• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
Na lang zoeken en vooral véél lezen wil ik jullie toch de volgende vraag eens voorleggen en omdat ik de vraag al in het Pi topic heb gesteld en vriendelijk verzocht werd om een nieuw topic aan te maken, doe ik dat bij deze. ;)

Ik heb een tijdje een Pi in huis gehad waar geloof ik OpenELEC en XBMC 12.nogwat op stond en dat werkte goed.
Alleen twee minpuntjes: er is geen browser (échte browser dan) en het loopt niet altijd even snel en vlekkeloos als ik zou willen.
Ik zoek dus meer snelheid en de mogelijkheid om fatsoenlijk via de tv te browsen.

Daarom ben ik aan't overwegen een android box/stick te halen en daar XBMC op te draaien.
Echter, mijn vraag: loopt XBMC beter of minder als je hem als app op android draait, itt als hij als OS draait zoals bij de Pi?

En als iemand iets zinnigs kan zeggen over de volgende opties die ik overweeg, zou ik diegene zeer dankbaar zijn. Ik ben best technisch maar momenteel zie ik even door de bomen het bos niet meer...

Opties die ik momenteel overweeg: Tronsmart Vega S89, Minix Neo X7 (of X8, verschijnt binnenkort), Ugoos UT2 of UM2, of toch maar een Pi?

De Pi die ik in huis had was bij SOS gekocht en was zo'n Ultra met een cpu die op 1000hz draait en 256mb class 10 kaartje: is het mogelijk de configuratie verder aan te passen met als doel snelheidswinst?

Ik waardeer het zeer dat iemand zich überhaupt de moeite wil nemen om met mij mee te denken en daarom alvast hartstikke bedankt voor de mogelijk antwoorden en reacties!

Grtz,

Stink.