40" < €400 - Samsung / Philips, of Telefunken / Akai?

Pagina: 1
Acties:

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01 22:20
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een televisie en hik een beetje tegen de keuze aan. In feite heb ik de Samsung 40...F5000 ingedachte, toch loop ik ook te twijfelen over een Philipps in dezelfde klasse.

Zo op mijn zoektocht kom ik af en toe wat minder bekende merken tegen. Zo kom ik regelmatig Akai tegen, maar zo net ook Telefunken. Deze hebben ook 40 inch modellen met een zacht prijsje. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik deze beter kunnen aanschaffen dan een Samsung oid?

Wat ik zoek op de televisie is:

* Een goede zwartwaarde (het belangrijkst, en ja ik weet dat ik voor deze prijsklasse geen OLED-zwart kan krijgen ;)).
* Goede kleurreproductie

Ik hoef geen smart-tv, 3d, 492853hz en andere rommel.

Alvast bedankt!

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Die Pana is HD-ready, iets wat je niet meer wil tegenwoordig.

@ TS, akai en telefunken, snel vergeten. Wil je echt goede zwartwaardes, kijken naar een plasma... Maar onder de 40"? lastig verhaal...

Met je budget en eisen zou ik kijken naar een sony/philips/samsung/LG.

Fractie boven je budget, maar hier zou ik voor gaan met je budget;

pricewatch: Samsung UE40F6100 (NL model) Zwart

native 100Hz paneel. Bied zeker wel meerwaarde boven een 50Hz paneel.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01 22:20
Deze heb ik in de winkel gezien, en je kon de pixels op geruime afstand staan tellen. Ik ben zelf erg pro plasma, helaas de meeste mensen niet (meer) waardoor het aanbod beperkt is :P.
TFDev schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:09:
Die Pana is HD-ready, iets wat je niet meer wil tegenwoordig.

@ TS, akai en telefunken, snel vergeten. Wil je echt goede zwartwaardes, kijken naar een plasma... Maar onder de 40"? lastig verhaal...

Met je budget en eisen zou ik kijken naar een sony/philips/samsung/LG.

Fractie boven je budget, maar hier zou ik voor gaan met je budget;

pricewatch: Samsung UE40F6100 (NL model) Zwart

native 100Hz paneel. Bied zeker wel meerwaarde boven een 50Hz paneel.
Bedankt voor het antwoord. Ik had gehoopt dat deze merken een beetje zoals wat Huawei en dergelijke
voor telefoons zijn, ze dit voor de televisiemarkt zijn. Betere prijs kwaliteit verhouding, minder fratsen ;). Niet dus.

Ik was vergeten te vermelden dat ik ook een muurbeugel in deze 400 euro moet passen, diegene die ik op het oog heb is rond de 40-50 euro. Houden we rond de 350 euro over voor de TV.

Vandaar dat ik helaas geen serie 6 wil nemen.

Terugkomend op 'mindere' merken, Toshiba is toch wel een a-merk als Samsung? Ik zie nu bijvoorbeeld deze staan: http://www.plattetv.nl/in...l4363-nl-model-10513.html

Of moet ik ook bij Toshiba oppassen?

Het is jammer dat recensies van televisie zo moeilijk zijn (behalve van Henk en Ingrid die hun nieuwe platte TV perfect beeld en geluid vinden geven op de analoge kabel...) anders had ik zelf deze vraagstukken op kunnen lossen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Toshiba is ook een merk wat goed mee komt voor zover ik weet. Misschien kun je van het door jou gevonden model wel een review vinden van t grotere broertje? Meestal heb je dan een goed beeld van de desbetreffende "lijn" van toshiba.

Ik heb trouwens mijn 55es8000 en 55hu7500 beide hangen aan een 7.5 euro beugel van de action (ja echt waar :')) 2 van die platte schijven aan de muur, een stukje staaldraad aan de tv, en hoppa, 1.5 cm van de muur. Alleen die is voor vesa 400x400. Misschien hebben ze daar ook wel goedkope vesa 200x200 beugels?