Dag iedereen,
Een paar maanden terug stelde ik al wat vragen omtrent het aanschaffen van een nieuwe videokaart. Deze vragen werden met veel hulp en raad beantwoord; ik heb namelijk besloten een R9 290 videokaart te kopen. In het topic dat ik toen opende werd mij verzekerd genoeg watt te hebben voor een aftermarket versie van de kaart.
Nu is mijn oog gevallen op de Sapphire R9 290 OC Vapor-X TRI-X 4 GB GDDR5. Deze sluit compleet aan bij mijn wensen, maar de vraag die blijf is of mijn huidige PSU (XFX Pro 550w) goed genoeg is voor deze videokaart. In deze review werd namelijk gezegd dat de kaart ongeveer 240 watt gebruikt tijdens het gamen.
Wat denken jullie, is mijn PSU nog goed genoeg voor deze videokaart?
Huidige pc-componenten
MOBO: Asrock B75-Pro3-M
CPU: Intel Quad Core Ci5 3350 3.1 GHz
CPU-koeler: Cooler Master Hyper 412s
RAM: 8GB
PSU: XFX Pro 550w
GPU: AMD Radeon Club3D RoyalQueen HD7850
SSD: 128GB (voor OS en programma's)
HDD: 2TB (voor data en merendeel aan games)
Case: Fractal Define R4
Alvast bedankt voor het lezen en reageren : )
Een paar maanden terug stelde ik al wat vragen omtrent het aanschaffen van een nieuwe videokaart. Deze vragen werden met veel hulp en raad beantwoord; ik heb namelijk besloten een R9 290 videokaart te kopen. In het topic dat ik toen opende werd mij verzekerd genoeg watt te hebben voor een aftermarket versie van de kaart.
Nu is mijn oog gevallen op de Sapphire R9 290 OC Vapor-X TRI-X 4 GB GDDR5. Deze sluit compleet aan bij mijn wensen, maar de vraag die blijf is of mijn huidige PSU (XFX Pro 550w) goed genoeg is voor deze videokaart. In deze review werd namelijk gezegd dat de kaart ongeveer 240 watt gebruikt tijdens het gamen.
Wat denken jullie, is mijn PSU nog goed genoeg voor deze videokaart?
Huidige pc-componenten
MOBO: Asrock B75-Pro3-M
CPU: Intel Quad Core Ci5 3350 3.1 GHz
CPU-koeler: Cooler Master Hyper 412s
RAM: 8GB
PSU: XFX Pro 550w
GPU: AMD Radeon Club3D RoyalQueen HD7850
SSD: 128GB (voor OS en programma's)
HDD: 2TB (voor data en merendeel aan games)
Case: Fractal Define R4
Alvast bedankt voor het lezen en reageren : )
&