Is mijn Systeem nog redelijk UP to Date?

Pagina: 1
Acties:

• Armos
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04-2021
Hallo,

4 Jaar geleden heb ik deze pc gekocht om op te gamen,
na een paar jaar niet of weinig te hebben gebruikt wil ik het gamen weer gaan oppakken.

mijn vraag is dus ook als in de titel is mijn systeem up to date?
wat zou er veranderd moeten worden om hem weer up to date te krijgen?

Dit zijn de specificaties:

Moederbord : Asus M4A785TD-M EVO
Chipset : AMD 785G
Processor : AMD Phenom II X4 955e @ 3200 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 5700 Series
Harde Schijf : SAMSUNG HD103SI ATA Device (1000GB)
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Netwerkkaart : Broadcom BCM4309 802.11a/b/g
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

IS het nog de moeite om dit systeem te upgraden? of kan ik beter gaan sparen voor een nieuwe desktop / laptop

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Persoonlijk zou ik overstappen naar 8 gb ram en zou ik een nieuwe gpu kopen, iets als een r9 270.

Het is wel belangrijk om je upgrade budget te weten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ligt maar net aan je eisen en je budget.

Speel een game en je zal merken dat je gpu verouderd is. Dus die zal je moeten vervangen. Afhankelijk van je budget zit je dan tussen de 150 en 350 euro te kijken.

Verder zal je inderdaad meer geheugen nodig hebben en als laatste is het verstandig een ssd toe te voegen.

Daarna zal je snel gaan merken dat je cpu het toch niet optimaal kan bijbenen en dan wordt het een nieuwe computer waarbij je bovenstaande componenten gewoon mee kan nemen.

Edit. Je vergeet te vermelden welke voeding je hebt. Een behoorlijk belangrijk onderdeel.

[ Voor 8% gewijzigd door Reepje op 11-05-2014 13:25 ]

• Armos
Bedankt voor jullie reacties, dus een nieuwe videokaart + 4GB ram geheugen zou in principe genoeg moeten zijn om nog een aantal jaar mee te gaan? het moederbord en de processor kunnen nog wel ff mee?

Ik heb een 480W voeding Type ATX 2.01(P4)

Hebben jullie ook nog tips voor een webshop (goedkoop en kwalitatief goed)

[edit] wat raden jullie qua merk voor werkgeheugen / SSD schijf [edit]

nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties!

Het budget maakt opzich niet heel veel uit, het moet wel de moeite zijn.. als ik 600 kwijt zou zijn dan kan ik beter een nieuw systeem gaan aanschaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Armos op 12-05-2014 21:41 ]

• Armos
UP UP

Verwijderd

Heb je ook wat preciezere info over je voeding?

Qua ssd zou ik gaan voor een crucial m500

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Beste Armos,

wellicht is het handig om ook even te vermelden welke games je van plan bent te gaan spelen, alsmede welke performance eisen je daarbij hebt (alles low settings, of juist super high settings).

Ik bedoel....wil je alleen Candy Crush spelen dan is een upgrade niet nodig :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:02

Saven

Administrator

tja voor mij persoonlijk is een desktop pc na 4 jaar ongeveer wel afgeschreven. dan vind ik het een beetje zonde om te upgraden.

wellicht kun je bijna alle onderdelen hergebruiken, en alleen mobo+cpu en gpu en ram upgraden

dan kun je je voeding, kast, hdd en cdrom etc hergebruiken. scheelt toch weer een eurootje of 100 denk ik zo

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 15-05-2014 21:45 ]

• Armos
@ Nesty nee meer info over mn voeding heb ik niet.. dit is wat ik kon vinden op de voeding..

@ Panzer,, over het algemeen is het toch World of Warcraft wat ik met deze hardware wel kan spelen. maar wil af en toe wel een uitstapje maken naar battlefield / call of duty etc. en uiteraard wil ik dit dan op de hoogst mogelijke settings spelen.

@Saven voor die 100 euro besparing hoef ik het dan niet te doen, zit er ook aan te denken om een laptop aan te schaffen, gezien de mobiliteit.. nu zit ik op de eerste etage terwijl mijn vriendin in de woonkamer zit.
is ook niet erg gezellig, met een laptop kan ik dan beter uit de voeten denk ik,

maar dan; kan ik een beetje laptop waar ik ook op kan gamen, [ World of Warcraft / Call of duty / achtige games ] kopen voor +/- 600 a 700 euro, ik heb op dit moment absoluut niet het budget om 1300 euro uit te gaan geven voor een PC / Laptop

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12-2025
Laptop voor dat geld gaat lastig worden om op te gamen.

Ik zit ong ook met hetzelfde probleem en ik ga waarschijnlijk voor een i5 4440 icm gigabyte sniper b5 met een 2e hands r9 280, 7950 of 7970.

Over je voeding, die zou ik ook upgraden een unknown 480 wat voeding kan niet veel zijn. Kan je geen advies geven wat een goede voeding is.

Battle.net tag

Pagina: 1