Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mwijffelaars
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb nu een Creative 5.1 inspire 6700 (specs) bij mijn home cinema pc in de woonkamer. Vooral met wat lager volume komt het geluid niet zo goed uit de verf.

Ik wil graag met 5.1 speakers upgraden naar iets beters dan mijn Creative set, maar er zijn nogal veel mogelijkheden... :) en ik vraag me af of ze echt een verbetering zijn.

Optie 1: Receiver + 5.1 speaker set
- Extra apparaat met onnodige opties (video, codecs decoden, onnodige connectoren)
- Geen idee welke ik moet nemen (heb denk ik liefst 2-weg front speakers)
+ Beter geluid?
+ Later beter uitbreedbaar?

Optie 2: Logitech z906
+ Receiver zit in subwoofer verwerkt
+ Goed geluid voor weinig geld?
- Lelijke speakers

Ik ben bereid iets van 200 tot 600 euro uit te geven aan een nieuwe set.

Ondertussen heb ik het idee dat goede front speakers (2-weg boekenplank speakers) een stuk betere ervaring zouden moeten geven dan de kleine satellietjes van bv. z906.
Zou ik later de z906 kunnen vervangen door betere boekenplank speakers, zodat het er mooier uit ziet en beter klinkt?

Wat zijn jullie adviezen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT en feli met je eerste eigen topic :)

Eerste advies: even goed kijken waar je een topic neerzet. Consumentenelektronica Aankoopadvies bestaat niet voor niks ;)

Inhoudelijk: ik zou altijd voor optie 1 gaan. Een PC setje is niet voor niks een PC setje namelijk ;)
Met 600 euro kun je best iets leuks doen, en later nog verder upgraden als je wilt.
Zelf zou ik als fronts altijd voor vloerstaanders gaan. Die hebben meer volume, kunnen daardoor lager, en dan kun je zelf bepalen of een subwoofer nog nodig is. Ik heb zelf wel een sub bijgekocht, maar met name voor bij films. Geeft toch dat beetje extra.
Bij bookshelves ga je sowieso laag missen. Je huidige sub gaat in het laag tot 40Hz. Dat redden de meeste bookshelves niet, dus dan zou je alsnog een sub nodig hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zelfde advies als hierboven.

qua versterker zou je ook nog naar 2e hands kunnen kijken en het is voornamelijk zaak om een lekker dikke versterker te hebben. Dat merk je namelijk echt in geluid en bij mij was het ook in surroundplaatsing.
Neemt niet weg dat er dan wel een beetje kwaliteit aan boxen moet zijn.

Nukezone FTW

• The Eagle

The Eagle

Bij correct heb je Klipsch F10 voor 100 euro per stuk. C10 (99) of C20 (139)als center erbij (op je center zeker niet bezuinigen) en dan B3's (69 stuk) als rears. Das heel veel bang for buck, kan een Logitech set echt niet aan tippen :)
Das al 440 euro aan speakers, dat weet ik, maar die maken meer uit voor je weergavekwaliteit dan een receiver of versterker. Die laatste kun je idd ook 2e hands kopen, dan red je het qua budget ook wel.

Alternatief: rears later kopen en je huidige rears inzetten. Gebruik je toch alleen bij films,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• mwijffelaars
Ah, ik zie dat ik het op de verkeerde plek had gepost!
Bedankt voor de tips zover. Receiver + losse speakers is dus beter.

Ik heb een breed tv meubel, dus ik zou liever geen staande speakers willen. Zouden 2 goede front speakers ongeveer hetzelfde op kunnen leveren als 2 staande?
Ik vond de http://tweakers.net/price...li-zensor-3-20-(wit).html er iig goed uit zien, maar wellicht zijn die zelfs minder dan de Klipsch B3.

Of zijn er goede 5.1 sets zonder staande speakers, die jullie zouden aanraden?

• mwijffelaars
Na weer behoorlijk googlen, volgende set samengesteld:

Optie:
Energy Take Classic 5.1 met Denon AVR-X500

+ Later uit te breiden met betere front speakers (itt tot mijn huidge creative set)
+ Energy Take schijnt een goede 5.1 set te zijn met 2-weg speakers
- Energy Take is alleen te koop in US (~270 euro)

Is dit een echte verbetering tov de Inspire 6700 die ik nu heb?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Ja.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The Eagle

The Eagle

Zeker wel een verbetering, alleen zul je als je vanuit de US importeert ook invoer- en verzendkosten moeten betalen. En het zou me niks verbazen als ze niet naar de EU versturen.

Overigens zijn zowel Jamo, Energy als Klipsch van de Klipsch group. Importeur is Correct in Rotterdam. Die leveren ook Energy dus :)
Dat gezegd hebbend: rij een keer naar correct, leg voor wat je wilt en voor welk budget en ga luisteren. Ze kunnen daar heel veel doen, meer dan op de site staat. Maar doe jezelf een lol: koop GEEN alles in 1 setje.

Pagina: 1