Windcentrale + Zonnepanelen kan dit samen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32
Heb momenteel 7 winddelen van de Windcentrale. Hiermee voorzie ik 100% in mijn eigen energie.
Deze opgewekte energie wordt met de jaarrekening verrekend de hoeveelheid is afgenomen van Greenchoice.

Dit is dus geen salderen want je betaald over de afgenomen energie gewoon energie belasting. Terwijl je voor de opgewekte ernergie maar iets van 0,06 per kWh krijgt. Dit allemaal omdat de windmolen niet in de postcoderoos bevind. Kortom elk jaar moet ik nog flink bijbetalen.

De vraag is dus of ik zonnepanelen erbij kan nemen om zo wel te kunnen salderen. Zat zelf te denken aan rond de 1800 Wp.

Iemand hier ervaring mee? Of gaat er dan iemand piepen? Het antwoord van Greenchoice was dat het belasting technisch niet voordelig was. Maar zonde een motivatie.

Iemand?

Let the sunshine in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
Waarom zou dit niet kunnen? Energiemaatschappij is gewoon verplicht te salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew2300
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 13:47

matthew2300

What you see, is what you get

Het klopt dat je voor de opgewekte stroom van de windcentrale rond de € 0.06 per kWh krijgt.
Het salderen van de windcentrale moet je niet al te letterlijk nemen. Het is alleen het salderen van de opgewekte energie. De bijkomende kosten van belasting etc. mag je alsnog betalen. Ik woon in een appartementencomplex en zijn van plan het dak vol te gaan leggen met zonnepanelen. De opbrengst daarvan komt achter de meter binnen.(slimme meter 1 voor levering, 1 voor terug levering verschil is verbruik) Over jeigen opgewekte stroom betaal je geen belasting en dán zet het zoden aan de dijk. Dan sta je 1 op 1 te salderen is € 0,23 per kWh i.p.v. € 0,06. Kortom ik zeg doen!

Volvo for life, Philips for ever