Toon posts:

[Win8.1] Geen hardwareondersteuning voor InstantGo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik weet niet precies of ik hier goed zit met deze vraag, maar vandaag probeerde ik op mijn laptop via de officiele app een alarm in te stellen(Windows 8.1), maar ik kreeg een pop-up dat alleen notificaties worden weergegeven als de laptop actief is,
Toen ik op learn more drukte en werd doorgestuurd naar de website van Microsoft stond er dat het alleen mogelijk was om je PC je vanuit slaapstand te laten wekken als je InstantGo hebt.
Toen ik verder rond googlede kwam ik erachter dat InstantGo een feature is die je laptop heeft of niet(hij moet dus compitabel zijn).
Maar dat idee vind ik nogal bijzonder aangezien je dat gewoon in windows zou moeten kunnen bouwen zonder enige comptabiliteitsproblemen van wat voor soort dan ook.
Naar mijn weten is mijn laptop niet compitabel met Instantgo( Medion Erazer X6823).
Is er toch nog een manier om InstantGo op mijn laptop te krijgen?(of iets vergelijkbaars waarmee het alarm af kan gaan in slaapstand?)

Mvg,
Blackrossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Voor zover ik weet is InstantGo hetzelfde als Connected Standby en dat is inderdaad een hardwarefeature. Er zijn namelijk een aantal eisen waar je hardware aan moet voldoen om Connected Standby te kunnen supporten:
Windows 8 will take advantage of Connected Standby if all of the following hardware requirements are met:

- A firmware flag indicating support for the standard
- The boot volume must not use a rotational disk
- Support for NDIS 6.30 by all network devices
- Passive cooling when Connected Standby
bron: Wikipedia: Connected Standby

Kortom, jij kan wel vinden dat het gewoon op iedere computer moet werken, maar MS denkt daar (met reden) anders over ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar dat idee vind ik nogal bijzonder aangezien je dat gewoon in windows zou moeten kunnen bouwen zonder enige comptabiliteitsproblemen van wat voor soort dan ook.
Als de PC "echt" uit staat dan kan Windows natuurlijk geen signaal ontvangen. Dus moet de hardware of wakker blijven, of WoL ondersteunen icm een netwerkkabel, of inderdaad iets als InstantGo = bijna helemaal in slaap, maar nog wel met wifi-verbinding.
[qw]stond er dat het alleen mogelijk was om je PC je vanuit slaapstand te laten wekken als je InstantGo hebt.[/q]
Dat kan ook gewoon met wake-on-lan maar ook dat moet ondersteund worden door de hardware. En dan zal je een script moeten maken of tool moeten gebruiken om de machine wakker te laten worden op het juiste tijdstip.

Met InstantGo is dat een stuk makkelijker; de machine staat wel bijna-uit, maar kan nog wel communiceren.

offtopic:
'InstantGo?' is wat kort door de bocht als topictitel. Ik vul het wat aan.

Edit: leesvoer, MSDN: What is connected standby? (Windows Drivers)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2014 08:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)