Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop hdd/mem plaatje krijg ik er niet af

Pagina: 1
Acties:

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:09
Hoi,

Ik wil een ssd inbouwen in de Toshiba Satellite C50-A-19u. Het probleem is dat ik het klepje waar de hdd/mem inzit niet er volledig afgaat. Een stukje gaat hij open, maar ik durf niet te wringen... Maar ben ik te voorzichtig of denken jullie dat ik het toetsenbord oid er eerst af moet halen?

Gr Dennis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg dat alle schroefjes eruit zijn, dan kun je het ding er gewoon aftrekken, zit waarschijnlijk vastgeklikt en dat kan in het begin wat lastig zijn. Zolang je niets forceert moet dat goed gaan.

Verwijderd

Video op YouTube legt uit hoe:

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 12:13 ]

• dennis_rsb
Ja dat plaatje is het! Er zit slechts 1 schroefje aan de onderkant bij het klepje. En zover ik zie kan er niks verschoven worden. Het eerste stukje, dus waar dat roostertje zit gaat wel los. Maar de rest niet... En dat filmpje wat in een reactie hier boven wordt genoemd, zo soepel als hoe hij het los krijgt zo soepel gaat dit bij mij totaal niet.. Lijkt echt alsof ie nog vast zit ergens.

[ Voor 29% gewijzigd door dennis_rsb op 12-05-2014 10:54 ]

Verwijderd

Dat plaatje zit maar vast met 1 schroefje.

Dus er zitten plastic klemmetjes die ervoor zorgen dat het plaatje goed blijft zitten.

Je zult dus wat kracht moeten uitoefenen, of met een platte schroevendraaier tussen het plaatje en de laptop wrikken.

• dennis_rsb
Het is gelukt, ik was blijkbaar toch te bang. Heb nu op jou advies met een schroevendraaier gewipt i.c.m. wat meer kracht uitoefenen. Nog een klein vraagje, ik wil in de bios de hdd/ssd mode op AHCI zetten, ik zie die optie niet staan.. ik neem aan dat hij dan standaard daar al op staat? Thanks alvast

[ Voor 36% gewijzigd door dennis_rsb op 12-05-2014 12:51 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
dennis_rsb schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:44:
Het is gelukt, ik was blijkbaar toch te bang. Heb nu op jou advies met een schroevendraaier gewipt i.c.m. wat meer kracht uitoefenen. Nog een klein vraagje, ik wil in de bios de hdd/ssd mode op AHCI zetten, ik zie die optie niet staan.. ik neem aan dat hij dan standaard daar al op staat? Thanks alvast
Zolang het maar niet op IDE/Legacy staat... het moet op RAID/AHCI staan.

• dennis_rsb
Hoi. Secure boot stond niet goed, en hij stond op uefi ipv CM! Nu start hij van dvd, maar vraagt hij om een productcode. Dat is natuurlijk omdat de laptop niet op uefi meer staat. Dit is met een dvd van windows 8, terwijl de licentie 8.1 is. Kan het hem hier inzitten? Wat nu te doen? :/

[ Voor 206% gewijzigd door dennis_rsb op 12-05-2014 21:05 ]

Verwijderd

Waar is je Win 8.1 DVD dan?

• dennis_rsb
Die heb ik niet. Ik wou gewoon een schone installatie met een retail dvd van Windows 8. Maar aangezien hij nu de code niet uit de bios haalt, is het misschien slim om een retaildvd van windows 8.1 te "zoeken" ? Tot nu toe niks bruikbaars gevonden. Of denk je dat hier het probleem niet zit?

Verwijderd

Alleen als je de MD5/SHA hash van je gedownloade Windows versie kunt verifiëren, want er zou met de image geknoeid kunnen zijn.

Was er geen optie recovery-CD's/DVD's te maken, alvorens je die SSD er in zette?

Of je verzoekt bij de fabrikant v/d laptop een installatie DVD, die overeenkomt met je licentie.

• dennis_rsb
Hoe kun je dit verifieren? Misschien had ik dit moeten doen, maar ik dacht een kale install is beter geen bloatware... En een dvd bij de fabrikant zal ook flink wat kosten en is dit garantie dat het de oplossing is?

Verwijderd

• dennis_rsb
Ik heb nu een upgrade versie ergens vandaan getoverd en die als schone installatie geinstalleerd. Toen paktte hij wel de key uit de bios. Ook heb ik hem geactiveerd. Alles lijkt goed te gaan, ben zo blij!

[ Voor 94% gewijzigd door dennis_rsb op 13-05-2014 13:28 ]

Pagina: 1