windows 8.1 P17RunE.dll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
Goeiemorgen,

heb deze ochtend een update gedaan van windows 8 => naar windows 8.1

deze keer ging de update wel vlotjes aantal maanden terug had ik nog problemen met deze update.

wat sinds de laatste keer wel veranderd is op mijn pc is dat ik een nieuwe soundkaart heb gestoken namelijk asus xonar DG en ook een nieuwe videokaart namelijk gtx msi 770.

bij opstarten van windows 8.1 krijg ik nu de volgende foutmelding (zie cubeupload-linkje), na wat google werk kom ik te weten dat dit te maken kan hebben met men oudere soundkaart namelijk soundblaster audigy se, nu moet ik zeggen dat deze ochtend bij windows 8 ik alleziens onder software niks meer had staan van drivers van deze oude geluidskaart maar dat windows 8.1 toch wel ergens bij opstart wil gaan zoeken.

zie: http://cubeupload.com/im/eT7rtv.gif

wat ik reeds geprobeerd heb:

kijken bij msconfig of er eventueel daar ergens nog iets staat te draaien met verwijzing naar P17RunE.dll of naar creative

heb ook eens poging gedaan om te driver voor soundblaster audigy se windows 8.1 te downloaden en te installeren maar daar zegt deze uiteraard kan niet installeren (wou em daarna uiteraard weer deinstalleren), geen soundkaart audigy gevonden als melding.

kan er me iemand zeggen hoe ik dit kan oplossen ? waar ik eventueel ergens kan kijken in regedit ? of andere.

alvast bedankt

edit: nog oud mapje gevonden onder c:\progam files\creative ook eventjes verwijderd + reboot
maar jammergenoeg de foutmelding nog aanwezig

[ Voor 4% gewijzigd door Rigs op 12-05-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

De P17RunE.dll staat in je system 32 map.
Wat je kan doen, is de .dll opzoeken in je register (zie link waar die staat) en deze verwijderen. Of je kan de drivers opnieuw installeren (geen idee of dat gaat lukken) en dan volgende de normale manier verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Hey LnC

daar was ik al gaan kijken, C:\Windows\System32 staat alleziens geen p17RunE.dll bestand dus kan deze ook niet gaan verwijderen en in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run) staat deze erook niet bij ( bij msconfig => run => staan daar dezelfde)

echt balen deze boodschap krijg ze maar niet weg

de drivers opnieuw installeren lukt ook niet omdat de driver detecteert dat er geen creative soundkaart aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
gevonden !

had es voor de leute ccleaner gedownload omdat ik weet dat ik daar ook kijken bij tools => startup

en raar maar waar: http://cubeupload.com/im/ME2a8S.gif

dus daar staat dat bestandje wel bij en bij msconfig en regedit run niet

anyway solved deleted via ccleaner

hopelijk nog goed voor mensen die in de toekomst ook dit probleem hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Rigs op 12-05-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Goed om te horen dat nu alles gelukt is. En bedankt voor de feedback :)