Ik heb in mijn oude Qnap NAS altijd Debian geïnstalleerd op een SATA disk, die ik door middel van een sata-to-pata adapter op de enige IDE poort aangesloten had. Ik heb er voor gekozen om deze adapter te verwijderen en de SSD rechtstreeks op nog een van de aanwezige SATA poorten aan te sluiten zodat ik de snelheid van de SSD beter kan benutten. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat geen enkele distributie meer wil opstarten na een fresh install.
De SATA disks worden allemaal herkent door de Debian/Free-BSD installers maar het systeem kan na de installatie niet opstarten omdat er geen bootable drive gevonden kan worden.
Ik heb ge-experimenteert met single/multiple partitie installaties, met GPT and MBR partitie tabellen maar ik kom er gewoon weg niet uit
Momenteel heb ik alle drives losgekoppeld behalve de SSD waarop ik het OS installeer en heb ik geprobeerd om Grub2 op een boot-stick te installeren om op deze manier het OS te laden, maar ook dit lukt niet.

Kan iemand mij een zetje geven in de juiste richting?
De SATA disks worden allemaal herkent door de Debian/Free-BSD installers maar het systeem kan na de installatie niet opstarten omdat er geen bootable drive gevonden kan worden.
Ik heb ge-experimenteert met single/multiple partitie installaties, met GPT and MBR partitie tabellen maar ik kom er gewoon weg niet uit

Momenteel heb ik alle drives losgekoppeld behalve de SSD waarop ik het OS installeer en heb ik geprobeerd om Grub2 op een boot-stick te installeren om op deze manier het OS te laden, maar ook dit lukt niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| # Config for GNU GRand Unified Bootloader (GRUB) # /boot/grub/grub.cfg # Timeout for menu set timeout=30 # Default boot entry set default=0 # Menu Colours set menu_color_normal=white/black set menu_color_highlight=white/green menuentry "Freebsd partition 1" { set root='(hd0,1)' chainloader +1 } menuentry "Freebsd partition 2" { set root='(hd0,2)' chainloader +1 } menuentry "Freebsd partition 3" { set root='(hd0,3)' chainloader +1 } |
Kan iemand mij een zetje geven in de juiste richting?