Windows 7 installeren op beveiligde laptop (vista)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik probeer W7 te installeren (vanaf een usb stick) op een HP Elitebook (heeft geen CDdrive).
Het installatie stickje is op zich prima, maar ik kom niet verder omdat de C: schijf is voorzien van een bitlock encryptie, en daarom niet verder kan.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik kan het niet uitzetten. Ik kan BdeHdCfg.exe wel starten maar dan krijg ik een melding dat de windows versie niet legitiem is. Dat klopt ook want dat is de reden dat ik er W7 op wil zetten.

Is het mogelijk om met een omweg die bitencryptie te omzeilen, bijvoorbeeld eerst op een andere partitie te installeren? De C: schijf tijden booten formateren lukt ook niet.

Het is een oude zakelijke PCen niet meer mogelijk om te contacten met de systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
Zet de Windows 7 DVD over op een USB stick met de tool van Microsoft: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Start de laptop van de USB stick op en verwijder de huidige partities.
Installeer de laptop verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als dat niet lukt, de harde schijf wissen m.b.v. een tooltje v/d fabrikant of UBCD, die de meeste tooltjes bevat.

Of DBAN draaien, zodat alles op de HDD weg is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
mhoogendam schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:13:
Zet de Windows 7 DVD over op een USB stick met de tool van Microsoft: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
De stick had ik al, gemaakt met behulp van deze how-to.
http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken

Vanuit windows starten lukt dus niet ivm de ongeldige vista licentie+bitdefender. Veilige modus kom ik vanwege Bitdefender ook niet in. En ik kom er ook net achter dat ik niet in het bios kom (wachtwoord) en ik alleen via HD of LAN kan booten...

Ik ga nog even te tips van fridgeman proberen, anders even met het cmos batterijtje proberen of anders de schijf aan mn eigen pc hangen om te formatteren. Is bij een format ook gelijk het Bitdefender gedeelte omzeild?

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-05-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Ik zou niet zomaar de CMOS batterij lostrekken; een laptop heeft in de regel een soort van security-chip waardoor dat geen zin heeft. Ik heb ook al eens meegemaakt met ik meen een Aver, dat door het loshalen hiervan de CMOS wel reset werd, maar een aantal onboard devices (LAN en audio in dit geval) niet meer bruikbaar waren.

Hoe kom je aan die laptop, vraag aan de eigenaar / waar hij vanaf komt om het BIOS wachtwoord, dan ben je toch ver genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rataplan_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:38:
Hoe kom je aan die laptop, vraag aan de eigenaar / waar hij vanaf komt om het BIOS wachtwoord, dan ben je toch ver genoeg?
Het is een oude zakelijke PCen niet meer mogelijk om te contacten met de systeembeheerder.
B)

Bij sommige Lenovo laptops heeft het loshalen v/d CMOS batterij geen zin, daar staat het wachtwoord in een EEPROM. (Een apart chipje)

Dat een geluidschipje+NIC ermee ophielden na het loshalen v/d batterij, klinkt eerder als een ESD discharge.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
De harde schijf heb ik eruit.
Aangezien ik ook niet op de data schijf kan installeren (ook bitdefender) lijkt het me het handigst de schijf leeg te halen. Echter ben ik bang dat ik straks alsnog niet kan booten... omdat de ubs niet genoemd wordt...
Of zal die vanzelf aangesproken worden als de HD geen installatie bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 22:43
Je geeft aan dat je wel in Windows (Vista) kan komen, als je daar nu de Bitlocker Drive Encryption uitzet.
Bitlocker Drive Encryption zou aanwezig moeten zijn in configuratie scherm.

Daarna zou je via je eerste manier wel de mogelijkheid moeten hebben om de schijf te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ja in vista komen kan wel maar die is niet legitiem, dus;
DopdeDouwer schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:09:
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik kan het niet uitzetten. Ik kan BdeHdCfg.exe wel starten maar dan krijg ik een melding dat de windows versie niet legitiem is. Dat klopt ook want dat is de reden dat ik er W7 op wil zetten.
Wellicht dat ik de schijf aan mijn desktop kan hangen en dan bitdefender kan uitzetten (ook al heb ik geen wachtwoord).

grrr de hdd heeft een mini s-ata connetor, die zit weer niet op mijn voeding...

[ Voor 25% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-05-2014 21:00 . Reden: wat een getob ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar DBAN op en USB stick lukte niet (je kan toch wel vanuit BIOS USB opstarten, een linux live distributie oid?) En heb je een foto van die connector, dat lijkt me vreemd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1082726-0/sata-naar-micro-sata-converter-kleur-zwart.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1082726-0/sata-naar-micro-sata-converter-kleur-zwart.jpg

Ik heb een bootable USB stick, maar het bios laat alleen LAN en HDD toe. Daar gebeurd niets dus. Het aanpassen kan niet want ik heb geen wachtwoord van het bios :(.

[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-05-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dan zou ik eens kijken of er via de fabrikant wat te regelen valt, als je je casus kan onderbouwen misschien wel te doen want het lijkt mijnu dat je iets wilt doen (legitiem) waar die beveiligingen tegen bedoeld zijn, dus uiteindelijk zal het wel lukken maar je moet je dan wel afvragen of je die energie erin wilt stoppen. Als het een gebruik laptop is waarschijnlijk niet, is het de puzzel en uitdaging dan moet je vooral doorgaan (want leerzaam)!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Het is inderdaad leerzaam, cmos batterij zal niet werken heb ik gelezen. Dus dat bios kan ik wel opgeven, kan alleen via HP waarschijnlijk.

Enige wat kan is het bitdefender gedeelte omzeilen. Zou ik de hdd kunnen leegmaken, of er desnoods een lege hdd aan kunnen hangen waar de W7 installatiefiles op gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je als volgt oplossen (ook eens aan de hand gehad):

Maak de harde schijf leeg, maak er vervolgens een primaire partitie op aan van 8GB. Laat de rest ongepartitioneerd. Maak vervolgens met WinToFlash (gratis programma) een bootable windows partitie van die 8GB (zelfde als het aanmaken van een USB stick, maar dan klik je de partitie aan)

Vervolgens kan je laptop opstarten van de 8GB partitie en van daaruit kan je installeren op de overige xxxGB die nog vrij is. Na afloop de installatiepartitie verwijderen en voila, een werkende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk heeft het beestje een TPM, dat gaat erg lastig decrypten zijn. Een voormalige bedrijfslaptop? Uefi pwd, tpm reset, en het OS laten wipen, dit soort maatregelen zijn er voor een reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:55:
Dat kan je als volgt oplossen (ook eens aan de hand gehad):

Maak de harde schijf leeg, maak er vervolgens een primaire partitie op aan van 8GB. Laat de rest ongepartitioneerd. Maak vervolgens met WinToFlash (gratis programma) een bootable windows partitie van die 8GB (zelfde als het aanmaken van een USB stick, maar dan klik je de partitie aan)

Vervolgens kan je laptop opstarten van de 8GB partitie en van daaruit kan je installeren op de overige xxxGB die nog vrij is. Na afloop de installatiepartitie verwijderen en voila, een werkende laptop.
Ja dat is denk ik het handigste. Ik zal dan eerst even zo'n verloopje moeten scoren voor de mini-sata connector. Maar had je geen problemen dan met het formatteren toen hij aan de andere computer hing? Omdat de schijf is voorzien van bitlock beveliging kun je misschien niet formatteren/partitie aanmaken.
Pagina: 1