Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
Hoi tabletters,

Voor een project in een kampeerbus ben ik op zoek naar een geschikte tablet.
Ik heb zelf nog niet eerder de noodzaak gehad om een tablet te kopen (wel als cadeau voor anderen), maar ik ben zelf geen dagelijkse tabletgebruiker.

Het idee is om een portable multimediasysteem te creëren dat o.a. de volgende functionaliteit ondersteund:
-USB host functionaliteit tbv een grote hard disk met mediafiles en een externe soundcard voor opnemen van microfoons Roland Quad Capture
-Reguliere tablet functionaliteit zoals navigatie (heb al Navigon op mijn play store account staan van een oude android foon), spotify, misschien filmpjes afspelen
- Audio out naar een dedicated autoversterker (zou via die roland moeten kunnen)

Het is dus de bedoeling om een ministudio te maken om mee te kunnen opnemen. Het is musikaal allemaal spielerij, maar het lijkt me gewoon erg leuk om die opties te hebben.
We gaan er een maand of 2 tussenuit en dan is het leuk om alle vooruitgang te kunnen vastleggen.

Ik heb via headfi wel eens mensen voorbij zien komen met DAC's op een telefoon, dus het lijkt me dat het toevoegen van een externe geluidskaart ook mogelijk moet zijn.
De vraag is even of die Roland als zodanig herkend wordt en gebruikt kan worden. Dat is waarschijnlijk een kwestie van proberen. Ben ik nog gebonden aan een specifieke android versie?

De vragen die ik heb zijn eigenlijk vooral op het vlak van die USB host functionaliteit; hoe werkt dit?
Kan ik er een USB hub aanhangen zodat ik zowel die externe geluidskaart als een HDD kan aansluiten?

Zijn er ook tablets met zowel Android als Windows in een soort dualboot? Voor het geval dat android die Roland niet ondersteund.
Ik heb een voorkeur voor windows vanwege de duidelijkheid om door folderstructuren met untagged mp3's te bladeren. Ben erg happy met foobar op mijn windows machines, misschien dat er goede alternatieven zijn op android?

Het moet allemaal wel compact blijven. Ik heb een slot in het dashboard in gedacht waar ik waarschijnlijk iets van 7 of 8" in kwijt kan. Ik moet de exacte maten even checken. Misschien is een mount wel beter, omdat ik hem er dan ook uit kan halen en kan opbergen (of thuis kan gebruiken)

Zin om mee te denken?

Thanks

• Avenger84
Ok, ben er inmiddels achter dat windows op een 7" tablet niet mogelijk is en dat de Nexus 7" 2013 wordt ervaren als één van de beste tablets van het moment. Ook zit er een USB poort op.

Dan is de meest belangrijke vraag; kan ik mbv een USB hub tegelijk laden, HDD benaderen, en die externe soundcard gebruiken?
Als dat mogelijk is dan kan ik gaan bestellen :)

• Avenger84
En het antwoord op de laatste vraag:

YouTube: Nexus 7 OTG storage while charging

:) gooi maar dicht