mATX Game pc €750

Pagina: 1
Acties:

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben van plan over te stappen van een PS3 naar een PC. Hierdoor ben ik niet echt goed in het samenstellen van een pc, tevens kon ik ook niet veel mATX systemen vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan erop te gamen voor mij is ultra vereist ik vind high er ook al mooi uit zien.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zou graag rond de €750,- willen uitkomen over een paar tientjes meer of minder zal ik niet erg moeilijk doen. Ik ga hem wel zelf in elkaar zetten want dat scheelt toch weer een paar tientjes.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik start from scratch en heb eigenlijk alleen een muis van mijn huidige laptop maar de rest van de randapparatuur bestel ik apart en hoeft niet bij de prijs zijn inbegrepen (je mag wel zeggen als je een goede monitor kent).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kort gezegd een volledige pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, aangezien ik heb gehoord dat je voor kleinere pc beter intel kan hebben omdat deze minder warmte produceren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil hem graag lekker stil iedere geval geen stofzuiger verder kunnen jullie zien dat ik een zwart groen kleurschema gebruik omdat dit goed bij de rest van mijn kamer en spullen past.

Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en ook niet van plan.

Mijn lijste tot nu toe
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,90€ 149,90
1Gigabyte GA-H87M-D3H€ 79,49€ 79,49
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1BitFenix Colossus Micro-ATX€ 90,-€ 90,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 63,04€ 63,04
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 47,-€ 47,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 123,-€ 123,-
2BitFenix Spectre LED PWM 12cm Groen€ 7,32€ 14,64
1BitFenix Spectre LED PWM 14cm Groen€ 11,31€ 11,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,38

Ik hoop jullie hierbij genoeg geïnformeerd te hebben en als jullie nog iets willen weten hoor ik het graag.

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Een pricewatch: Cooler Master N200 Closed zou ik meer aanraden, goedkoper en mATX, dan hoeven de fans er ook niet bij, geldverspilling.
En voor het MoBo, zou ik de pricewatch: ASRock H81M-HDS kiezen, ook veel goedkoper
Wat ook goedkoper kan is het ram, kies pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Daarbij is een kleurenschema een beetje vreemd in een dichte case! Op 750 euro is 90 euro ook onevenredig duur. Je krijgt er immers geen extra frames/detail van, terwijl je wel high/ultra wil gaan gamen. Een mooie stille, kleine kast zou bijv. pricewatch: Cooler Master Silencio 352 kunnen zijn. Kan je ook die fans weglaten (die je ook niet gaat zien in die BitFenix).

Rest van het systeem:
Mobo: H87 heb je alleen wat aan als je raid gaat draaien. Een pricewatch: ASRock B85M Pro4 is een bordje met een erg goede geluidschip.
RAM: eens met jurrejonker.
SSD: een pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB is goedkoper, iets langzamer in schrijven maar dat merk je niet. Wel heeft die bescherming tegen corruptie bij stroomuitval.

Verder mis ik nog een HDD, neem een pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB. En voor een extra stil systeem (niet noodzakelijk) een aftermarket koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 11-05-2014 20:41 ]