Monitor setup 2 schermen of 1 grote?

Pagina: 1
Acties:

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo Allen,

Op dit moment heb ik de volgende setup:

Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 25 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASRock H77 Pro4/MVP (CPUSocket) 31 °C
Grafisch
Acer X243W (1920x1200@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (ASRock)
1024MBATI AMD Radeon HD 7700 Series (Microsoft Corporation - WDDM v1.3)
Monitor 1x Acer X243w

Ik ben niet veeleisend in de hardware maar ik bemerk dat ik ruimte tekort kom op mijn scherm. Ik werk veel met webshops & sites en daarvoor heb ik graag aan één kan de live omgeving die ik kan F5'en en aan de andere kant de werkomgeving. Daarnaast werk ik veel met excel/csv bestanden die ik doe omzetten en inladen in databases. Liefst via één of twee RDPs die ik dan open heb staan.

Aanvullend mag ik graag zo nu en dan een game spelen. Ik ben tevreden met mid range graphics.

Een tweede scherm kopen leek de makkelijkste oplossing maar mijn oude monitor die Acer X243w is niet meer verkrijgbaar en ik kijk het liefst wel tegen twee de zelfde schermen aan dus kom ik aan twee nieuwe. Of zal werken met één grote (30 inch?) makkelijk zijn? In win 8.1 werkt dat best prettig de snap mode.. of hoe ze het ook noemen.

Wie heeft hier ideeën over? :)

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb zelf een LED tv scherm gekocht met een lage (voor zover mogelijk) latency. Heb nu de toshiba 32 inch M6363. Had eerst m'n twijfels over het gebruik hiervan want ik kom van een 24 inch 2ms Iiyama. Tot nu toe bevalt het zeer goed. De grootte went wel heel snel. De eerste dag heb je zoiets van....shiiiit. Nu zou
ik niet anders meer willen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
mike30 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:57:
Heb nu de toshiba 32 inch M6363. Had eerst m'n twijfels over het gebruik hiervan want ik kom van een 24 inch 2ms Iiyama.
Begrijp niet helemaal wat je hier mee wilt zeggen.. een groter scherm wil niet zeggen dat er meer op past.. het huidige scherm van TS heeft een hogere resolutie dan jouw HD tv.

@TS, aangezien je al 1920x1200 hebt kun er natuurlijk prima een naast zetten (ik werk ook zo 24" 1920x1200 en daarnaast een 22" 1680x1050) voor je tools e.d. maar als ik nu de keuze zou hebben zou ik zeker naar een grotere met WQHD gaan maar waarschijnlijk ook weer een 2e monitor er naast.
Hét grote voordeel is dat je geen last hebt van focus steel e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2014 00:05 ]

• mike30
Ik wil hier mee zeggen dat een eventueel groter scherm wat geen officieel computerscherm is dat daar best mee gegamed kan worden.
Hij was aan het twijfelen voor een klein scherm of een groot scherm. Dus ik geef m'n bevindingen van m'n grote scherm. Was ook niet de bedoeling om te zeggen dat er meer op past. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik deze gewoon allround gebruik. Dus video's bekijken en normaal office gebruik en games.

TS zegt dat hij niet veeleisend is...dus dacht waarom geen full hd scherm. Moet wel zeggen dat met deze tv icm met m'n huidige videokaarten is ik een wat aparte res moet gebruiken 1824x1026 omdat het anders niet schermvullend is.

[ Voor 21% gewijzigd door mike30 op 11-05-2014 00:21 ]

• laue
mike30 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:09:
Ik wil hier mee zeggen dat een eventueel groter scherm wat geen officieel computerscherm is dat daar best mee gegamed kan worden.
Hij was aan het twijfelen voor een klein scherm of een groot scherm. Dus ik geef m'n bevindingen van m'n grote scherm. Was ook niet de bedoeling om te zeggen dat er meer op past. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik deze gewoon allround gebruik. Dus video's bekijken en normaal office gebruik en games.

TS zegt dat hij niet veeleisend is...dus dacht waarom geen full hd scherm. Moet wel zeggen dat met deze tv icm met m'n huidige videokaarten is ik een wat aparte res moet gebruiken 1824x1026 omdat het anders niet schermvullend is.
Welke soort games speel je? ik kan mij haast niet voorstellen dat dit werkt op een TV. Op moment speel ik een beetje Diablo III, Splinter cell. Geen grafische wonders of snelle fps vereist. Misschien dat als de nieuwe Unreal Tournament uit komt dat de hardcore gamer weer in mij naar boven komt :Y)

• mike30
Ik speel ook reaper of souls en battlefield 3 & 4. Sta met bf4 altijd wel in de top 4 zeg maar.
Moet zeggen dat ik ook dacht dat het niet ging werken maar merk weinig verschil. Geen ghosting en van de inputlag merk ik weinig tot niets.

Heb wel gezocht naar eentv met een goed paneel. Had eerst een 32 inch samsung de 5300 geloof ik. Daar viel niet mee te spelen en heb ik dus terug gebracht en deze genomen. De Samsung was toen 280 euro en de Toshiba kocht ik voor 365 euro. Goede deal achteraf want ze waren overal rond de 650 euro.

[ Voor 38% gewijzigd door mike30 op 11-05-2014 20:34 ]

• laue
LG 32LA6208 Zwart of een 400hz versie: LG 32LA6608 Zwart

Sony KDL-32W705B Zwart is ook een mooi ding.

het is natuurlijk het proberen waard. :7

• mike30
Zou wel voor meer hz gaan. Ik heb een gaming modus op die toshiba, zal die lg ook wel hebben. Die locked het aantal hz op 60 voor een vloeiender beeld. Beeld word er wel iets kleiner van viel me op.
Bij mij tenminste. Het is me prima bevallen, zou echt niet meer terug willen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overstappen naar fullHD zou ik niet doen, zeker niet als je nu van een 1920x1200 monitor afkomt.

Multimonitor werkt prettiger dan een enkele grote monitor vind ik zelf. Ik heb hier een 30" 2560x1600 staan, en dat werkt geweldig lekker.... maar toch heb ik er nog een 20" 1600x1200 monitor naast staan voor secundaire dingen, omdat ik dat gewoon handiger vind werken.

Verwijderd

TERW_DAN schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:14:
Multimonitor werkt prettiger dan een enkele grote monitor vind ik zelf. Ik heb hier een 30" 2560x1600 staan, en dat werkt geweldig lekker.... maar toch heb ik er nog een 20" 1600x1200 monitor naast staan voor secundaire dingen, omdat ik dat gewoon handiger vind werken.
Kun je ook aangegeven wat voor jou dan de nadelen zijn van een enkele grote monitor en waarom je liever multimonitor werkt? Misschien zijn het wel dingen waar ik nog niet aan gedacht had.
Overigens werk je toch best wel met een grote monitor (30" is niet klein.

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-01 15:08
Voor coden is twee monitoren handiger. Bron: persoonlijke ervaring.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Meer inch ≠ meer ruimte

Hogere resolutie = meer ruimte

Neem er gewoon een 2de scherm bij.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Ik heb nu 3 schermen, en het grote nadeel is dat je nooit meer zonder wil. En het went zó snel... Als je dan eens op een PC met een enkel scherm moet werken voel je je 'computergehandicapt' en merk je dat je productiviteit ook fors minder is dan op je eigen desktop. Begin er dus nooit aan...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 01:17 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13

D4NG3R

kiwi

:)

Ik raad zelf een 2e scherm aan, bij een multimonitor setup heb ik persoonlijk veel meer het gevoel dat ik overzicht heb.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Kun je ook aangegeven wat voor jou dan de nadelen zijn van een enkele grote monitor en waarom je liever multimonitor werkt? Misschien zijn het wel dingen waar ik nog niet aan gedacht had.
Overigens werk je toch best wel met een grote monitor (30" is niet klein.
Met 2 monitoren kun je makkelijker een tweedeling maken in je werk. Op die 20" heb ik spul staan dat ik wel altijd in beeld wil hebben (of iig bij de hand), zoals bijvoorbeeld e-mail, of een excelsheet met data, maar die ik niet continu gebruik.

Ook vind ik het veel handiger om een mediaplayer fullscreen te draaien op de 2e monitor om zo bij het browsen of gamen nog een serie oid te kunnen kijken.

Al dit soort dingen kun je op zich ook op 1 monitor, maar een 2e is gewoon veel makkelijker in gebruik.

Toen ik die 30" kocht heb ik lang met single monitor gewerkt (kwam van 2x 20" af), maar een monitor erbij is voor bovenstaande situatie toch handiger.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-01 17:28
Puur voor werk: 2 schermen, 2e scherm full hd of groter, want dat hebben de meeste gebruikers van je klanten zullen daarop zitten, tenzij je specifiek voor kleinere schermen aan het dev-en bent.

Ik heb op m'n werk 2x 24" 1920x1200 en vind het perfect. Presets op browsers met standaard resoluties, dev programma's op 1/1,5 scherm, maar nog steeds het gevoel dat ik meer nodig heb :D
Thuis gegaan voor 2x 27" 1440p, das heel fijn, maar wel zo veel duurder, zeker als je er nog lekker op wilt gamen..

• laue
Valt me op dat niemand het een probleem vind om met twee verschillende merk/type/grootte te werken.

of ben ik zo autistisch dat ik perse twee dezelfde type schermen wil. :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt er ook een beetje aan hoe je ermee wilt werken. Ik heb aan mijn andere PC 2x 20" 1680x1050 hangen, dat zijn wel dezelfde schermen, en dat werkt fijn als je beide schermen evenveel gebruikt. Ik gebruik mijn 2e scherm echt als secundair scherm, dus daar boeit het me niet zo heel veel dat die een andere resolutie en verhouidng heeft.
Pagina: 1