• Rdijkstra
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03-2023
Beste mensen,

Ik heb problemen om mijn nieuw r9 280x aan de praat te krijgen. Ik heb er hier 4 liggen (3 van vrienden) maar niks wil booten. Het scherm krijgt geen signaal. Ik heb nieuwe 650w ocz voeding gehaald, BIOS geupdate, BIOS naar default, van alles geprobeerd maar kom geen steek verder. Ik heb een phenom ii x4 met een asrock 870 extreme 3 mobo. Ik heb alleen nog niet de andere pcie poort geprobeerd maar deze zijn allebij 16x dus zou niks uit moeten maken volgens mij.. Ik heb dus geen igpu dus BIOS staat goed op pcie.

Ik zit redelijk met mn handen in het haar en weet echt niet wat nu nog te proberen.

Mvg, Rutger Dijkstra

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Heb je wel een kabel direct van de videokaart naar de voeding? Ik heb vorige week de 270x aangeschaft en in de handleiding stond daar niets over, maar zonder directe stroomtoevoer werkt de kaart niet. ;)

• Rdijkstra
Heb een 6 en 8 pins erin. Dit is het probleem niet

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-01 22:28
Gek genoeg werkte mijn 7870 na alles wat ik probeer ook niet op mijn gloednieuwe setup.
Hoewel ik dacht dat hij waarschijnlijk gewoon wel werkte, maar niet i.c.m. mijn mobo om een of andere vage reden, heb ik 'm terug gestuurd voor RMA. Ik heb toen de 7950 bestelt en die deed het zonder problemen.

Misschien heb je hier niks aan, maar het lijkt in mijn ogen dezelfde situatie.

De 7870 werkte in andere computers. Andere kaarten werkte in mijn computer. Nieuwe andere kaart gehaald en die werkte wel. Incompatible problemen? Moederbord luste die kaart niet? Ik begrijp er tot op de dag van vandaag nog steeds niks van.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Voorheen zat er ook een videokaart in je systeem? Zijn de kaarten nieuw? Hoe ver kom je als de kaart erin zit? Pc gaat even aan fans draaien en slag en klaar? Zo ja, dan kan het zijn dat je systeem kortsluiting maakt. Probeer de kaarten bij je vrienden. Comptabiliteits problemen komen niet zo vaak meer voor.

• Rdijkstra
Ja er zat een 6950 in en daarmee werkt hij nog steeds. De kast klinkt alsof alles het normaal doet enkel word er helemaal geen signaal gegeven.. Zal vanavond proberen bij een vriend. Maar niemand heeft hier verder ervaring mee in het geval hij het bij die vriend wel gewoon doet?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Rdijkstra schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:19:
Ja er zat een 6950 in en daarmee werkt hij nog steeds. De kast klinkt alsof alles het normaal doet enkel word er helemaal geen signaal gegeven.. Zal vanavond proberen bij een vriend. Maar niemand heeft hier verder ervaring mee in het geval hij het bij die vriend wel gewoon doet?
Als ze het bij je maat wel allemaal doen dan is het een probleem met je systeem. Nogmaals, zijn de kaarten nieuw? Welke producent heeft de kaarten gemaakt? En welke versie kaarten zijn het. Er zijn een aantal Uefi kaarten op de markt, die je onder Bios moet draaien in Legacy modus. Optie in je pci-e menu in je bios, ieder bord is anders dus je moet zelf even uitzoeken waar die optie zit.

• Rdijkstra
Er is 1 club3d royalqueen 1 powercolor duoturbo en 2 gigabyte windforce. De kaarten zijn in theorie nieuw. Ze zijn uit het magazijn van webshops die ze in systemen hadden etc.

Edit: en hoe zou ik in de BIOS die legacy BIOS aanzetten? Kan daar niks van vinden in de BIOS zelf namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Rdijkstra op 11-05-2014 17:56 ]

• Rdijkstra
Het was wel een probleem met het moederbord. De BIOS om precies te zijn. Hier stond de nieuwste versie op (1.8) maar deze heeft problemen met hd7000 series kaarten, wat de r9 280x in wezen ook is. Hier heb je een speciaal hiervoor gemaakte 1.8b BIOS voor nodig en nu is alles verholpen.
Pagina: 1