Beste tweakers,
Ik heb een tijd geleden ook al om advies gevraagd met betrekking tot een samenstelling voor een systeem.
Nu was ik toen van plan het te laten assembleren en zelf de onderdelen te bestellen, dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Nu heb ik in de tussentijd een computer (uit 2001) die nog op zolder stond maar zo goed als nooit meer gebruikt werd uit elkaar gehaald, de volgende dag weer in elkaar gezet en gekeken of het allemaal nog werkte.
Het resultaat was dat alles nog werkte op de harde schijf na, of deze is kapot (hij wilde van tevoren het besturingssysteem ook niet laden.) of ik heb hem niet goed aangesloten, anyway de hardeschijf kon niet gedetecteerd worden.
Nu heb ik hierdoor en door het bekijken van handleidingen voor het bouwen van een pc het idee gekregen dat ik een nieuwe best zelf in elkaar kan proberen te zetten, vraag me alleen af wat de risico's zijn? Kan er als ik een beetje voorzichtig ben toch nog iets kapot gaan?
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik voornamelijk spellen gaan spelen als "Company of Heroes 2", "Dota2" en eventueel toekomstige RTS games.
Daarnaast natuurlijk het dagelijkse internet en schoolgebruik.
- Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag inclusief OS en verzendkosten maximaal 900,- euro gaan kosten, ik wil het als dit aan te raden is dan zelf in elkaar gaan zetten.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen een monitor en een headset, verder heb ik alles nieuw nodig.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU - Deze moet toch wel een jaar of 4 te gebruiken zijn.
GPU - Voor bovengenoemde spellen, upgrade kan in de toekomst.
MOBO - Zelfde als CPU.
RAM - Zelfde als CPU.
SSD - Klein, voor OS en een enkel spel.
HDD - Voor overige bestanden.
Behuizing - Temperatuur moet niet te hoog worden en redelijk stil.
OS - Windows 8.1 is het nieuwste, gebruik atm windows 7.
Speakers - Simpel en goedkoop.
Muis - Niet te duur.
Toetsenbord - Niet te duur.
Voeding - Niet teveel geluid.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De intel processor van mijn laptop bevalt, dus het liefst weer een hiervan.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Enige eis is geluidsniveau, mag wat zijn maar geen stofzuiger op mijn kamer.
- Ga je overklokken?
Nee
Met bovenstaande beschrijving en na bestudering van wat topics van anderen en de BBG Mei 2014 kwam ik op het volgende:
Graag hoor ik van jullie wat er beter kan, en of ik het misschien beter in elkaar kan laten zetten dan zelf proberen met de huidige kennis erover.
Mvg,
Tinu-s
Ik heb een tijd geleden ook al om advies gevraagd met betrekking tot een samenstelling voor een systeem.
Nu was ik toen van plan het te laten assembleren en zelf de onderdelen te bestellen, dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Nu heb ik in de tussentijd een computer (uit 2001) die nog op zolder stond maar zo goed als nooit meer gebruikt werd uit elkaar gehaald, de volgende dag weer in elkaar gezet en gekeken of het allemaal nog werkte.
Het resultaat was dat alles nog werkte op de harde schijf na, of deze is kapot (hij wilde van tevoren het besturingssysteem ook niet laden.) of ik heb hem niet goed aangesloten, anyway de hardeschijf kon niet gedetecteerd worden.
Nu heb ik hierdoor en door het bekijken van handleidingen voor het bouwen van een pc het idee gekregen dat ik een nieuwe best zelf in elkaar kan proberen te zetten, vraag me alleen af wat de risico's zijn? Kan er als ik een beetje voorzichtig ben toch nog iets kapot gaan?
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik voornamelijk spellen gaan spelen als "Company of Heroes 2", "Dota2" en eventueel toekomstige RTS games.
Daarnaast natuurlijk het dagelijkse internet en schoolgebruik.
- Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag inclusief OS en verzendkosten maximaal 900,- euro gaan kosten, ik wil het als dit aan te raden is dan zelf in elkaar gaan zetten.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen een monitor en een headset, verder heb ik alles nieuw nodig.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU - Deze moet toch wel een jaar of 4 te gebruiken zijn.
GPU - Voor bovengenoemde spellen, upgrade kan in de toekomst.
MOBO - Zelfde als CPU.
RAM - Zelfde als CPU.
SSD - Klein, voor OS en een enkel spel.
HDD - Voor overige bestanden.
Behuizing - Temperatuur moet niet te hoog worden en redelijk stil.
OS - Windows 8.1 is het nieuwste, gebruik atm windows 7.
Speakers - Simpel en goedkoop.
Muis - Niet te duur.
Toetsenbord - Niet te duur.
Voeding - Niet teveel geluid.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De intel processor van mijn laptop bevalt, dus het liefst weer een hiervan.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Enige eis is geluidsniveau, mag wat zijn maar geen stofzuiger op mijn kamer.
- Ga je overklokken?
Nee
Met bovenstaande beschrijving en na bestudering van wat topics van anderen en de BBG Mei 2014 kwam ik op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | MSI R9 270 2GB GAMING | € 150,04 | € 150,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 80,30 | € 80,30 |
| 1 | Logitech Z313 | € 28,46 | € 28,46 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 808,36 | |
Graag hoor ik van jullie wat er beter kan, en of ik het misschien beter in elkaar kan laten zetten dan zelf proberen met de huidige kennis erover.
Mvg,
Tinu-s