Nefit Easy zal niet gaan werken zonder nog een extra gateway aan te schaffen die volgens mij nog niet eens op de markt is. Thermosmart kende ik nog niet, ziet er wel redelijk hip uit en zou moeten werken met je ketel. Heb alleen geen idee of dat ding voldoet aan je verwachtingen.
Persoonlijk ben ik niet zo van die automatisch op afstand bedienbare dingen... ketel op afstand hoger of lager zetten is leuk, maar in hoeverre zijn die dingen goed in het bepalen van een geschikte regelstrategie? Ik ben zelf van een Honeywell Chronotherm Modulation naar een Remeha iSense overgestapt (Intergas HRE 28/24 ketel), was al een wereld van verschil qua regelgedrag.
Heb nu al een aantal thermostaten voorbij zien komen die ik absoluut niet in huis zou willen hebben:
- Nefit Easy: als de internetverbinding of de Nefit server eruit ligt, kan jij je temperatuur niet aanpassen. Misschien al gefixt in nieuwe update overigens
- Eneco Toon: automatische firmware update -> instellingen weg -> ding doet maar wat
Overigens heeft de Remeha iSense ook een remote ingang waarmee je bepaalde acties kunt triggeren. Is wel heel beperkt, maar zou voldoende moeten zijn om op afstand van programma te kunnen switchen.