Beste Tweakers,
Mijn desktop is een week terug gecrashed. Ik ben erachter gekomen dat het moederbord het heeft begeven.
Dit waren de specs:
4/5+ jaar oude onderdelen:
Asus P6T mobo socket 1366 (Nu dus kapot)
Intel 920 CPU socket 1366
GeForce GTX285 GDDR3 videokaart
Kingston 2x2GB 1600MHZ geheugenmodules
Nieuwere onderdelen die ik graag mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem.
Corsair CX600 (Redelijk nieuw. Eerder een kapotte 750 watt psu vervangen!)
Nieuwe SSD samsung 840 250gb
Paar oudere opslag schijven in totaal 4TB die soms wel soms niet aangesloten zitten.
Nu zit ik met een paar problemen:
- De oude moederborden met socket 1366 zijn niet meer nieuw te koop, dus kan ik dus ook mijn CPU niet meer gebruiken.
- Stel ik koop een nieuw moederbord met PCI-e 2.0 of 3.0 werkt mijn oude videokaart dan wel goed samen met de rest?
- Het geheugen is DDR3 ook al is het oud. Kan het wel nog gebruiken of raden jullie dat af?
- Stel ik doe de upgrade, is het verstandig om voor de nieuwste socket 2011 te gaan of de 1150.
Wens:
Ik wil graag de nieuwste games kunnen blijven spelen. Mijn pc trok Mass Effect 3 en CS:GO nog best goed en bij Far Cry 3 moest de kwaliteit al flink omlaag. Nu maakt de kwaliteit niet bijzonder veel uit. Het gaat mij vooral om de gameplay. Maar iets moois is leuk meegenomen. Ook wil ik graag binnenkort muziek gaan produceren, dus een goede geluidskaart is wel gewild.
Voor de upgrade wil ik niet extreem veel geld neerleggen. Het liefst koop ik voor rond 250,- alleen een nieuw moederbord en CPU. Maar als het echt nodig is 600 euro.
Dit is waar ik aan zat te denken:
pricewatch: Asus H87-PRO
pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
Of vinden jullie dat ik me toch maar een keer aan overclocken moet gaan wagen?
Groeten en alvast heel veel bedankt,
Bob
EDIT: Ik zie nu dat er ook een aankoopadvies onderdelen is. Kan ik dit topic verplaatsen? Sorry hiervoor.
Mijn desktop is een week terug gecrashed. Ik ben erachter gekomen dat het moederbord het heeft begeven.
Dit waren de specs:
4/5+ jaar oude onderdelen:
Asus P6T mobo socket 1366 (Nu dus kapot)
Intel 920 CPU socket 1366
GeForce GTX285 GDDR3 videokaart
Kingston 2x2GB 1600MHZ geheugenmodules
Nieuwere onderdelen die ik graag mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem.
Corsair CX600 (Redelijk nieuw. Eerder een kapotte 750 watt psu vervangen!)
Nieuwe SSD samsung 840 250gb
Paar oudere opslag schijven in totaal 4TB die soms wel soms niet aangesloten zitten.
Nu zit ik met een paar problemen:
- De oude moederborden met socket 1366 zijn niet meer nieuw te koop, dus kan ik dus ook mijn CPU niet meer gebruiken.
- Stel ik koop een nieuw moederbord met PCI-e 2.0 of 3.0 werkt mijn oude videokaart dan wel goed samen met de rest?
- Het geheugen is DDR3 ook al is het oud. Kan het wel nog gebruiken of raden jullie dat af?
- Stel ik doe de upgrade, is het verstandig om voor de nieuwste socket 2011 te gaan of de 1150.
Wens:
Ik wil graag de nieuwste games kunnen blijven spelen. Mijn pc trok Mass Effect 3 en CS:GO nog best goed en bij Far Cry 3 moest de kwaliteit al flink omlaag. Nu maakt de kwaliteit niet bijzonder veel uit. Het gaat mij vooral om de gameplay. Maar iets moois is leuk meegenomen. Ook wil ik graag binnenkort muziek gaan produceren, dus een goede geluidskaart is wel gewild.
Voor de upgrade wil ik niet extreem veel geld neerleggen. Het liefst koop ik voor rond 250,- alleen een nieuw moederbord en CPU. Maar als het echt nodig is 600 euro.
Dit is waar ik aan zat te denken:
pricewatch: Asus H87-PRO
pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
Of vinden jullie dat ik me toch maar een keer aan overclocken moet gaan wagen?
Groeten en alvast heel veel bedankt,
Bob
EDIT: Ik zie nu dat er ook een aankoopadvies onderdelen is. Kan ik dit topic verplaatsen? Sorry hiervoor.
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg