Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RJ11/RJ12 over lichtnet (220v) i.p.v. RJ45

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 19:52

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik zoek een oplossing voor het volgende:
Een ventilatie-unit heeft een 4-standen schakelaar, deze worden met elkaar verbonden via een telefoonkabel (RJ11/RJ12 aansluiting). De unit staat op de 3e verdieping, de schakelaar op de begane grond. Is het mogelijk om deze verbinding op te zetten met zo'n LAN over 220v stekker/stopcontact (zie hieronder)? Van RJ45 naar RJ11 lijkt me geen probleem als je de juiste kleuren op elkaar aansluit. Dat zou me nl. een hoop boorwerk schelen.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/200d7i8.jpg

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nee. Deze kastjes zijn niet zomaar in staat om 1 op 1 de kabel te vervangen. De kastjes werken alleen voor ethernet, net als een switch o.i.d. Van dit signaal zullen ze weinig kunnen maken.

Zijn er geen draadloze bediendeeltjes voor je mv-box?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Dat is een goede vraag, was ik nog niet op gekomen. Het bestaat inderdaad zie ik hier, maar heeft slechts 2 standen en is wel erg prijzig @ €276,75 :X

Iemand nog een ander idee?

[ Voor 24% gewijzigd door PaPa op 10-05-2014 20:16 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Zou een 'DECT Wireless Phone Line Extender' kunnen werken?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Nee, ook dat gaat niet werken.
Heb je de gebruikelijke mechanische ventilatie?
Ik heb voor iets meer dan 200 euro laatst mijn mechanische ventilatie vervangen door een nieuwer zuiniger type. Voor dat geld zat er ook een draadloze schakelaar bij.

If it ain't broken, tweak it!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik heb een WTW-unit (warmteterugwinning) van Brink, zoiets als deze. Heb je een draadloze RJ11/12 schakelaar bij jouw systeem?

• FatalError
Nee, bij mij zit de draadloze ontvanger ingebouwd in de ventilator.
Ik zie wel dat de draadloze schakelaar voor jouw systeem voor net geen 230 euro te krijgen is bij http://www.ventilatieland...r-4-standen-met-ontvanger. Maar het blijft erg veel geld.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Mja, wel 4 standen maar inderdaad erg prijzig. Ik zie 'm hier voor €182,20 maar dan nog :/

Ik houd me aanbevolen voor een iets minder kostbare oplossing. Er moet toch iets zijn dat een analoog signaal omzet naar digitaal en dan weer terug?

• FatalError
Tjah.. wat voor signaal is het precies?
Ik gok: 1 draad is voor de + (zo ja, welke spanning?) en de andere 3 zijn voor de afzonderlijke standen.
Maar wie weet is het wel een slim (digitaal) protocol. Bijvoorbeeld een slim bussysteem als 1-wire of i2c.
Als je dat al weet kom je al een stuk verder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik eerst een kijken of je geen draadloze bediening(sunit) voor je ventilator box kan kopen ...

welke heb je ?
ow spuit 11 ....

Ok, heb je al gezocht naar loze leidingen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 10-05-2014 21:56 ]

Iperf

• PaPa

PaPa

Topicstarter
FatalError schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:39:
Tjah.. wat voor signaal is het precies?
Ik gok: 1 draad is voor de + (zo ja, welke spanning?) en de andere 3 zijn voor de afzonderlijke standen.
Maar wie weet is het wel een slim (digitaal) protocol. Bijvoorbeeld een slim bussysteem als 1-wire of i2c.
Als je dat al weet kom je al een stuk verder.
Ik heb geen idee, maar misschien is dat op te maken uit het electrisch schema (paragraaf 9.1, pagina 34 en verder)? Het gaat om een Renovent Medium.
fish schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:53:
[...]

Ok, heb je al gezocht naar loze leidingen ?
Er loopt een leiding van de vorige installatie met 5 draden. 2x zwart die ongebruikt zijn (ik denk voor het aansturen van de vorige fan) 1x pos, 1x neg en 1x aarde, die wel in gebruik zijn.

Ik lees in de handleiding "Het is ook mogelijk een laagspannings-standenschakelaar aan te sluiten in combinatie met een perilexaansluiting waarbij ook een standenschakelaar wordt toegepast. De instelling volgens de laagspannings-standenschakelaar is dan bepalend. Voor aansluiting van een perilex zie paragraaf 9.1."

Uit paragraaf 9.1 (schema's op pagina 34 en verder) maak ik op dat je met 3 draden de 3 standen schakelaar kan aansluiten (is 4 standen volgens mij want 3 standen en uit). Als ik de 2 zwarte draden gebruik en de aarde, dan heb ik 3 draden om aan te sturen, toch?

De achterzijde van de 4-standenschakelaar die ik heb ziet er zo uit:
Pic 1
Pic 2
Er is blijkbaar ook een 3-standenschakelaar, die heeft geen 0.

[ Voor 6% gewijzigd door PaPa op 10-05-2014 23:16 ]

Pagina: 1