Beste Tweaker-vrienden,
Niet lang geleden heb ik een vriendin weerhouden om een computer uit een foldertje te kopen voor 800 euro wat nog geen eens een videokaart had. Ik had haar gezegd dat men (in de meeste gevallen) goedkoper uit is en een computer met betere prestaties krijgt wanneer je zelf de componenten samenstelt en opbouwt tot één geheel.
Nu heeft ze mijn advies opgevolgd en vandaar dat ik jullie om hulp wil vragen, dus hierbij de DAA + voorstel:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wilt voornamelijk World of Warcraft spelen op Ultra Settings, en 60+ FPS kunnen bereiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, budget is circa 500-600 euro, maar hoe minder hoe beter.
Heb je een absolute maximumprijs?
absolute max prijs is 800 euro, maar dat houd wel in 1 maandje langer sparen
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan het volgende lijstje, graag zou ik uw advies/suggestie willen hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur merk. Zolang het maar een goede prijs/performance verhouding biedt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, totaal niet.
Ga je overklokken?
Nee, het liefst niet, maar als het moet, als de cpu erom smeekt, dan doe ik het wel.
Graag zie ik jullie reactie/advies tegemoet, het maakt niet uit of we naar Intel gaan, of bij AMD blijven, ik weet dat Intel zuiniger is met energie, dus als iemand daar advies of voorstel heeft, graag.
Maar houdt u alsjeblieft rekening mee, hoe goedkoper hoe beter
Alvast bedankt allemaal!
Niet lang geleden heb ik een vriendin weerhouden om een computer uit een foldertje te kopen voor 800 euro wat nog geen eens een videokaart had. Ik had haar gezegd dat men (in de meeste gevallen) goedkoper uit is en een computer met betere prestaties krijgt wanneer je zelf de componenten samenstelt en opbouwt tot één geheel.
Nu heeft ze mijn advies opgevolgd en vandaar dat ik jullie om hulp wil vragen, dus hierbij de DAA + voorstel:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wilt voornamelijk World of Warcraft spelen op Ultra Settings, en 60+ FPS kunnen bereiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, budget is circa 500-600 euro, maar hoe minder hoe beter.
Heb je een absolute maximumprijs?
absolute max prijs is 800 euro, maar dat houd wel in 1 maandje langer sparen
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan het volgende lijstje, graag zou ik uw advies/suggestie willen hebben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 88,94 | € 88,94 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 60,- | € 60,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 568,95 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur merk. Zolang het maar een goede prijs/performance verhouding biedt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, totaal niet.
Ga je overklokken?
Nee, het liefst niet, maar als het moet, als de cpu erom smeekt, dan doe ik het wel.
Graag zie ik jullie reactie/advies tegemoet, het maakt niet uit of we naar Intel gaan, of bij AMD blijven, ik weet dat Intel zuiniger is met energie, dus als iemand daar advies of voorstel heeft, graag.
Maar houdt u alsjeblieft rekening mee, hoe goedkoper hoe beter
Alvast bedankt allemaal!