card
OpenGL support
two monitor support
e.g. NVIDIA GeForce GTX 770/780 OpenGL support
Max 1400€
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar gewicht is geen probleem.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Huidige setup: Acer Aspire 7750G-2638G76BN Het is niet exact dezelfde, mijn laptop heeft een grotere batterij, waardoor deze ruim 4u meegaat. Een super pluspunt, maar dat is mogelijk teveel gewenst.
- Een 17inch scherm is een must.
- Geheugen mag ook 8Gb zijn, dit geeft momenteel geen problemen.
Acer Aspire v3 772g
Asus N750
HP Envy17 j120ed
Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Asus uit, ik kan perfect de SSD uit huidige laptop gebruiken.
Suggesties of opmerkingen zijn altijd welkom!