Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32
Hallo,

Ik wil een goede televisie kopen voor relatief weinig geld. Aangezien ik geen plasma kan kopen i.v.m. lichtinval is mijn oog gevallen op de Panasonic L42E6E.
Mijn vriendin wil echter liever een zwarte tv. Mijn vraag is of er verschil zit tussen de L42E6E en de L42E6EK behalve de kleur. Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat er een VGA panel in zit. En nu lees ik in de pricewatch dat de L42E6EK een IPS panel heeft.
En dan is er ook nog de L42E6EW. Deze is wel wit (moet ik dan nog met mijn vriendin overleggen) maar ook een stuk goedkoper in de pricewatch. Verschilt deze verder nog van de andere twee?

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic TX-L42E6EK Zwart€ 449,-€ 449,-
1Panasonic TX-L42E6EW Wit€ 399,-€ 399,-
1Panasonic TX-L42E6E Zilver€ 489,-€ 489,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.337,-

Bij voorbaat dank,
Dennis

[ Voor 12% gewijzigd door dennisbos op 12-05-2014 00:32 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:06
Naar mijn mening zijn het alle dezelfde modellen. Dus geen verschillen in panelen en/of aansturing.
EK/EW/E als toevoeging zou dan alleen op de kleur van het toestel slaan.

Lees overigens ook de review van da_Mastah. De TV is niet geschikt om aan een muur te hangen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dennisbos schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:07:
... Aangezien ik geen plasma kan kopen i.v.m. lichtinval ...
Heb je het al eens geprobeerd of is het een aanname? Mijn ervaring is dat dit reuze meevalt. Zelf heb ik een plasma staan (de 2e zelfs) in de woonkamer met recht er tegenover één groot en haaks er op twee grote ramen. Is prima naar te kijken. Stukken beter zelfs dan naar de lcd die ik vroegah had staan. :+

• dennisbos
Ik heb er ervaring mee. Mijn ouders hebben er eentje en als ik daar overdag wil tv kijken moet de luxaflex dicht. Maar heeft de E6E nu een VGA of IPS panel?

• dennisbos
De samsung 46f5000 kost ongeveer evenveel. De reviews op internet zijn overwegend positief. Hij heeft geen 3D en smart. Ik hoef geen 3D en met smart doe ik denk ik ook niet veel. Hang er wel een externe HDD aan. En ik heb op toch liever een 46 inch dan een 42 inch. Wat raden jullie aan? De panasonic of de samsung? Hoe zit het met beeldkwaliteit?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:06
dennisbos schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:54:
Ik heb er ervaring mee. Mijn ouders hebben er eentje en als ik daar overdag wil tv kijken moet de luxaflex dicht. Maar heeft de E6E nu een VGA of IPS panel?
Je haalt wat dingen door elkaar.
VGA is een resolutie (640x480). IPS is een manier om LCD panelen te fabriceren.

Dat terzijde, ga er maar vanuit dat ze allemaal hetzelfde paneel hebben en dat alleen de kleur van het frame afwijkend is.

Overigens is wat D vd V vertelt ook mijn ervaring, ik kan prima TV kijken op mijn Pioneer plasma met invallend licht. Zelfs zon welke direct op de TV valt doet nauwelijks af aan de beeldkwaliteit. Maar daar staat (stond) in mijn geval wel een stevig prijskaartje tegenover (destijds bijna het tienvoudige van jouw bedrag).

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Bever!

3

Is een VA panel (niet vga ;) ) dus geen IPS. Prima tv, maar die samsung in 46 inch ook en die is in verhouding nog goedkoper. Kwa beeld ontloopt het elkaar niet veel
Pagina: 1