Ik heb nu een Creative 5.1 inspire 6700 (specs) bij mijn home cinema pc in de woonkamer. Vooral met wat lager volume komt het geluid niet zo goed uit de verf.
Ik wil graag met 5.1 speakers upgraden naar iets beters dan mijn Creative set, maar er zijn nogal veel mogelijkheden...
en ik vraag me af of ze echt een verbetering zijn.
Optie 1: Receiver + 5.1 speaker set
- Extra apparaat met onnodige opties (video, codecs decoden, onnodige connectoren)
- Geen idee welke ik moet nemen (heb denk ik liefst 2-weg front speakers)
+ Beter geluid?
+ Later beter uitbreedbaar?
Optie 2: Logitech z906
+ Receiver zit in subwoofer verwerkt
+ Goed geluid voor weinig geld?
- Lelijke speakers
Ik ben bereid iets van 200 tot 600 euro uit te geven aan een nieuwe set.
Ondertussen heb ik het idee dat goede front speakers (2-weg boekenplank speakers) een stuk betere ervaring zouden moeten geven dan de kleine satellietjes van bv. z906.
Zou ik later de z906 kunnen vervangen door betere boekenplank speakers, zodat het er mooier uit ziet en beter klinkt?
Wat zijn jullie adviezen?
Ik wil graag met 5.1 speakers upgraden naar iets beters dan mijn Creative set, maar er zijn nogal veel mogelijkheden...
Optie 1: Receiver + 5.1 speaker set
- Extra apparaat met onnodige opties (video, codecs decoden, onnodige connectoren)
- Geen idee welke ik moet nemen (heb denk ik liefst 2-weg front speakers)
+ Beter geluid?
+ Later beter uitbreedbaar?
Optie 2: Logitech z906
+ Receiver zit in subwoofer verwerkt
+ Goed geluid voor weinig geld?
- Lelijke speakers
Ik ben bereid iets van 200 tot 600 euro uit te geven aan een nieuwe set.
Ondertussen heb ik het idee dat goede front speakers (2-weg boekenplank speakers) een stuk betere ervaring zouden moeten geven dan de kleine satellietjes van bv. z906.
Zou ik later de z906 kunnen vervangen door betere boekenplank speakers, zodat het er mooier uit ziet en beter klinkt?
Wat zijn jullie adviezen?