welke cpu koeler?

Pagina: 1
Acties:

• arcanadoom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
hallo,
ik ga binnenkort mijn eerste pc bouwen maar ben er nog niet over uit welke cpu koeler ik moet nemen, ik heb een aantal opties in het volgende lijstje gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Dark Rock 3€ 51,95€ 51,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 47,90€ 47,90
1be quiet! SHADOW ROCK 2€ 36,80€ 36,80
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,50€ 30,50
1Enermax ETS-T40-Black Twister€ 43,50€ 43,50
1Phanteks PH-TC12DX Black€ 46,50€ 46,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 293,65

ik neem een moederbord met socket 1150 met een i5 4670k, mijn kast is de NZXT phantom 410 (deze heeft ongeveer 160mm ruimte voor de cpu koeler) daar heb ik dit lijstje op uitgekozen.
ik heb veel reviews gelezen maar er is voor mij niet echt duidelijk welke nu de beste optie is.

ik ben van plan mijn cpu licht te overclocken. (misschien niet direct maar ik wil met de koeler in ieder geval de optie hebben voor een medium overclock)
de pc komt op mijn kamer te staan en daarom vind ik geluidsproductie niet heel belangrijk maar als een stillere koeler met dezelfde prestaties nog binnen mijn budget valt heeft dit wel mijn voorkeur.
als laatste mijn budget dat ongeveer op 50 euro ligt. (niet echt een probleem als het er iets overheen gaat en duidelijk betere prestaties geeft)

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door arcanadoom op 11-05-2014 20:19 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Addicted to silent computing

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Ik zou de be quiet! Dark Rock Advanced C1 of be quiet! Dark Rock 3 nemen. Dit vanwege zwarte uiterlijk en relatief stille fan. Maakt uiterlijk iets uit?

• arcanadoom
ja ik vind uiterlijk wel leuk maar prestaties en geluidsproductie zijn het belangrijkst
het uiterlijk van de be quiet! versie is inderdaad een stuk mooier

ik vroeg me alleen nog af of het verschil tussen de dark rock 3 en de dark rock advanced C1 groot is of dat deze twee redelijk vergelijkbaar zijn

[ Voor 55% gewijzigd door arcanadoom op 11-05-2014 20:45 ]

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Mugen zijn wel leuk, heb nu 2,5 jaar de mugen 2 op mn cpu, altijd mooi stil en koelt goed!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:22

thorgal21

Forum Noob

Ik heb zelf Mugen 4 PCGH, fans vervangen met 1200 RPM fans van Cooler Master (pricewatch: Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm) Moest wel even vijlen om de openingen open te maken.

Maar hij is heerlijk stil en koelt erg goed (X6 3.2 OC'd naar 3.8) en hij loopt stabiel op 52 graden max 100% load.

Stock fans zijn ook prima, echter lopen die op 800 RPM dus iets minder goede koeling, wel erg stil!

[ Voor 12% gewijzigd door thorgal21 op 11-05-2014 20:50 ]

• arcanadoom
thorgal21 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:45:
Ik heb zelf Mugen 4 PCGH, fans vervangen met 1200 RPM fans van Cooler Master (pricewatch: Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm) Moest wel even vijlen om de openingen open te maken.

Maar hij is heerlijk stil en koelt erg goed (X6 3.2 OC'd naar 3.8) en hij loopt stabiel op 52 graden max 100% load.

Stock fans zijn ook prima, echter lopen die op 800 RPM dus iets minder goede koeling, wel erg stil!
dat klinkt goed ik denk dat ik toch voor deze ga omdat ik al veel goede verhalen over deze koeler heb gehoord.
hou de fans nog wel aan het begin misschien dat ik die later nog vervang voor wat stillere fans

bedankt voor het advies

en hij is wat goedkoper :P

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02 10:04
Kijk ook eens op dit topic; CPU Cooler aankoopadvies.
Hierin wordt ook gesproken over de Scythe Mugen 4 PCGH Edition.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik had zowel de Mugen als de Phanteks getest, en de Phanteks koelt echt een heeel stuk harder, kost natuurlijk iets meer, maar als je wat meer wilt gaan overclocken (het werkt verslavend ;) ) krijg je voor die paar euro wel flink wat prestatiewinst, zelfs als je hem praktisch stil houdt scheelt het een flink aantal graden...

De Mugens zijn inderdaad ongekend populair, maar er zijn wel heel veel mooie producten op de markt waar men vaak niet naar kijkt ten gunste van 'de populaire optie'. Uiteraard aan jezelf, er is namelijk niets mis met een Mugen 4 :)

• arcanadoom
Foritain schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:55:
Ik had zowel de Mugen als de Phanteks getest, en de Phanteks koelt echt een heeel stuk harder, kost natuurlijk iets meer, maar als je wat meer wilt gaan overclocken (het werkt verslavend ;) ) krijg je voor die paar euro wel flink wat prestatiewinst, zelfs als je hem praktisch stil houdt scheelt het een flink aantal graden...

De Mugens zijn inderdaad ongekend populair, maar er zijn wel heel veel mooie producten op de markt waar men vaak niet naar kijkt ten gunste van 'de populaire optie'. Uiteraard aan jezelf, er is namelijk niets mis met een Mugen 4 :)
ik had je review al gelezen van de koelers en de prestaties zien er inderdaad een stuk beter uit, hij is inderdaad wel weer wat duurder... ik ga er nog eens goed over nadenken
Pagina: 1