SSD staat niet bij "hardeschijfstations"

Pagina: 1
Acties:

• ElroyW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Beste Tweakers,

Ik heb recent een nieuwe PC samengesteld. Naast de harde schijf heb ik ook een Crucial M500 2,5" 120GB geïnstalleerd. De hele PC werkt goed alleen zie ik de SSD niet terug in "hardeschijfstations" . Als ik naar schijfbeheer ga zie ik de schijf wel staan. De harde schijf is bij mij dan schijf 0 en de SSD wordt als schijf 1 beschreven en er staat "online" bij. Als ik dan bij de eigenschappen kijk staat er bij dat het apparaat correct werkt. Ook toen ik windows ging installeren werd mij gevraagd of ik hem op de harde schijf wilde installeren of op de SSD. Dus hij wordt dan wel herkend lijkt mij?

Wat doe ik nu fout dat ik de SSD niet terug zie bij hardeschijf stations? Zo kan ik er namelijk niks op opslaan en heb ik er niks aan.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

In schijfbeheer de schijf Initialiseren, formateren, stationsletter toekennen, ga zo door...
Want zolang de schijf niet weet wat voor een filesysteem hij heeft, kan er natuurlijk ook niks mee worden gedaan...

Maareh...
Je hebt een SSD...
Waarom staat daar je OS installatie niet op 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Swordlord op 10-05-2014 11:57 ]

• ElroyW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Bedankt, opgelost.

Ja heb het overwogen om OS erop te zetten. Maar ik wil het gebruiken voor backups voor mijn werk. Heb liever dat de OS dan elders staat. Wellicht dom.. maar ik prefereer dit. :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Een SSD koop je juist om je OS op te zetten. Voor back-ups kan je veel beter een HDD gebruiken: veel goedkoper...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Back ups kan je beter niet op je ssd zetten: het wordt namelijk dmv elektriche lading opgeslagen en daar kan sneller wat mis mee gaan.
Data op een harde schijf wordt fysiek opgeslagen en is dus veel betrouwbaarder. Als je bijv een back up maakt op een HDD en je legt hem 10 jaar in een kast, dan staan de data er nog steeds op. Doe je dat bij een ssd, dan ben je de data na een jaar kwijt (zonder stroom erop dus).

Dus je zit nu onbetrouwbaarder, en geen sekonde snelheidswinst, want alles gaat via windows en zijn HDD.
Het is dus niet alleen dom wat je doet, het heeft geen enkel nut, en het was zeer duur voor die kleine opslag ruimte die je er nu bij hebt.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 23:12
Idd wat tommiew aangeeft.
Dit is best wel dom om eerlijk te zijn, voor backup had je beter een normale HDD kunnen kopen veel goedkoper in prijs en grootte verhouding

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik wil je best een HDD in ruil van de SSD geven als je toch alleen maar dat met je SSD doet hoor...

Net zo goed voor backups en meer capaciteit :o

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 10-05-2014 12:20 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Swordlord schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:19:
Ik wil je best een HDD in ruil van de SSD geven als je toch alleen maar dat met je SSD doet hoor...

Net zo goed voor backups en meer capaciteit :o
Haha, ik wilde eigenlijk precies hetzelfde posten, maar ik was gisteren blijkbaar in een melige bui en had wat lollig/trollerig gereageerd ergens. Ik dacht, dat doe ik vandaag dan maar eens niet :) .
Pagina: 1