870 Extreme3 R2.0 Met G.Skill 2x4GB DDR3-1600 Ripjaws

Pagina: 1
Acties:

• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
Gaat dit werken op dit moederboard?

een 870 Extreme3 R2.0 + G.Skill 2x4GB DDR3-1600 Ripjaws

Aangezien deze niet tussen de memory lijst staan : http://www.asrock.nl/mb/A...0/index.nl.asp?cat=Memory

Maar nu weet ik niet hoe recent deze lijst is geupdate.
Als deze RAM niet met deze moederboard werkt, kan iemand dan een ander RAM geheugen voorstellen? Graag 8gb rond de 1600mhz - 1866mhz.

Dank :)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
De crucial balistics zijn een aanrader. Ik kan je momenteel geen link geven, maar het is de populairste ram set in de pricewatch.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Dat geheugentype is niet specifiek genoeg, heb je het over deze? pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL. Geef anders een link bij dit soort vragen.

Er zijn maar een beperkt aantal 4GB bankjes getest bij dat moederbord, toevallig geen van G.Skill, maar denk dat je wel kunt stellen dat dat geheugen gaat werken hoor. DDR3 is een standaard, zal niet vaak voor komen dat een setje niet werkt.

Ik heb zelf Kingston 8GB 1866Mhz geheugen (dit pricewatch: Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX). Draait maar op 1800MHz momenteel (door mijn cpu overklok, die ondersteunt standaard maar 1333MHz geheugen en deze overklok is stabiel zonder voltages toe te voegen, die 66MHz maken mij weinig uit). Welke cpu heb je? Als je geheugencontroller 1866 MHz ondersteunt, zou ik gewoon geheugen met die snelheid kopen.
Pataar schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:43:
De crucial balistics zijn een aanrader. Ik kan je momenteel geen link geven, maar het is de populairste ram set in de pricewatch.
Crucial kan een probleem zijn met AsRock moederborden. Er staan ook bijzonder weinig Crucial bankjes op de QVL. Ik zou het niet riskeren.

• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
MacPoedel schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:52:
Dat geheugentype is niet specifiek genoeg, heb je het over deze? pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL. Geef anders een link bij dit soort vragen.

Er zijn maar een beperkt aantal 4GB bankjes getest bij dat moederbord, toevallig geen van G.Skill, maar denk dat je wel kunt stellen dat dat geheugen gaat werken hoor. DDR3 is een standaard, zal niet vaak voor komen dat een setje niet werkt.

Ik heb zelf Kingston 8GB 1866Mhz geheugen (dit pricewatch: Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX). Draait maar op 1800MHz momenteel (door mijn cpu overklok, die ondersteunt standaard maar 1333MHz geheugen en deze overklok is stabiel zonder voltages toe te voegen, die 66MHz maken mij weinig uit). Welke cpu heb je? Als je geheugencontroller 1866 MHz ondersteunt, zou ik gewoon geheugen met die snelheid kopen.

[...]

Crucial kan een probleem zijn met AsRock moederborden. Er staan ook bijzonder weinig Crucial bankjes op de QVL. Ik zou het niet riskeren.
Klopt dat zijn degene die ik bedoelde, excuus voor de late reactie. maar we zullen zien, heb een goed dealtje op ze kunnen krijgen, verwacht denk ik geen probleempjes met installeren. Zelf heb ik nu een back-up processortje, maar in de komende dagen zal ik een FX-8350 kopen.

• Emilvooo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
MacPoedel schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:52:

[...]

Yep. Heb zelf AsRock en Crucial Ballistix en dit geeft veel BSOD's. Iemand heeft mij deze aangeraden, https://www.megekko.nl/pr...ury_black_HX318C10FBK2_16
Pagina: 1