Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-02 09:54
Hallo tweakers,

Ik wil graag mijn oude geforce gt 650 upgrade naar de 760..
Nu weet ik dat ik een kleinere behuizing heb, de exsacte afmeting weet ik zo even niet. Maar nu vraag ik mij toch af, of deze past, waar moet ik bv naar kijken?
Hoe kan ik uitzoeken hoeveel watt er nodig is en hoe kan ik uitzoeken hoeveel er mogelijk is?

De 650 heeft maar max 75 nodig en de 760 200 watt

Ik ben hier niet zo in thuis, ik hoop dat jullie mij hier in kunnen adverseren, ik neem namelijk aan dat als er in mijn kast een 650 past, de 760 ook wel zou moeten passen toch?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MSI heeft een ITX variant van de GT760, dus die zal waarschijnlijk zonder problemen passen in je behuizing, als grootte iets is waar je tegenaanloopt.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kijk ook even naar je voeding; kan deze genoeg vermogen leveren en heb je de juiste Pci-e stekkertjes beschikbaar? de 760 heeft dacht ik 2x 6 pin nodig.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MyKey
TERW_DAN schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:19:
MSI heeft een ITX variant van de GT760, dus die zal waarschijnlijk zonder problemen passen in je behuizing, als grootte iets is waar je tegenaanloopt.
Is dat de kleinere versie dan?
NLBUURMAN schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:41:
kijk ook even naar je voeding; kan deze genoeg vermogen leveren en heb je de juiste Pci-e stekkertjes beschikbaar? de 760 heeft dacht ik 2x 6 pin nodig.
Ik zal morgen ook zeker even de kast open maken nog, dacht wel dat het erin zat..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De GTX760ti is idd een erg kleine versie van de GTX760.

Naam en vermogen van de voeding zijn wel zo handig om tips te geven.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

En de rest van je systeem opnoemen kan ook handig zijn, misschien is je hele systeem wel aan een upgrade toe.

• MyKey
Ik heb hem zojuist open gemaakt.

De voedig is max 300.

Mijn huidige kaart zie ik trouwens dat er helemaal geen pin aansluitingen heeft..

edit;

Ik zie nu trouwens dat ik een foutje heb gemaakt in begin post, ik was in de war met mijn andere pc, de videokaart waar het om gaat die ik nu heb is de 520

Als ik naar de kleinere versie kijk, lijkt het me best krap worden met de TXI kaart, aangezien die best dik is, die er nu in zit is wel plat.. Maar lijkt mij toch wel dat deze moet passen?

Hierbij 2 screenshots van de overige hardware
http://prntscr.com/3ikutr
prntscr.com/3ikuzc

[ Voor 61% gewijzigd door MyKey op 12-05-2014 19:11 ]

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 18:19
Ik denk dat je je voeding ook kan gaan upgrade,450 watt is voldoende let er idd ook op dat op de je nieuwe voeding de juiste stekkertjes zitten voor je vedeokaart.

• MyKey
maus3142 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:10:
Ik denk dat je je voeding ook kan gaan upgrade,450 watt is voldoende let er idd ook op dat op de je nieuwe voeding de juiste stekkertjes zitten voor je vedeokaart.
Ik zat naar deze te kijken. pricewatch: Thermaltake Berlin

• maus3142
Voor je hem besteld zou ik m eerst ff google,volgens mij is het niet zo een hele goeien.

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
maus3142 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:15:
Voor je hem besteld zou ik m eerst ff google,volgens mij is het niet zo een hele goeien.
Inderdaad, kijk even hier voor een betere voeding: SmokingCrop in "[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen"

• MyKey

• maus3142
Ja ze passen bij elkaar,vermogen voeding is voldoende.Ik zou alleen nog ff wat revieuws lezen over voedingen.Dat doe ik zelf ook vaak als ik wat wil kopen, dan weet je wat je koopt en het is een kleine moeite.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Voor hetzelfde geld heb je betere voedingen, echter niet modulair: pricewatch: Seasonic S12G 450W

Ik zou er ook 4GB geheugen bij zetten.

Videokaart kan eventueel meer bang for buck (220 voor een 760 is echt teveel), maar deze zal ook wel goede performance neerzetten.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Weet je echt niet het merk van je behuizing? Maak anders ff een foto van je kast.
En ook 1 waarop we kunnen zien hoe het er binnenin uitziet.
Dan is het toch makkelijker advies geven :)

• MyKey
Ik kon zo niet zien naar de merk of naam van de behuizing helaas.. Ik zal even kijken of ik het goed op een foto kan krijgen (de binnenkant dan)

--

Edit;

Het is gelukt, ik ben even langs een computerboer geweest, de voeding en de videokaart die ik hier al aangaf konden prima in mijn kast.
Ze zitten er ondertussen ook in en het werk. Thanks voor de info jongens.

[ Voor 44% gewijzigd door MyKey op 19-05-2014 14:17 ]

Pagina: 1