Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Specifieke netwerk pc toegang geven tot een map

Pagina: 1
Acties:

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:37
Hoi allemaal,

Ik heb de volgende situatie, ik heb 2 pc's en 1 laptop. ik wil graag 1 map delen tussen mijn pc's maar niet met de laptop.

Ik heb 1 pc met windows 8.1 waarop de map staat die ik wil delen met de 2de pc die Windows 7 draait, de laptop draait ook windows 7

Ik heb een paar algemene mappen die voor alle systemen bereikbaar zijn, maar 1 map wil ik alleen kunnen delen met mijn 2de pc. Alle 3 de systemen zitten in dezelfde werkgroep, en ik heb via alle systemen ook toegang tot alle mappen.

Ik heb zelf al lopen rotzooien met de deelopties en geprobeerd of ik de 2de pc niet als gebruiker of locatie toegang kan geven, maar ik kan de 2de pc niet vinden om toe te voegen. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan hier nergens wat over vinden.

Dus even kort samengevat
pc #1 map gedeelt naar pc #2 maar niet naar laptop, de map mag wel zichtbaar zijn op de laptop, maar mag geen toegang hebben.

Don't make me use myself on ya baby!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Doe is op de pc die niet kan vinden bij uitvoeren cmd en typ in dat zwarte schermpje ipconfig. Je krijgt een ip.

Pak een andere pc bij uitvoeren \\hetipvandieenepc

Dan zou je mappen moeten zien.

Tip wat ook kan helpen hang alles in dezelfde werkgroep.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

In de rechten vn de betreffende map, alleen de ene PC lees/schrijfrechten geven?

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:37
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb dus geen problemen om de mappen te vinden.

En ik heb dus al gekeken of ik dus alleen die andere pc specifiek lees/schrijfrechten kan geven tot die ene map, maar ik kan de pc zelf niet toevoegen, als ik bij locaties kijk staat alleen de hoofd pc erbij en niet de 2de pc die ik toegang wil geven. terwijl beide in het zelfde thuisnetwerk zitten.

Ik kan heel gemakkelijk iedereen toegang geven, maar dat wil ik dus niet.

Don't make me use myself on ya baby!