Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP 15-r020nd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De HP 15-r020nd notebook pc (ENERGY STAR) (G9D51EA) voor €329 laat zich door hp.nl omschrijven als:
Deze gunstig geprijsde HP notebook biedt de functionaliteit die u nodig heeft en de betrouwbaarheid die u verwacht. Webchats verlopen soepel op het schitterende HD-scherm en dankzij het compacte design en beveiligingskenmerken die uw data beschermen kunt u de notebook gemakkelijk meenemen.
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/4/8/8/9200000026768843.jpg

Specificaties:
- Intel® Celeron® N2815 met Intel HD Graphics (1,86 GHz, 1 MB cache, 2 cores)
- 4 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM (1 x 4 GB)
- 500-GB 5400-rpm SATA
- Intel HD grafisch systeem
- 39,6-cm (15,6-inch) diagonaal HD BrightView LED-backlit (1366 x 768)
- SuperMulti dvd-brander
- Geïntegreerd 10/100Base-T Ethernet LAN
- 1 HDMI
- 1 hoofdtelefoon/microfoon combo
- 2 USB 2.0
- 1 USB 3.0
- 1 RJ-45
- 802.11b/g/n (1 x 1)
- gewicht: 2,23 kg
- batterij: 4-cels (41-Watt/u) lithium-ion
- Windows 8.1 64

De vraagstelling: is in dit geval goedkoop duurkoop?

Doel: studiedoeleinden (standaard internet-, office-werk). Belangrijke eisen zijn prijs (zo goedkoop mogelijk, max. €350), gewicht (hoe lichter hoe beter, iig <2.5kg), comfort (vandaar is netbook geen optie) en duurzaamheid (moet het liefst wel 4+ jaar meegaan).

Alternatieven: in deze prijscategorie kom je snel op een Chromebook, maar of dit dezelfde comfort/mogelijkheden biedt, is natuurlijk persoonlijk. Voorkeur gaat uit naar Windows 8 laptop.

Downsides: 100Mbit LAN (al wordt 99% van de tijd Wifi gebruikt), geen SSD (is dat überhaupt een optie voor deze prijsklasse?). Is de kwaliteit van dit scherm goed? Ik kan er niets over vinden. Sowieso geen review van deze notebook te vinden :|

Verwijderd

Persoonlijk zou ik HP laptops links laten liggen en eens kijken wat Lenovo te bieden heeft.

Verwijderd

Tsja .. ik heb het ook niet zo op de (goedkope) HP's, maar goed ... voor jouw budget heb je gewoon weinig keuze. Misschien een optie om naar 2dehands laptops te kijken?

SSD is trouwens nauwelijks/geen optie in deze prijsklasse en de kwaliteit van het scherm .. tsja wat verwacht je zelf van een laptop die maximaal 350,- mag kosten? Voor het standaard internetten en office werk zal hij wel voldoen, veel meer hoef je er ook niet van te verwachten ben ik bang.

Verwijderd

Volgens mij is er niet per se iets mis met HP. Je moet zelf kijken naar de kwaliteit van de notebook. Sommige HP's voelen namelijk helemaal niet zo plastic achtig aan en beschikken over een goed toetsenbord. Bij Wehkamp hadden ze laatst ook een rijtje met notebooks voor 299 euro. Verder als ik mensen het hoor hebben over de kwaliteit van het scherm tja, zelfs in 400 euro 15" inch notebooks zit een matige kwaliteit, zie die Lenovo. Eigenlijk zijn bijna alle 15" inch schermen die non-IPS en non-1080p zijn niet al te goed.

Ik zou zelf wat meer uitgeven. Je wilt een laptop die lang meegaat, maar zou dan nu zo'n beetje de langzaamste processor nemen. Verder als je een duurdere neemt kun je er ook eentje nemen die lichter is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een duidelijk antwoord op de vraag: in dit geval is goedkoop duurkoop. Tweedehands is geen optie, want daar wordt al jaren op gewerkt en tijd voor een (eigen) nieuwe laptop.

Vanaf welke prijsklasse beginnen de schermen en degelijkheid een aantrekkelijke prijs/kwaliteit op te leveren?

Moet ik dan aan iets als de Lenovo ThinkPad Edge E335 voor €450 denken?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 14:04 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Ik denk dat de Lenovo B590 in deze prijsklasse nog steeds een van de beste kopen is (hij is al meerdere malen verkozen tot beste budget laptop in de BBG).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Streup schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:34:
Ik denk dat de Lenovo B590 in deze prijsklasse nog steeds een van de beste kopen is (hij is al meerdere malen verkozen tot beste budget laptop in de BBG).
Puur specificatie-wise zie ik alleen een duidelijk verschil in processor met de HP15-r020nd. 5400rpm hdd en geen hd-scherm. Ongetwijfeld kwalitatief een stuk beter/betrouwbaarder dan de HP, maar of dat nou de extra €70 waard is? Waarschijnlijk wel ;)

Verwijderd

Hier al jaren prima ervaring met HP, misschien is dit iets voor je?

http://www.wehkamp.nl/ele...tops-Laptops%2f_%2fN-1bxc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:14:
Hier al jaren prima ervaring met HP, misschien is dit iets voor je?

http://www.wehkamp.nl/ele...tops-Laptops%2f_%2fN-1bxc
Wat is precies het verschil met degene in deze thread? AMD ipv Intel? Ik zie dat de Celeron N2815 het beter doet dan de AMD E1-2100. De videokaart maakt me eigenlijk niks uit (wordt toch geen 3D-gaming op gedaan). Dus €46 goedkoper voor een AMD-iets-slechter-presterende-variant?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 15:25 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:08:
[...]

Puur specificatie-wise zie ik alleen een duidelijk verschil in processor met de HP15-r020nd. 5400rpm hdd en geen hd-scherm. Ongetwijfeld kwalitatief een stuk beter/betrouwbaarder dan de HP, maar of dat nou de extra €70 waard is? Waarschijnlijk wel ;)
De Lenovo heeft zich bewezen en dat vind ik belangrijk als je een laptop aanschaft. Als je bv de eigenschappen leest in de bbg van oktober staat daar dat de CPU verrassend snel is, maar dat was alweer een half jaar geleden. Tov de HP weet ik niet zo goed hoe die zich verhouden. Persoonlijk zou ik die €70 zeker uitgeven.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Streup schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:08:
[...]
De Lenovo heeft zich bewezen en dat vind ik belangrijk als je een laptop aanschaft. Als je bv de eigenschappen leest in de bbg van oktober staat daar dat de CPU verrassend snel is, maar dat was alweer een half jaar geleden. Tov de HP weet ik niet zo goed hoe die zich verhouden. Persoonlijk zou ik die €70 zeker uitgeven.
Ja die CPU van de Lenovo scored beduidend beter dan de Intel/AMD varianten in de HP's. Is dan ook 35W (in tegenstelling tot 7.5W en 9W). Misschien is €400 toch wel het minimum voor een degelijke/duurzame laptop.

Verwijderd

Voor de beste prijs/performance verhouding moet je kijken naar deze Lenovo met i3: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3BMH) of deze i5 van Acer: pricewatch: Acer Aspire V3-471-53234G50Makk

Als gewicht en accuduur belangrijk zijn kom je toch snel uit bij de U-varianten van de Pentium en Celeron. Die presteren echter nog altijd beter dan die Celeron N en AMD E1.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een update in deze zoektocht. Het budget is intussen opgeschroefd naar €400-450 en de wens richt zich meer en meer op gewicht (liefst <1,5kg) en accuduur. Intel i3 is natuurlijk mooi, maar bestaat dit in een 11,13 of 14 inch laptop?

Het oog is nu gevallen op de ASUS NB R509CA-XX178H, maar helaas wordt hier niet positief gesproken over de Celeron 1007U. Ze raden de laptop zelfs af vanwege de slechte prestaties van deze Celeron 1007U ;(

Of de Asus X200CA-CT179H: een 11,6" Asus met Intel I3 voor maar €399,-?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 12:22 ]

Pagina: 1