Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonder switch tussen router en modem slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een (UPC) modem (in bridge mode) en een netgear router. Deze laatste staat in het midden van mn huis zodat ik overal goed wifi bereik heb,

[modem] -- [router]

Tussen deze twee zit een netwerkkabel (10 meter). Deze verbinding werkt, maar levert ongeveer elke minuut packetloss. Dit is merkbaar met spelletjes en ook surfen hapert dan even.

Met een klein switchje ertussen (zo'n mini 5 poorts gigibit switch) verdwijnen de problemen.

Zo dus: [modem] -- [switch] -- [router]

Ik zou de switch voor iets anders willen gebruiken, en daarnaast is het ook overbodig,

Ik heb al andere netwerkkabels geprobeerd, en de apparaten een keer van de stroom afgehaald.

Weet iemand hoe dat kan, dat de switch ertussen wel werkt? Verstrekt ie het signaal ofzo?

mvg

(router = Netgear N Router WNDR3700 WLAN 300Mbit, 4P Switch met DD-WRT)
(upc modem: Naleving van de standaard DOCSIS 3.0, Software-versie STD6.01.12)
(switch : zyxel)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Optie om de poort van de Netgear te fixeren?
Bijvoorbeeld 100Mbps, FD!?
Wordt er nog wat gelogd?

Goede kabels gebruikt om mee te testen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
Sponz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:44:
Weet iemand hoe dat kan, dat de switch ertussen wel werkt? Verstrekt ie het signaal ofzo?
My best guess is de auto negitiation van de porten. Kan je de netwerk status van de Router/Modem bekijken? Staat de eene kant bijvoorbeeld op 1gig vast, en heeft de andere kant geen gig?
Dat zou verklaren waarom het met de switch er tussenin wel werkt...

En; ja, een switch versterkt het signaal, maar jij schetst een situatie waar je apparaten verbonden zijn met 10meter UTP, dat kan het probleem niet zijn qua afstand.

"Secrets are only secrets if they are secret."

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
10 Meter UTP kan wel een probleem zijn als je slechte-slechte (dubbelslecht) kabelt hebt. CCA met bijvoorbeeld een hele kleine diameter.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Staat er toevallig op 1 van de apparaten jumbo frames aan?

Carpe Diem