Cambridge 651r problemen

Pagina: 1
Acties:

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:39

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik had al een topic aangemaakt voor een andere receiver, gezien er weinig op deze gereageerd word leek me het misschien handig een nieuwe aan te maken. Het is tenslotte ook een andere receiver.

Als ik de receiver een tijdje uit heb staan en vervolgens weer aan zet krijg ik geen geluid via hdmi.
Ik heb mijn apple tv erop aangesloten en bij muziek in stereo geeft hij bij goed gebruik pcm aan. maar als de receiver uit is geweest moet ik meerdere malen op de audio input knop drukken voordat de receiver weer snapt er stereo PCM gespeeld word.
Het rare is, als ik bij de menu instellingen bij "advanced Audio" en de instelling HDMI bypass, bypass selecteer de audio dan vervolgens op de tv weergegeven word, wat deze functie logischerwijs ook doet. Maar het lijkt net dat de receiver pcm via HDMI niet lekker vindt.

Kan het zijn dat een Cambridge receiver nogal gevoelig is voor HDMI? Dus liever een betere/duurdere kabel heeft dan een wat goedkopere? Of zou dat niet uit moeten maken?
De 651r vraagt om HDMI 1.4a maar ik neem aan dat het ook backward compatible is? Ik heb nl alles aangesloten dmv HDMI 1.3
Of moeten alle kabels echt 1.4a zijn?

Na wat onderzoek gedaan te hebben naar de speakers die ik er op aangesloten heb kwam ik dit tegen:

651R
All Channels : 175 watts rms per channel, 6 ohms (two channels driven)
All Channels : 140 watts rms per channel, 8 ohms (two channels driven)
All Channels : 100 watts rms per channel, 8 ohms (all 7 channels driven)

The latest AV receivers are able to handle 4 ohm speakers provided that the sensitivity of the speakers is not too low. This means that a design with a sensitivity of 87dB or above should be fine but electrostatic and electroplanar designs with very low sensitivity are not encouraged.

De speakers die ik gebruik (quadral platinum M20) hebben een gevoeligheid van 86dB en een nominale impedantie tussen 4-8 ohm. De receiver is misschien wat overkill, maar aan de speakers word gewerkt :X
Ik weet niet of de receiver de impedantie zelf regelt, maar als ik bovengenoemd verhaal moet geloven is de gevoeligheid van 86dB niet aan te bevelen. Of hoef ik me daar niet zo veel zorgen om te maken?
Hoe weet ik of de receiver kiest voor 6 of 8 ohm? En kan ik dit zelf regelen?

Linkje naar de speakers:
http://hificorner.nl/quad...OnmoJucpr4CFa3LtAodQyUAvw

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 12-05-2014 12:55 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Niemand? ;(

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
De receiver kiest niet voor een impedantie, men wil alleen aangeven binnen welke grenzen de impedantie van de aangsloten speakers moet liggen voor een goede werking van de versterker. Staat volgens mij in ieder geval los van het probleem dat je omschrijft.

Als je de mogelijkheid hebt probeer eens te testen met een andere bron zodat je kunt uitsluiten of het aan de receiver of aan de bron ligt.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Nee, dit ga ik indd even proberen
De lage gevoeligheid kan ook geen problemen geven, al gaat het "maar" om die 1dB?
Ik weet niet in hoever een receiver moeilijk kan doen in dit soort zaken?
De maximale wattage van de M20 is 90watt, gezien de boel nog niet in een 7 channel config (die dan 100watt per kanaal doet) speelt gaat er volgens de specificaties van de cambridge 140watt (2 kanaals) naar de speakers toe. Is dit misschien niet iets teveel van het goede en dat daarom de receiver moeilijk doet, kan doen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Een speaker is geen gloeilamp!

Je pcm over hdmi probleem staat er ook volledig los van. Hoe gaat het met andere bronnen?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik ga eerst maar eens proberen wat Lazybones al aangaf, ik was er zelf nog niet op gekomen.
Het zou indd een handshake probleem kunnen zijn tussen de bron en de receiver. Ik zou voor de zekerheid een betere HDMI kabel kunnen kopen die wat steviger vast zit en dit dan per bron proberen. Want mijn huidige HDMI kabels vertrouw ik ook niet echt meer.

Thnx voor de reacties in ieder geval. Ik laat mijn bevindingen weten.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik heb indd net alle HDMI aansluitingen geprobeerd en verschillende kabels, ook dit mocht niet baten. Maar het gekke is dat bij analoog ook geen geluid uit de speakers komt. Beeld word wel gewoon netjes weergegeven.
Als ik de receiver een paar keer uit en aan heb gezet lijkt de receiver het signaal ineens op te pakken, en klik, aan en geluid. De ene keer gaat het wel sneller dan de andere keer overigens.
Ik denk dat ik maar terug ga om te ruilen of eventueel te laten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 13-05-2014 18:39 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Dat zal je denk ik niet verder helpen. Kan je geen losse geluidsverbinding maken?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Een losse geluidsverbinding? Dus 1 apparaat aangesloten?

Wat bedoel je trouwens met "dat zal me niet verder helpen". Laten maken of ruilen bedoel je?

Ik heb verschillende bronnen geprobeerd. Via SPDIF, analoog, andere HDMI kabels. Niets helpt
Ineens produceert het apparaat geluid, je kunt er geen pijl op trekken iig 8)7

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Edit:

een kleine update.

Als ik de een bron via 7.1 direct in aansluit komt er wel geluid uit. Echter bij SPDIF analoog en HDMI niet.
Ik kan nergens iets vinden om 7.1 direct fysiek uit te schakelen.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost door een nieuwe aan te schaffen.
Deze mag op slot.

Pagina: 1