Kleuren als foto-negatief Samsung LE37b650

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredfles
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi Allen,

Sinds kort heeft mijn TV kuren. Hij geeft kleuren als een foto-negatief weer. Zie de foto-bijlagen.
Het betreft de samsung LE37B650.
[img=http://img20.imagevenue.com/loc220/th_888740385_photo1_122_220lo.JPG] [img=http://img293.imagevenue.com/loc66/th_888742552_photo2_122_66lo.JPG] [img=http://img226.imagevenue.com/loc382/th_888744551_photo3_122_382lo.JPG]
[img=http://img280.imagevenue.com/loc59/th_888745685_photo4_122_59lo.JPG]

Ik heb de factory-reset een drietal keren erdoor heen gehaald. Geen resultaat.
Ook zou het mogelijk zijn om via het service-menu de DDR op Line tv zetten ipv Samsung (of andersom). Dit zou de verkleuring verhelpen bij verschillende samsung modellen. Aldus dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Q1bg9qP_qic
Het is mij echter niet gelukt om dit te realiseren. Ik kan de DDR namelijk niet wijzigen. Firmware is up-to-date.

Ik heb de achterkant van de TV eraf gehaald, alles schoongemaakt. Gechecked of er misschien wat kabeltjes losgeschoten waren.. Ook dit is niet het geval.
Het schijnt dat dit te maken heeft met T-con chip. Ik heb echter niet genoeg verstand van TV's om dit zo te kunnen herleiden.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit te fixen is? Of zal ik vast gaan zoeken voor een nieuwe tv..

Mocht ik overigens meer info aan kunnen leveren, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Hopelijk heeft iemand een antwoord. Bedankt voor het lezen in ieder geval :9

Groeten,

Fredfles

[ Voor 10% gewijzigd door fredfles op 12-05-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Is het bij alle aangesloten bronnen, of alleen bij hdmi2? Kabel van desbetreffende bron al eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27
Ik heb dit ook gehad bij hetzelfde type. Prima reden om een nieuwe aan te schaffen voor mij :-)
De oude TV heb ik via MP verkocht, degene die hem op kwam halen vertelde dat dit vaker voorkomt bij dit type en een bepaald onderdeel vervangen diende te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredfles
Bedankt voor de reacties.
Anoniem: 262853 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:31:
Is het bij alle aangesloten bronnen, of alleen bij hdmi2? Kabel van desbetreffende bron al eens vervangen?
Ja, is bij alle bronnen. Ook verschillende kabels gebruikt. :-/
Haboeri schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:44:
Ik heb dit ook gehad bij hetzelfde type. Prima reden om een nieuwe aan te schaffen voor mij :-)
De oude TV heb ik via MP verkocht, degene die hem op kwam halen vertelde dat dit vaker voorkomt bij dit type en een bepaald onderdeel vervangen diende te worden.
Ok, ik denk dat ik 'm ook maar op MP zet dan. Een onderdeel vervangen is aan mij niet echt besteed. Als t nou n PC was.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01-2022
Het vervangen van een T-con board is kinderspel. Mijn tv (zelfde model) ervaart hetzelfde probleem. Je schroeft de achterkant los van de tv, vervolgens schroef je een metalen plaat weg, en je kunt het T-Con board vervangen, nadat je de drie datakabels los hebt gemaakt.
Ik heb het t-con board inmiddels besteld op Ebay voor 32 euro, ik verwacht hem volgende week binnen.

*Update:

Het T-Con board gisteren vervangen model: T370HW02 VE. En het probleem is opgelost.
Op internet wordt vermeld dat het probleem waarschijnlijk ligt aan de: AS15-F chip op het boardje.

[ Voor 21% gewijzigd door Dean88 op 10-07-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredfles
Hm ik heb de TV nog niet verkocht. Ik zal ook eens checken of dit werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbirdo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-08-2022
Goeieavond,

Ik heb precies hetzelfde model, en bij mij is een soortgelijk probleem eergisteren opgedoken.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Ik ben benieuwd naar jullie resultaten!
Zoja ga ik mij ook mogelijk zo'n T-con module aanschaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Blackbirdo op 15-07-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Dean88 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:02:
Het vervangen van een T-con board is kinderspel. Mijn tv (zelfde model) ervaart hetzelfde probleem. Je schroeft de achterkant los van de tv, vervolgens schroef je een metalen plaat weg, en je kunt het T-Con board vervangen, nadat je de drie datakabels los hebt gemaakt.
Ik heb het t-con board inmiddels besteld op Ebay voor 32 euro, ik verwacht hem volgende week binnen.

*Update:

Het T-Con board gisteren vervangen model: T370HW02 VE. En het probleem is opgelost.
Op internet wordt vermeld dat het probleem waarschijnlijk ligt aan de: AS15-F chip op het boardje.
Kan je die exacte link naar dit artikel posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbirdo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb de T-Con module vervangen, het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102473

Thnx guys, ik had hetzelfde probleem bij mijn Samsung LE37B650. Heb op eBay een nieuwe printplaat besteld bij "mac*home" uit China voor 45 euro incl. verzending, had 'em binnen een week in huis. Vervolgens 17 schroeven los maken voor de kap, even jezelf aarden en nog 10 schroeven losmaken, de speakers eruit schuiven, 3 stekkers eruit halen en dan de printplaat vervangen en de boel weer dichtschroeven. Is een uurtje werk en je hebt geen speciaal gereedschap nodig, alleen een paar middelgrote en kleine kruiskopschroevendraaiers. Nu weer genieten van scherpe kleuren!
Pagina: 1