Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Boxen voor Denon AVR X-2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor onze nieuwe woonkamer zijn we op zoek naar een stuk betere kijk en luisterervaring. Als verhuiscadeau hebben we de Denon AVR-X2000 van iemand cadeau gekregen (leuk!)

De situatie nu is dat we muziek streamen op de iMac en tv geluid komt gewoon uit de tv. Het gaat al snel een hele verbetering zijn dus. Muziek luisteren en films/series met beter geluid kijken vinden we ongeveer even belangrijk. De ruimte is ongeveer een vierkant van 5 bij 5.

Degene die ons de AVR-X2000 heeft geschonken tipte als speakers de Teufel Ultima MK40. Alleen vinden we die allebei wat groot en niet zo mooi.. Iemand wat tips om ons op weg te helpen, ongeveer in het budget van de ultima's?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speakers tippen is in mijn ogen niet zo handig. De sound verschilt per merk/type behoorlijk en geluid is erg persoonlijk. Wat de ene persoon mooi vindt klinken, lijkt in jouw oren misschien helemaal nergens op. Welke speaker bij jou smaak past kun je alleen zelf bepalen. Als je in een hifi-zaak verschillende speakers gaat proberen, zul je al snel merken hoe groot de verschillen in sound zijn.

En over die Teufels, tja dat is altijd een lastige. Als ze binnen een aantal weken niet lijken te bevallen kun je ze terug sturen. Maar je kan ze niet in de winkel vergelijken met andere speakers want je kan ze alleen online bestellen Ik zou er zelf niet warm voor lopen.
Het zijn wel vloerstaanders, het type speaker dat wel het meest geschikt is voor het luisteren van muziek. Als (kleiner) alternatief zou je kunnen gaan voor boekenplankspeakers is combinatie met een subwoofer. Twee goede speakers kopen voor € 400 is wel een behoorlijke uitdaging want je zit dan behoorlijk aan de onderkant van de markt. Op je shortlist om te gaan luisteren zou je nog speakers van Boston Acoustics en Klipsch kunnen zetten, die hebben wel betaalbare modellen. Maar het zijn slechts suggesties. Ga vooral luisteren!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat zullen we proberen. Is er iets waar we op moeten letten, qua bepaalde merken/opstellingen?

Ik zag op de site van 1 van je "aanraders" de A2310HTS staan ongeveer in dezelfde prijsklasse (399)? Is dat wat?

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:53:
Ik zag op de site van 1 van je "aanraders" de A2310HTS staan ongeveer in dezelfde prijsklasse (399)? Is dat wat?
In mijn ogen niet. Het is een melkpakjes set. Dergelijke speakers zijn hooguit aardig om tv/films/series te kijken. Als je er muziek op gaat spelen zul je tot de ontdekking komen dat de geluidskwaliteit dan om te huilen zal zijn. Met een grote boog omheen lopen. Ga voor boekenplankspeakers in combinatie met een sufwoofer of voor 2 vloerstaanders als je ook fatsoenlijk naar muziek wil kunnen luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:31:
[...]

In mijn ogen niet. Het is een melkpakjes set. Dergelijke speakers zijn hooguit aardig om tv/films/series te kijken. Als je er muziek op gaat spelen zul je tot de ontdekking komen dat de geluidskwaliteit dan om te huilen zal zijn. Met een grote boog omheen lopen. Ga voor boekenplankspeakers in combinatie met een sufwoofer of voor 2 vloerstaanders als je ook fatsoenlijk naar muziek wil kunnen luisteren.
Hmm, de meeste reviews die ik lees zijn het niet met je eens :P Maar misschien is dat iets wat ik eens voor mezelf moet gaan luisteren, zag dat ze hem in ieder geval bij de mediamarkt hebben staan.

Heb jij een website met reviews waar je het over het algemeen wel in kan vinden? Dat ik daar eens een beetje doorheen kan scrollen :)

• S1NN3D
  • Niet online
Welke reviews heb je gezien? Hopelijk niet op Kieskeurig of vergelijkbare sites want daarop staat voornamelijk onzin. Check areadvd.de eens, die maken in mijn ogen wel mooie en complete reviews. Er zijn niet zo veel echt goede sites op dit gebied.

Staar je ook niet te veel blind op de Mediamarkt want dat is alles behalve een goede winkel om hifi te beoordelen. En ze hebben er weinig verstand van. Je kan beter naar een speciaalzaak gaan.

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:35:
Welke reviews heb je gezien? Hopelijk niet op Kieskeurig of vergelijkbare sites want daarop staat voornamelijk onzin. Check areadvd.de eens, die maken in mijn ogen wel mooie en complete reviews. Er zijn niet zo veel echt goede sites op dit gebied.

Staar je ook niet te veel blind op de Mediamarkt want dat is alles behalve een goede winkel om hifi te beoordelen. En ze hebben er weinig verstand van. Je kan beter naar een speciaalzaak gaan.
deze bijvoorbeeld

http://www.bigpicturebigs...und-Speaker-Package.shtml

of deze

http://www.cnet.com/produ...acoustics-cs2310-classic/

Ga nu eens areadvd zoeken :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Reviews zijn meestal relatief: goed voor een satellietsysteem is heel wat anders dan goed voor een monitor/vloerstaander ;)

Loop eens een winkel binnen. Speciaal zaak of massa-electronica, als je maar eens iets kunt luisteren om een beeld te vormen van de eigenschappen van de verschillende systemen heb je een eerste flinke stap gemaakt.

Neem een CD'tje en/of USB stick mee en luister naar iets dat je goed kent.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 12-05-2014 16:01 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1