Aangezien mijn vorige computers niet meer aanging (reeds topic over gemaakt) en deze ruim 8 jaar oud is, toch maar besloten om een nieuwe computer aan te schaffen. Aangezien er bijzonder veel is veranderd in de wereld van de hardware (en ik lang niet meer van alles op de hoogte ben tegenwoordig..), toch maar even een topic.
Een aantal onderdelen wil ik nog overzetten van mijn oude computer:
- XFX Radeon HD 4870 (gekke is dat er volgens internet een HDMI aansluiting op zit, wat overigens bij mij niet het geval is)
- Creative Sound Blaster X-Fi PCI (SB0460)
- Harde schijf van 320 gb (aangezien de leeftijd vertrouw ik deze ook niet meer, ga alles dan ook overzetten op de nieuwe HD. Toch wel interessant om erin te laten, om bijvoorbeeld grote .RAR bestanden op uit te laten pakken oid.)
- DVD speler/brander (IDE)
Wat wil ik ermee doen?
'Normaal computerwerk', fotobewerking, videobewerking (geen 3D), Usenet-activiteiten, internet/office en af en toe eens een spelletje.
Heb je een merken voorkeur?
Neen. Heb goed gekeken naar o.a. ook een I5 4440, maar voor mijn gebruik is een FX6300 volgens mij perfect.
Naar aanleiding van onderstaande, samengestelde PC, heb ik nog de volgende vragen;
- Kan een micro ATX bord in een ATX kast?
- Zag dat de voeding bij een dergelijke kast onderin zit, nog nooit zelf meegemaakt. Moet de voeding er dan 'op z'n kop in?'
- Is de voeding voldoende? (3 HD's, grafische kaart, etc.)
- Is een dergelijke geluidskaart beter dan het onboard tegenwoordig?
- Begreep dat SATA kabels standaard niet meegeleverd worden, hier heb ik er ook nog één van nodig?
- Mijn videokaart heeft 2 zwarte 'voedingsingangen' intern, maar volgens mij was er maar één aangesloten, kan dit kloppen?
Ben erg benieuwd wat jullie vinden van mijn samenstelling!
Een aantal onderdelen wil ik nog overzetten van mijn oude computer:
- XFX Radeon HD 4870 (gekke is dat er volgens internet een HDMI aansluiting op zit, wat overigens bij mij niet het geval is)
- Creative Sound Blaster X-Fi PCI (SB0460)
- Harde schijf van 320 gb (aangezien de leeftijd vertrouw ik deze ook niet meer, ga alles dan ook overzetten op de nieuwe HD. Toch wel interessant om erin te laten, om bijvoorbeeld grote .RAR bestanden op uit te laten pakken oid.)
- DVD speler/brander (IDE)
Wat wil ik ermee doen?
'Normaal computerwerk', fotobewerking, videobewerking (geen 3D), Usenet-activiteiten, internet/office en af en toe eens een spelletje.
Heb je een merken voorkeur?
Neen. Heb goed gekeken naar o.a. ook een I5 4440, maar voor mijn gebruik is een FX6300 volgens mij perfect.
Naar aanleiding van onderstaande, samengestelde PC, heb ik nog de volgende vragen;
- Kan een micro ATX bord in een ATX kast?
- Zag dat de voeding bij een dergelijke kast onderin zit, nog nooit zelf meegemaakt. Moet de voeding er dan 'op z'n kop in?'
- Is de voeding voldoende? (3 HD's, grafische kaart, etc.)
- Is een dergelijke geluidskaart beter dan het onboard tegenwoordig?
- Begreep dat SATA kabels standaard niet meegeleverd worden, hier heb ik er ook nog één van nodig?
- Mijn videokaart heeft 2 zwarte 'voedingsingangen' intern, maar volgens mij was er maar één aangesloten, kan dit kloppen?
Ben erg benieuwd wat jullie vinden van mijn samenstelling!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 88,94 | € 88,94 |
| 1 | ASRock 960GM/U3S3 FX | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Sharkoon T28 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 432,18 | |