Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerderen apparaten onder een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:38
Beste Tweakers.

Ik heb een probleem wij hebben een vrij groot huis en het wifi signaal kan niet overal komen.
Dus hebben wij twee routers een van de Ziggo en een Cisco.
Maar in mijn bed is het heel lastig want daar ontvang ik ze allebei net.
Ik haal over beiden 4mb/s nu zou ik beiden onder een netwerk laten werken zodat ze de snelheid kunnen bundelen.
Ik heb op internet gezocht maar kan niks vinden.
En ik zou mijn pc het signaal het mijn pc ook graag door willen sturen onder dat netwerk.
Alle apparaten zijn met een ethernetkabel aangesloten.
Mischien kan deze tekening helpen bij het begrijpen.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6SWWTEMH.jpg

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Volgensmij snap jij wireless niet helemaal.
Je kan wel 2 routers onder hetzelfde SSID laten werken, maar hiermee 'bundelen' ze hun kracht niet. Je telefoon/laptop/apparaat zal de router kiezen met het sterkste signaal.

Kun je je vraag even duidelijk stellen? Ik begrijp er nauwelijks iets van. Als je je wireless bereik wilt vergroten dan moet je gewoon een extra AP neerzetten

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Matthijz98
Mijn doel is om te zorgen dat het wifi in huis sneller word.
En dit hoopte ik te bereiken door ze samen te voegen.
Maar dit is dus kennelijk niet mogelijk.
Maar als ik bij netwerken het zelfde SSID geeft moet het wachtwoord dan ook het zelfde zijn.
Ik heb namelijk wel eens een wifi repeater gehad en die deed wel zo iets.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

WIFI samenvoegen gaat je niet lukken, zeker niet op een manier dat je er iets aan hebt.
Als je beide netwerken het zelfde SSID geeft moet je ze inderdaad ook hetzelfde wachtwoord geven.

Je opties zijn:
- een andere kanaal gebruiken
- de AP's verplaatsen
- grotere antennes
- meer APs

Een andere kanaal gebruiken kan veel verschil maken als er andere wifi-netwerken in de buurt zijn die jouw netwerk storen.
AccessPoints verplaatsen, al is het maar een halve meter, kun je makkelijk testen. Als er grote metalen of electrische voorwerpen in de buurt zijn (verwarming, wasmachine, magnetron) is dat vaak de moeite waard. Zorg ook dat je APs rechtop staan, zoals ze zijn ontworpen. De meeste APs zenden het signaal plat uit (en dus niet even sterk in alle richtingen).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

*knip* CAPSLOCK2000 was me voor

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Matthijz98
Heel heel erg bedankt dit verzacht de pijn een beetje.
Nog een klein dingetje is er een makkelijke manier om mijn pc als router te gebruiken.
Deze is met een ethernet kabel verbonden met het netwerk.
Het liefst een simpel non nonsens programma.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, dat kan met dispatch hotspot van connectify als ik me niet vergis. Of connectify zelf. Kijk maar even op hun website.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 11-05-2014 09:13 ]

Hoi!

Pagina: 1