• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Ik ben inmiddels een jaar of 3 in het bezit van deze televisie, en nu is het me toch dermate erg gaan irriteren dat ik het wil proberen op te lossen. Echter ben ik niet echt thuis in alle TV instellingen etc, dat ik toch jullie om hulp moet gaan vragen.

Ik merk op de TV heel af een toe een "micro-stutter". Het is niet zo dat TV kijken niet te doen is (absoluut niet zelfs), maar het is zo'n dingetje dat als je weet dat het er is, je er alleen maar meer op gaat letten.

Goed voorbeeld: Een uittrap van de keeper. In deze gevallen is het beeld stil en gefocussed op de keeper. Zodra deze de bal uitschiet draait de camera (dus het beeld) op redelijke snelheid. De eerste halve seconde (ongeveer) merk ik het micro-stuttering.

Nu zit er in de TV een optie "LED Motion Plus". De uitleg van deze optie is: verbeterd de weergave bij snelle beelden. Nu merk ik hier niet direct veel van, echter zorgt deze optie er wel voor dat dezelfde soort micro-stutter nu (ook) optreed bij langzaam bewegend camera beeld.

Heeft iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij zijn dat typische lcd problemen die men met allerhande honderden Hz tellende beeldverbeteringsfuncties probeert tegen te gaan. Meestal met voornamelijk negatieve effecten. Heeft de tv ook een game-modus? Zo ja, probeer die eens. Waarschijnlijk is het dan stukken minder aanwezig.

• EricNL
S1NN3D schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:17:
Volgens mij zijn dat typische lcd problemen die men met allerhande honderden Hz tellende beeldverbeteringsfuncties probeert tegen te gaan. Meestal met voornamelijk negatieve effecten. Heeft de tv ook een game-modus? Zo ja, probeer die eens. Waarschijnlijk is het dan stukken minder aanwezig.
Nee voor zo ver ik weet heeft de tv geen game-modus. Ik heb sinds 2 weken boven de nieuwe UE40F7000, en daar is het niet aanwezig (natuurlijk weet ik dat dat een veel nieuwer scherm is).

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:40
Ik heb dezelfde tv maar dan in 46. Geen last ervan, maar ik heb alle beeld "verbetering" opties uitgezet. Beeld werd daardoor juist beter.

Game mode zit er trouwens ook op, via de instellingen aan/uit te zetten.

• EricNL
Pannekoek81 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:51:
Ik heb dezelfde tv maar dan in 46. Geen last ervan, maar ik heb alle beeld "verbetering" opties uitgezet. Beeld werd daardoor juist beter.

Game mode zit er trouwens ook op, via de instellingen aan/uit te zetten.
Zou je me misschien dan een beetje kunnen helpen welke opties ik dan uit zou moeten zetten? Ik heb overigens nog wel de "oude" SmartHub interface.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
EricNL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:10:
Nu zit er in de TV een optie "LED Motion Plus". De uitleg van deze optie is: verbeterd de weergave bij snelle beelden. Nu merk ik hier niet direct veel van, echter zorgt deze optie er wel voor dat dezelfde soort micro-stutter nu (ook) optreed bij langzaam bewegend camera beeld.
Door dit soort beeldprocessen kunnen er inderdaad artefacten in het beeld ontstaan, waaronder judder. Door met de instellingen van LED Motion Plus te spellen (onder beeldopties in het menu), kun je dit reduceren. Vaak helpt het om deze instellingen minder agressief te maken en ze laag in te stellen. Het is dan de kunst om ervoor te zorgen dat er een minimaal Soap Opera-effect ontstaat zonder judder en toch een hoge bewegingsresolutie te verkrijgen.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:40
EricNL schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:56:
[...]

Zou je me misschien dan een beetje kunnen helpen welke opties ik dan uit zou moeten zetten? Ik heb overigens nog wel de "oude" SmartHub interface.
Ik zal vanavond even de exacte volgorde voor je noteren hoe ik erbij kom. Het staat ook trouwens vermeld in de handleiding. Volgens mij maakt de smarthub interface niet uit.

Edit: even in de online handleiding gekeken. In het menu onder systeem -> algemeen en dan spel modus/game mode.

[ Voor 11% gewijzigd door Pannekoek81 op 14-05-2014 10:22 ]

Pagina: 1