Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart in PCI express slot

Pagina: 1
Acties:

• Mumaster
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-10 17:01
Goedenavond,

Op het moment heb ik een ASrock b85m pro4 moederbord (in combinatie met een i5 4570 en een gtx 770) en wilde hier graag een geluidskaart aan toevoegen (Asus Xonar DGX).

Deze geluidkaart heeft een pci x1 connector. Nou heb ik op internet gelezen dat deze kaartjes ook functioneren in een x16 of ander pci express slot.

Mijn vraag hierbij was, is het mogelijk voor mij om deze geluidskaart in de tweede pci express slot werkend te krijgen? In de handleiding van mijn moederbord kon ik het volgende vinden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vxwgiAT.jpg

Wat ik hier uit kan opmaken betekent dit dat dat het tweede pci slot uitstaat als er maar een grafische kaart aanwezig is op het moederbord. Activeert deze connector wanneer ik deze geluidkaart erin stop? of blijft deze uit staan, weet iemand dat?

Een andere optie is om de pci versie van de geluidskaart te kopen, maar doordat deze een mindere mic-in poort heeft gaat de voorkeur uit naar naar de pci express versie.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Let wel op als je w8.1 gebruikt er nog geen drivers zijn..

De kaart zou gewoon moeten werken in een 16x slot.

[ Voor 31% gewijzigd door prutser001 op 12-05-2014 00:29 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Shai-Hulud
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Het eerste PCI-e x16 slot zal altijd op x16 werken, deze lanes zijn direct aangesloten op de processor.
Het tweede PCI-e x16 slot is verbonden met de chipset d.m.v. 4 PCI-e 2.0 lanes.
Dit is altijd zo, ongeacht hoeveel kaarten je gebruikt.

De geluidskaart zou dus gewoon moeten werken.

• Mumaster
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-10 17:01
Top! dan ga ik de gok wagen en de kaart bestellen, dankjewel!