zoals titel al aangeeft. ik heb 2 noctua NF-A14 PWM fans gekocht voor mijn nieuwe PC.
alles aangesloten volgens het boekje(ik heb een GIGABYTE z87 OC Force). bij opstarten spinnen de fans voor heel even en dan vallen ze vervolgens uit en blijven ze een beetje ''twitchen''. ik heb speedfan geprobeerd maar daarmee heb ik maximaal 1 fan aan de praat mee gekregen(de 2de detecteert het programmatje niet eens?
) daarna heb ik in de UEFI gekeken en daar zitten een paar controls. maar het enige wat echt wat doet is full speed(maar dan draaien ze op voortdurend op volle snelheid, das wel een beetje overkill lol). de andere opties werken maar half. want de ene keer werkt er een maar de andere niet, en soms werken ze allebei niet. zoektochten op internet hebben helaas niks opgeleverd. en tweakers is mijn laatste hoop.
mocht er nog meer info nodig zijn laat het gerust weten.
Hoop dat een knappe kop hier op tweakers mijn euvel kan oplossen
Carlos
alles aangesloten volgens het boekje(ik heb een GIGABYTE z87 OC Force). bij opstarten spinnen de fans voor heel even en dan vallen ze vervolgens uit en blijven ze een beetje ''twitchen''. ik heb speedfan geprobeerd maar daarmee heb ik maximaal 1 fan aan de praat mee gekregen(de 2de detecteert het programmatje niet eens?
mocht er nog meer info nodig zijn laat het gerust weten.
Hoop dat een knappe kop hier op tweakers mijn euvel kan oplossen
Carlos