verschiet me hier bijna een breuk

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
Deze ochtend een windows 8 richting windows 8.1 update gedaan en toch wel 12 gig meer diskspace vrij op men SSD schijf.

nieuws: Microsoft: Windows 8.1 neemt minder ruimte in beslag dan Windows 8
en

http://technieuws.com/328...ruikt-minder-opslagruimte

maar 12 gig is toch wel joepi ! toen ik aan men installatie begon deze morgen nog half slapend dacht ik bijmezelf ik ga enorm veel diskspace verloren zien gaan en zal dus weer steam games kunnen overplaatsen naar men ander schijfje, maar aangenaam resultaat!

zeker een aanrader windows 8.1, merk persoonlijk op dat de pc net iets sneller opstart en al men games ook gewoon iets beter aanvoelen (al waren het in arma 3 geen volle servers wegens tevroeg tijdstip).

maar toch wel joepie voor windows8.1, positief in elke zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Absoluut een positieve ontwikkeling, op naar Windows 8.2 of 9 maar weer.

Maar wat is je vraag precies?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
geen vraag, gewoon vaststelling ;-) aangezien mensen waarschijnlijk dit forum ook raadplegen voor positieve win8.1 ervaringen.

men vraag stond ook op dit forum (andere topic) maar dat heb ik zelf al opgelost, mag gerust slotje dan op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34

Felyrion

goodgoan!

Vertel er dan tenminste even bij hoe dit in zijn werk gaat / ging ;)

Heb je een gewone installatie van 8 gehad en deze geüpdate? en toen had je ineens 12 Gigabyte meer ruimte? Of moest je nog iets doen zoals een cleanup? Of is het een tablet zoals in je tweede link besproken wordt?

Ik lees in dat linkje bijvoorbeeld "Wel moet de gebruikers Windows hierdoor op een speciale manier installeren. " Hoe zit dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Felyrion op 12-05-2014 15:40 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe, in Flying Spaghetti Monster's naam kan Windows in hemelsnaam zoveel plaats innemen dat er 12Gig aan bestanden verwijderd kan worden en het nog altijd werkt. Op hoeveel DVD's wordt dat OS geleverd?

Is dit niet gewoon een opruming van je temp folders en tussentijdse patches?

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 12-05-2014 15:40 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Maasluip schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:40:
Hoe, in Flying Spaghetti Monster's naam kan Windows in hemelsnaam zoveel plaats innemen dat er 12Gig aan bestanden verwijderd kan worden en het nog altijd werkt. Op hoeveel DVD's wordt dat OS geleverd?

Is dit niet gewoon een opruming van je temp folders en tussentijdse patches?
Ja.. windows zit helaas zo in elkaar (voor zover ik het begrepen heb!) dat er van alle patches en updates een soort rollback files bewaard blijven. En in alle wijsheid heeft MS besloten dat het verwijderen van deze files geen goed plan is. Hierdoor groeit en groeit je windows (winSXS bijvoorbeeld) folder enorm.

Ik heb zelf net de update naar 8.1 gedaan en bij mij is mijn windows folder 30!!!! Gigabyte. De updates en patches in WinSXS nemen hier 6,5 GB van in beslag en een folder Installer is 12 GB.

Hier heeft de 8.1 update dus niet veel aan gedaan tot op heden. Ik ben dus wel benieuwd wat jij hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
Sinds een aantal maanden (dacht ik) is er tegenwoordig in latere windows versies wel de optie om die rollback files van updates te verwijderen, zou veel moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Als je de "Windows Update Clean-up" optie onder disk clean-up bedoelt.. die levert me precies 1 Gigabyte op. Andere opties ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
nee had deze morgen nog 30 gig vrij op men windows 8 SSD schijf (c:) en dan via de app store bleef die melding maar komen update naar windows 8.1, dus maar eens gedaan had toch dit weekend al backup genomen. Alles werkt zoals het moet maar heb inderdaad weer 48 gig vrij nu dus eigenlijk 18 gig winst ipv 12, nog niks kunnen vastellen dat niet werkt.

wel niet vergeten dat ik wel configscherm => systeembeheer => schijfopruiming, men oude windows versie ook verwijderd heb ( windows.old)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Goed, nou ter nuancering een wat minder positief geluid dan ;) :

hier heeft de 8.1 update geen schijfruimte winst opgeleverd. Na de update en een cleanup hierna neemt mijn windows installatie nog ruim 29 Gigabyte in beslag.
Nazoeken bij Microsoft leert dat dit komt door veel software waarvan delen van de installer bewaard blijven in de windows folder. Dit is niet tegen te gaan, behalve door deze software te verwijderen en nogmaals cleanups te doen. Dit probleem doet zich met name voor wanneer geupdate wordt vanuit windows 7.

(bronnetje: http://blogs.technet.com/...-installer-directory.aspx )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 13:17

Rub3s

+3 , omdat het kan

Rigs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:06:
wel niet vergeten dat ik wel configscherm => systeembeheer => schijfopruiming, men oude windows versie ook verwijderd heb ( windows.old)
Wellicht kan dat die 18gb verklaren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Rub3s schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Wellicht kan dat die 18gb verklaren :|
denk het niet wat die map windows old was maar 1.5 gig, heb wel ff gecheckt dat er niks instond wat ik wou bewaren uiteraard, zelfs onder username/bureaublad stond er niks dus win8.1 alles netjes overgezet naar nieuw 8.1 profiel.

dit gedaan maar ik had al enorm meer ruimte voor ik dit gedaan heb, dacht in de zin van bettere compressie onder windows 8.1 tov 8 maar blijkbaar is dit niet bij iedereen het geval als ik dat hier zo eens lees.

Open Schijfopruiming door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start. Typ Schijfopruiming in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met zoekresultaten op Schijfopruiming.

Als u wordt gevraagd een station te kiezen, klikt u op het station waarop u zojuist Windows hebt geïnstalleerd en klikt u vervolgens op OK.

Klik in het dialoogvenster Schijfopruiming op het tabblad Schijfopruiming op Systeembestanden opruimen.

Als u opnieuw wordt gevraagd een station te kiezen, klikt u op het station waarop u zojuist Windows hebt geïnstalleerd en klikt u vervolgens op OK.

Schakel het selectievakje Vorige Windows-installatie(s) in en eventueel andere selectievakjes voor de bestanden die u wilt verwijderen en klik op OK.

Klik op Bestanden verwijderen in het bericht dat wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ter kennisgeving aangenomen maar....

De discussiewaarde in een apart topic is verder niet zo heel groot, dat kan beter in [Windows 8.1 Update 1] Ervaringen & Discussie

Ik sluit dit topic dan ook maar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.