Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop vergelijkbaar met desktop

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Onlangs heeft mijn oude laptop het begeven, ik kreeg plotseling een wit scherm bij het opstarten. Nu was dit sowieso al een laptop die ongeveer 6 jaar oud was. Nu heb ik ook een desktop, maar die is zo lastig mee te nemen ;) Ik ben op zoek naar een laptop die vergelijkbaar is.

gallery: Foxio
- Mijn PC

Ik kan uberhaupt slecht vergelijken tussen Intel en de AMD artikelen. Is mijn processor vergelijkbaar met een i3 xxx, i5 xxxx etc. Al vind ik wel dat mijn PC een iets te zwaar geluid maakt.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Internetten, Microsoft Office, licht Photoshop, series goed kunnen kijken. Ik wil bijv. niet zoals ik veel laptops zie, dat een filmpje kijken op Dumpert amper mogelijk is omdat het geluid op fluisterniveau al amper te horen is.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo min mogelijk omdat het iets voor erbij is. Maar maximaal 500-600 euro. Als dit niet realistisch is dan hoor ik het wel.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, maar dit hoeft wat mij betreft geen consequenties te hebben voor schermgroottes etc. Al had ik nu een laptop die maar 10 minuten zonder stroom kon, dus alles is een vooruitgang.|

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb hiervoor een Acer gehad, deze heeft het 6 jaar volgehouden en ik heb hier nooit problemen mee gehad. HP heb ik vroeger wel eens PC's van gehad waar ik niet zo tevreden over was, maar als er echt een goede HP is dan neem ik die zeker in overweging.

Wat heb ik zelf al gevonden?
pricewatch: HP Pavilion 17-e108ed
Voldoet aan veel eisen, heeft een AMD A10 in vergelijking tot de andere twee AMD A6. Dit lijkt mij beter, daarnaast staat er bij ethernet 1gbps en bij de andere twee 100mbps.
pricewatch: Toshiba Satellite B-105
pricewatch: Toshiba Satellite A-11E
De twee Toshiba modellen hebben allebei Radeon HD8400 en 1TB geheugen in tegenstelling tot de 750GB en Radeon HD7660G van HP.

http://tweakers.net/price...;385112;377239/categorie/

Ik heb bewust alle laptops eruit gefilterd die Intel HD Graphics hadden, wat ik zo gelezen heb is dit niet bevorderlijk voor enkele games of photoshop of iets dergelijks.

Raden jullie mij één van deze laptops aan of hebben jullie andere tips?

Verwijderd

Die AMD processors in laptops zijn eigenlijk allemaal langzaam en sowieso langzamer dan wat je nu hebt. De X4 955 haalt bijvoorbeeld rond de 4000 Passmark punten. Wil je op eenzelfde niveau komen heb je al minimaal een Intel i5-4200M nodig. Intel graphics zijn goed genoeg voor normale taken ook Photoshop en heel oude games of games die heel licht zijn. Wil je serieuzere games gaan spelen dan kom je al snel terecht bij de GT740M van nVidia. Onderstaande laptops hebben allemaal een 1080p scherm op 15,6" inch. Verder een i7 processor en minimaal GT750M, de Lenovo heeft een GT755M. Ga je niet gamen dan kan het goedkoper. Wil je geen 1080p beeldscherm ook dan wordt het goedkoper ;).

Bekijk deze laptops eens:
pricewatch: Asus N56VV-S4069H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)
pricewatch: Asus N550JV-CN270H

• De-Hamster
@ChicaneBT:

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Ik schrik wel een beetje van de prijzen van de drie laptops. Deze PC samenstelling heeft drie jaar geleden (ongeveer) 500/550 euro gekost. Is een zelfbouw desktop dan zoveel duurder dan een kant-en-klare laptop? Is hier ook goedkope zelfbouw mogelijk of is dit bij laptops nog niet zo rendabel?

Ik hoef niet de allerzwaarste spellen te kunnen spelen, maar een FIFA 14, GTA San Andreas evt. Sims 3 zijn wel spellen die ik wil kunnen spelen. Ik heb nu mijn desktop aangesloten op een scherm ACER AL1916, met een schermresolutie van 1280x1024, hier kan ik in principe prima mee overweg dus ik denk dat een extreem hoge resolutie misschien zelfs een beetje overpowered wordt.

Is er een bepaalde reden dat de CPU en GPU van mijn desktop opeens een stuk duurder zijn dan drie jaar geleden? Ik zie mijn CPU en GPU op Passmark staan bij High-End, ik had geen idee dat ik voor dat budget drie jaar geleden nu nog een CPU in de high-end categorie zat.
http://www.cpubenchmark.n...D+Phenom+II+X4+955&id=368

Ook zie ik idd dat in de benchmark CPU en GPU van mijn drie keuzes ver onder mijn desktops benchmark zitten, waarbij HP dan nog het meest in de buurt komt.

Verwijderd

Het behalen van een bepaald prestatieniveau is bij notebooks een stuk lastiger omdat er constant beperkingen zijn aan het maximale verbruik. Een notebook is altijd al duurder geweest. Die X4 955 is voor veel games inderdaad nog prima, behalve voor hele CPU intensieve games en het scheelt ook een hoop dat je niet op 1080p gamed.

Ik ben zelf geen fan van Toshiba maar deze is voor een 17" inch met die specifcaties niet heel erg duur: pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-139 Als je de laptop voor een kleine 640 euro kan aanschaffen tenminste.

Ook is die HP die je zelf hebt uitgekozen qua grafische unit in elk geval vrij krachtig. De processor is wel wat minder dan wat je nu hebt. Het is echter de goedkoopste keuze voor de meeste GPU kracht. Wil je meer GPU kracht dan kun je eens naar de Dell 17R kijken. Deze Dell kost 650 euro maar als je student bent kun je 10% VIP korting krijgen dus die kun je misschien ook binnen je budget aanschaffen: http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-17r-5737 Hier zit wel een erg krachtige GPU in, de CPU is ongeveer even krachtig als die in de HP. Het is echter een Intel dus je hebt waarschijnlijk wel krachtigere prestaties per core.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 17:32 ]

• De-Hamster
Bedankt weer voor je reactie, deze gaan op mijn lijstje en ga ik eens verder bekijken!