Draadloos Dynamisch IP niet verkrijgbaar (HCS)

Pagina: 1
Acties:

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 14:19
Beste Tweaker,

Momenteel probeer ik mijn home cinema set met het internet te verbinden via wifi, maar dit wil mij niet lukken.
Wat ik ook doe, ik krijg standaard de melding ''Draadloos Dynamisch IP niet verkrijgbaar''. Ik heb ook even een netwerkkabel aangesloten aan mijn home cinema set maar ook op deze manier krijg ik dezelfde foutmelding (maar ipv draadloos, kabel in de foutmelding).

Ik heb de beschikking over een LG HX561 HCS en een Sitecom WL-161 router. Ik heb me suf gezocht in de instellingen van de router, maar ik kan het echt niet vinden.

Iemand die mij zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Staat je router nieuwe clients toe?

Enneh, geef hem anders een vast ip :Y

Wise enough to play the fool

• DyroB
Sorry, ik dacht dat ik er redelijk verstand van had.
Alles wat via wifi verbonden is thuis, krijgt gewoon verbinding en vind automatisch mijn router. Dan is het een kwestie van wachwoord invoeren en opslaan, en klaar. Met mijn home cinema set probeer ik de verbinding in te stellen, maar hij vind 0,0 routers (dus hij vindt geen toegangspunten), dus ik moet alles handmatig invoeren. Ik voer netwerknaam in, wachtwoord, en probeer dan automatisch verbinding te krijgen maar krijg dan dus de melding ''Draadloos Dynamisch IP niet verkrijgbaar''.

Als bv mijn iPhone en 3DS gewoon verbinding kan maken met mijn router, dan staat deze router gewoon nieuwe clients toe, correct?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik denk dat je TV geen DHCP ACK krijgt. Als je je iPhone in hotspot modus zet, kan je TV daar dan wel mee verbinden?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kun / moet je DHCP niet handmatig aanzetten?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• DyroB
Mijn TV werkt met een wifi dongle, die heeft wel gewoon internetverbinding. Maar mijn home cinema set met ingebouwde wifi ontvanger dus helaas niet. De TV is uiteraard verbonden aan mijn home cinema set, evenals mijn PS3, beide hebben dus wel gewoon wifi verbinding.

Ik heb hotspot modus even geprobeerd, maar ook deze toegangspunt wordt niet gevonden.

DHCP staat aan op server in de router instellingen.

Gister, voordat ik deze topic opende, heb ik veel op google gezocht, handleidingen door gelezen, maar ik kan geen oplossing vinden. De router en de home cinema set zouden gewoon verbinding met elkaar moeten kunnen maken volgens de vereisten, maar ergens zal ik wel iets fouts doen.

Edit:

''Deze speler is voorzien van een draadloze IEEE
802.11n-module (Dual-band, 5 GHz en 2,4 GHz
band) die ook de 802.11a/b/g-standaarden
ondersteunt.'' (uit de handleiding van home cinema set)

De router staat op 2,4 GHz B+G.

Edit 2:

Met een netwerkkabel kon hij dus ook geen internetverbinding krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door DyroB op 12-05-2014 16:42 ]

• DyroB
Pfff, het is me eindelijk gelukt!
De router stond op WPA2, TKIP. Heb het ingesteld op WPA2 gemengd en beide op AES gezet. Netwerk gevonden en verbonden!

Kan slotje op.
Pagina: 1