• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
De accu van mijn Sony Cyber-shot DSC-HX5V camera is aan vervanging toe. Nu zie ik op ebay advertenties staan voor klonen van minder dan een kwart van de nieuwprijs. Een accu als deze heb ik voor 6 dollar thuisbezorgd en wel. Geen geld en nog een hogere capaciteit dan het origineel.

Als ik hier in het forum zoek op "kloon accu" dan lijkt de opinie dat klonen prima zijn. Klopt dat nog steeds of zijn er risico's waar ik op moet letten. En dan met name voor mijn camera, het financiële risico van 6 dollar is nog net te overzien O-)

... en gaat over tot de orde van de dag

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:05
Heb alleen maar goede ervaringen met kloon batterijen voor mijn sony RX100 ,HX9 en mn Olympus OMD Em5 en nog wat oudere modellen , gewoon doen voor die paar $ kan je je zoiezo geen buil vallen .

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 20:57

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Je moet gebruikerservaringen zien te krijgen voor kloon accu's. Op Amazon zie je nog wel aardig wat accu's staan met daarbij gebruikerservaringen. Ook op Dealextreme staat er vaak wel wat bij. Dan loop je in ieder geval minder kans op een echt slechte accu.

Mijn ervaringen zijn over het algemeen ook wel goed met dat soort accu's. En ach, anders koop je er twee, heb je er altijd nog eentje extra.

Ik wou laatst mijn Samsung compactcameraatje weer eens gebruiken. Accu leeg, dus opgeladen, maar die was na 2 foto's weer leeg. Ik die accu er uit halen, bleek ie helemaal bol te staan. Originele Samsung accu dus he. Heb bij Dealextreme twee kloon accu's gehaald voor een paar euro, nou die doen het prima!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb voor mijn N900 een niet originele accu van dx.com. Het is een prima ding. Over het algemeen schijnen de Japod accu's van dx.com aardig goed te zijn

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik heb voor mijn Canon 50D destijds een "Phottix" gehaald bij www.aq4u.nl. Die deed het prima, net zo goed (misschien zelfs wel beter dan) als originele accu.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb nu een van een Nederlandse verkoper besteld via Marktplaats voor € 6,50. Kan ik me haast geen buil aan vallen lijkt me. Ik probeer het gewoon. #YOLO ;)

... en gaat over tot de orde van de dag

• ThinkPad
Die het gewoon op eBay heeft gekocht voor 3 euro :+

Ben benieuwd :p

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

Tarin

Just plain weird.

ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:23:
Ik heb voor mijn Canon 50D destijds een "Phottix" gehaald bij www.aq4u.nl. Die deed het prima, net zo goed (misschien zelfs wel beter dan) als originele accu.
Ik heb helaas mindere ervaring met de nep-accu's van aq4u: de originele accu van m'n 350D doet het nog steeds, maar de eerste kloon die ik erbij had gekocht is inmiddels overleden, de tweede kwam half gesmolten aan (wel netjes een nieuwe gekregen nadat ik ze een foto van de kapotte had gestuurd) en de derde lijkt iets minder lang mee te gaan dan de Canon-accu die ik nog steeds gebruik. Bijna 40.000 kliks overigens, dus het is niet zo dat ik die nauwelijks belast heb.

Maar goed, voor minder dan een tientje tegen 60 euro voor een originele ben ik nog steeds goedkoper uit dan als ik destijds een echte Canon-accu had gekocht, dus ik klaag verder niet ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 16-05-2014 22:42 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• ThinkPad
Wat voor merk was die accu? Phottix schijnt vrij goed te zijn namelijk.
Pagina: 1