- Symptoom:
- In Assassin's Creed (1-2-B-R) zit er toch vrij frequent een pauze in de filmpjes, zowel geluid als beeld stoppen dan even, om iets later verder te gaan. In de rendered cutscenes echter, blijft enkel het geluid soms meer dan een seconde achterwegen. de audio clip wordt dan vroegtijdig afgebroken, of megt zich met de daaropvolgende clip. Dus niet alles heeft een gelijke delay, en het beeld blijft gewoon verder lopen, ook de ondertitels lopen normaal.
- In GTA:VC hapert het spel sporadisch, waarna het opvalt dat, vlak na de hapering, er een audio clipje speelt (persoon die klaagt dat ik hem bijna aanrijd, o.i.d.) Zeer storend in de gameplay.
- In borderlands zit er ook soms een hapering in een audioclip, hier wordt dan een fractie van een seconde enkele keren herhaald en daarna gaat het verder. De rest van het game reageert ondertussen wel.
- In bastion freezt het game een seconde ofzo, achtergrond muziek en/of ambiance loopt wel, maar de actieve geluidseffecten freezen ook.
Veel andere games hebben een gelijkaardige symptomen, 10+ tal getest, meestal is er ergens wel iets van issue, het ene al groter dan het andere.
- Het systeem:
Intel Core i3 2100
2 * 4GB corsair geheugen
Sapphire 7750 low profile
OCZ Vertex3 (win8 x64) / Intel 160G SSD (Win7 x64)
Seagate momentus XT 500GB (D schijf)
Antec ISK300-65 met een 120W adapter
- Zelf al getest:
- Dit was eerst via de HDMI audio output, maar identiek resultaat via de onboard audio.
- De drivers van de graka, alsook de onboard audio heb ik geupdate, alsook de bios van het moederbord.
- Het probleem deed zich eerst voor op Windows 8. Ook na de update naar windows 8.1 had ik nog problemen. Dan Windows 7 geïnstalleerd op een andere SSD, ook hier nog steeds problemen. Wel steeds x64 versies gebruikt, zou normaal geen probleem mogen zijn.
- Verschillende memtests, CPU en GPU stresstests, werken zonder problemen. Gewone films afspelen, youtube, en spotify geven ook geen problemen.
- AC brotherhood heb ik niet op steam, de andere AC's wel, maakt op zich geen verschil uit of steam/uplay o.i.d. al dan niet actief is.
- Mijn vraag:
Zijn er mensen die iets gelijkaardigs gehad hebben, al dan niet met oplossing?
Wat kan ik nog proberen?
...
[ Voor 6% gewijzigd door IceTeaGX op 11-05-2014 00:20 ]